Kruizas yra vienas patogiausių keliavimo būdų, nes su tavimi visada keliauja viešbučio kambarys: nereikia kaskart pakuotis lagaminų. Be to, viešbutis keliauja tuomet, kai jūs miegate. Atsikėlę ryte jau galite būti kitoje šalyje, kitoje klimato ar laiko zonoje – kas galėtų būti patogiau? Be to, pasaulyje yra daug vietų, į kurias patekti kitaip, nei laivu, neįmanoma.

Kelionių organizatoriaus „Boutique Travel“ direktorė Aja atrinko pačias geriausias pasaulyje keliones vandeniu.

„Silver seas“ kruizas į Galapagus

Mažu laivu, talpinančiu vos 100 keleivių, kuriuos aptarnauja 75 žmonių įgula, išvykstama iš Ekvadoro ir aplankomos kone ilgiausiai pasaulyje buvę izoliuotos salos. Kai XIV amžiuje Galapagai buvo atrasti ir įtraukti į pasaulio žemėlapius, jokia šalis jų savintis nepanoro, kol viena skurdžiausių planetos valstybių – Ekvadoras – paprašė Galapagų salas laikyti savo dalimi. Niekas neprieštaravo, nes tuometinis Ekvadoro prašymas pasirodė juokingas, tarsi kažkas prie savo teritorijos būtų prisijungęs pro Žemę skriejantį asteroidų debesį.

Tačiau vėliau salos tapo neįkainojamu turtu ir tikru turistų rojumi, saugomu UNESCO. Salas labiausiai išgarsino Č. Darvinas, kuri būtent čia atrado garsiąją evoliucijos teoriją. Galapagai garsėja unikaliomis, niekur daugiau nesutinkamomis paukščių ir gyvūnų rūšimis.

Kruizo metu išsilaipinti salose leidžiama tik lydimiems profesionalios komandos ir turint specialų leidimą. Į salas negalima pasiimti jokio maisto ir kitų reikmenų, išskyrus fotoaparatą ir videokamerą. Kiekvienas išsilaipinantis į krantą griežtai tikrinamas. Profesionali komanda lydi turistus visos ekspedicijos metu.

„Silver seas“ kruizas į Galapagus

Atvykus į salas, keliautojams siūlomi pėsčiųjų turai su gidais, plaukiojimas baidarėmis, paviršinis nardymas su jūrų liūtais. Nenustebkite išvydę pingvinus, kurie įprastai sutinkami Antarktidoje – čia gyvena unikali Galapagų pingvinų rūšis.

Salose nereikia bijoti sutiktų gyvūnų, nes jie nėra patyrę agresijos, žmogus jiems – tik dar viena gyvūnų rūšis, todėl jie mielai leidžiasi bendrauti. Todėl nepamirškite paglostyti jūrų liūtų, bet saugokitės iš medžių krintančių iguanų! Jos nėra agresyvios – tiesiog tingiai besikaitinamos saulėje užmiega ir neišlaikiusios pusiausvyros nukrenta žemyn.

Kaina: nuo 8 200 dolerių (viskas įskaičiuota), 7 dienos

„Poseidon Expeditions“ kruizas į Šiaurės ašigalį

Įsivaizduokite, kad stovite su šampano taure pačiame Šiaurės ašigalyje ir, į kurią pusę bežiūrėtumėte – visur Pietūs! Tai šio kruizo tikroji vinis. Neįtikėtinas nuotykis prasideda Rusijoje, Murmanske, įlipus į kruizinį laivą, kuris yra įrengtas branduoliniame ledlaužyje. Du branduoliniai reaktoriai išvysto 75 tūkstančių arklio jėgų galią – tai pats galingiausias kada nors pasaulyje pastatytas ledlaužis, kuris įveikia trijų metrų storio Arkties ledą.

Šiame inžinerijos stebukle įrengtos šešių tipų kajutės – nuo pigiausios standartinės iki 33 kvadratinių metrų „Arkties apartamentų“, kuriuos sudaro miegamasis ir svetainė, kainuojančios per 42 tūkst. dolerių. Neįtikėtina, bet šis jūrų milžinas turi jaukų restoraną, kuriame patiekiamas gurmaniškas maistas.

Kol laivas Barenco jūra suka kursą į Šiaurę, keliautojai kviečiami aplankyti įspūdingą variklių skyrių, susipažinti su įgula ir atsipalaiduoti denyje stebint banginius. Kai kruizas pasiekia amžiną įšalą, prasideda tikri išbandymai: stovint atvirame denyje galite stebėti, kaip milžiniška jėga laivas laužo kelią per ledą, jausmas iš tikrųjų – siurrealistinis. Kelionė link Šiaurės ašigalio trunka beveik savaitę, o pats plaukimas yra pusė kruizo smagumo.

„Poseidon Expeditions“ kruizas į Šiaurės ašigalį

Pasiekę tikslą, visi keleiviai išsilaipina Šiauriniame ašigalyje, unikaliame taške, kurio tiksli koordinatė - 90 laipsnių šiaurės platumos. Šioje pasaulio viršūnėje visi keliautoja sustoja į ratą šokiui – kelios dešimtys išrinktųjų patiria su niekuo nepalyginamą ir išskirtinį jausmą – jie vieni milijardiniame pasaulyje stovi ten, visa Žemė tiesiai po jų kojomis – ir taip yra vienintelis atvejis, kai tai reiškia tai, kaip skamba, be perkeltinių prasmių!

Be šokio keliautojų laukia tikras piknikas su barbekliu ir net maudynės arktiniame vandenyje. Tuomet laivas apsisuka ir nustato kursą į Pietus – kelionė atgal driekiasi per legendinį archipelagą – Prano Juozapo Žemę, atrastą Austrijos Vengrijos ekspedicijos ir dabar priklausantį Rusijai.

Kruizo metu išsilaipinama net pačiose sunkiausiai pasiekiamose vietose – ten, kur nebegali praplaukti specialios pripučiamos ekspedicinės valtys „Zodiak“, kyla sraigtasparnis, jo skrydžiai yra įskaičiuoti į kainą. Čia galima išvysti baltuosius lokius, ruonius, jūrų vėplius, banginius, arkties paukščius. Į kruizo kainą įskaičiuoti fotografijos master klass kursai! Tiesa, kelionės vyksta tik liepą, kai temperatūra ašigalyje – apie 0 laipsnių.

Kaina: nuo 28 495 dolerių, 13 dienų (įskaičiuotas maitinimas)

„Belmond“ kruizai prabangiomis baržomis po Prancūziją

Žinoma prašmatnių viešbučių, kruizų ir traukinių grandinė „Belmond“ Prancūzijoje turi kruizų upėmis ir kanalais flotilę, kurią sudaro septynios itin prabangios baržos, dar kitaip vadinamos plaukiojančiais viešbučiais. Baržos priima vos 4-12 keleivių, kurie būna apsupti ne tik prabangos, bet ir ypatingo dėmesio.

Baržų atmosfera unikali – mažyčiai laiveliai turi elegantiškas kajutes, žavią vietą pietums ir net nedidelį baseiną. Baržos siūlo kruizus po žaviausius Prancūzijos regionus – Burgundiją, Provansą, Franche-Comté, o neseniai startavo dvi naujausios baržos, pavadintos romantiškai – bijūnu ir alyva, t.y. „Belmond Pivoine“ ir „Belmond Lilas“, kurios plaukioja Šampanėje ir Elzase.

Turbūt nėra žavesnio būdo pažinti romantiškiausias Prancūzijos vietas nei elegantiškais laiveliais tykiai plaukiant ramiais kanalais – pajusite malonumą ne tik nuo puikių peizažų, bet ir prancūziškos virtuvės šedevrų. Keliautojai ilsisi denyje stebėdami praplaukiančius vieną už kitą gražesnius miestelius, baržai prisišvartavus keleivių laukia dviračiai, kuriuos mindami jie gali aplankyti vietinius turgus ar architektūros įžymybes.

„Belmond“ kruizai prabangiomis baržomis po Prancūziją

Laive rengiami prancūziškos virtuvės kursai su vietiniais šefais. Tolesniems atstumams įveikti laukia prašmatnūs automobiliai su gidais. „Belmond Lilas“ kursuoja tarp Arzvillerio ir Strasbūro Canal de la Marne au Rhinnuo vaga, turistams atskleisdamas visą Elzaso grožį – šimtmečius skaičiuojančius pušynus, paslaptingas apleistas pilis, ir žavius kaimelius, įsikūrusius ant kalvų šlaitų.

„Belmond Pivonie“ barža plukdo nuo žavaus Meaux miestuko iki Chalons-en-Champagne, kur pakeliui išsibarstę vynuogynai ir patys seniausi šampano namai – juk tik šiose apylinkėse gimęs putojantis vynas gali vadintis šampanu.

Kaina: nuo 5200 eurų, 6 naktys (viskas įskaičiuota)

https://www.belmond.com/


„Aqua Expeditions“ kruizas Amazonės upe Peru

Tai kelionė 2015-aisiais visiškai renovuotu laivu, kuriam interjero dizainą sukūrė žinomas Peru architektas Jordi Puig. Šis laivas – ypatingos estetikos kūrinys, tiesiog plaukiojantis boutique stiliaus viešbutis su 16 kambarių, dekoruotų autentiškais perujietiškais gobelenais. Laivas turi netgi jakuzzi, kurioje svečiai gali ilsėtis siurbčiodami garsiausią perujietišką kokteilį „Pisco Sour“.

Laivu gali plaukti 32 keleiviai, vienam tenka vienas įgulos narys – tai išties aukšti kruizo standartai. Priklausomai nuo sezono, laivas išplaukia iš Iquitos arba Nauta‘os. Šiame kruize daug „iausių“ – prabangiausias laivas ilgiausia pasaulyje Amazonės upe kruizo keleivius plukdo giliausiai į didžiausius pasaulyje Amazonės atogrąžų miškus. Ilgą laiką čia neįžengdavo žmogaus koja, todėl gamta ir čia gyvenantys vietiniai liko visiškai nepaliesti civilizacijos.

„Aqua Expeditions“ kruizas Amazonės upe Peru

Plaukiant galima pamatyti unikalius, tik čia sutinkamus rožinius Amazonės upės delfinus, vėžlius, spalvotuosius tropinius paukščius tukanus, milžiniškas vandens lelijas, išbandyti sėkmę žvejojant piranijas, paragauti atogrąžų miškų delikatesų – gigantiškų upės sraigių ar camu camu uogų. Laivo virtuvei vadovauja vienas žinomiausių Peru šefų Pedro Miguelio Schiaffino.

Kruizo metu keliautojai apsilanko vietiniuose turguose ir sunkiai pasiekiamuose vietinių kaimuose, eina į žygį pėsčiomis į džiungles, klausosi paslaptingų džiunglių garsų sutemus, o paskui stebi žvaigždes per modernų laive esantį teleskopą.

Kaina: nuo 8 925 eurų, 7 dienos (viskas įskaičiuota)

„Quark Expeditions“ kruizas į Falklando (Malvinų) salas ir Pietų Džordžiją

Kelionė prasideda Ushuaia, mažame, bet žaviame Argentinos miestelyje, piečiausiame pasaulio mieste, vadinamame „pasaulio pabaiga“ – Ushuaia visada keliautojams buvo vartai į keliones po Antarktiką.

Po keturių dienų jūroje keliautojai atvyksta į Folklando salas. Labiausiai jos išgarsėjo devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, kai dėl šių atokių salų Britanija susikovė su Argentina. Tuometinė premjerė, D. Britanijos geležinė ledi Margaret Tečer nepagailėjo ryžto ir resursų – nusiuntė gausias jūrų ir oro pajėgas, kad apgintų savo užjūrio teritoriją nuo į salas įsiveržusios Argentinos karinės chuntos.

Premjerė ilgam susikrovė politinį kapitalą, o salos iki šiol liko Britanijos nuosavybė ir visus čia gyvenančius 3 tūkstančius žmonių toliau valdo Jos Didenybė Anglijos karalienė. Čia daugiausiai gyvena fermeriai, gyvena ramiai ir pasiturimai, kruizo keleiviai gali juos pakalbinti sostinės aludėse.

Beje, prieš kelerius metus salose vyko referendumas, per kurį gyventojai galėjo pasisakyti už išstojimą iš Jungtinės Karalystės, bet už balsavo tik trys Folklandų gyventojai! Be vietinių britų, čia gyvena pusė milijono avių ir milijonai pingvinų – milžiniškos Magelano, papuasinių ir uolinių kuoduotųjų, kitaip dar vadinamųjų šokinėtojų po akmenis, pingvinų kolonijos. Jei pasiseka, kruizo keleiviai pamato ir karališkuosius pingvinus. Ar tai būtų lakinės žąsys, ar albatrosai, ar kormoranai – niekas iš gyvūnų nebijo žmogaus. Ir jų tokia gausybė, kad net susidaro spūstys – taip juokauja keleiviai.

Aja

Po dviejų dienų Folklando salose laivas pajuda link Pietų Džordžijos, iki jos laukia net dviejų parų kelionė. Čia kur kas atšiauriau, plyti dideli ledynų plotai ir arktinės dykumos. Pietų Džordžija dažnai vadinama ašigalio Galapagais dėl laukinio gamtos rojaus – gausių kolonijų banginių, delfinų, ruonių, jūros dramblių ir jūros lokių.

Prieš keliasdešimt metų ši vieta buvo banginių, jūros dramblių ir ruonių medžioklės rojus. Dabar čia medžioklė yra uždrausta, populiacijos atkurtos, bet dar galima pamatyti apleistų senų banginių medžioklės stočių, o muziejuose eksponuojamos senųjų skerdyklų nuotraukos tiesiog atima žadą. Čia yra tiek daug ką pamatyti ir patirti, kad kruizas Pietų Džordžijoje sustoja beveik savaitei. O tuomet, po beveik dviejų savaičių jūroje, laivas pajuda atgal link Argentinos.

Kaina – nuo 13 595 dolerių, trukmė: 18 dienų (viskas įskaičiuota)

„Aman Voyages“ kruizai po Indonezijos salas

„Aman“ grupė, valdanti vieną prabangiausių pasaulio viešbučių grandinių, siūlo Indonezijos odisėją – ekspedicijas dviem išskirtinio dizaino laivais po Indonezijos archipelagą. Indonezietiškas „Phinisi“ tipo burinis laivas „Amandira“ ir tradicinis „Amanikan“ – prieš keltą metų pastatyti laivai, kuriuose dera paslaptingas senųjų prekybos laivų, plukdžiusių egzotiškus prieskonius iš Azijos, grožis ir santūri šiuolaikinė prabanga.

„Aman Voyages“ kruizai po Indonezijos salas

Šie lavai – ir išskirtiniai SPA ant vandens, kuriuose dirba grožio specialistai ir jogos treneriai, ir, kaip ir visame tinkle, naudojama speciali „Aman“ grandinės SPA centrams sukurta prabangi kosmetika. Čia siūlomi trijų tipų kruizai – po Prieskonių salas, po Raja Ampat salas ir po Komodo nacionalinį parką, paskelbtą UNESCO saugoma pasaulio paveldo vieta, tai vienas įdomiausių pasaulyje jūros regionų, kurio salose gyvena garsieji Komodo drakonai.

Šios vietos yra vienos geriausių pasaulyje giluminiam nardymui, laivai turi savo profesionalių nardymo instruktorių komandą, su kiekvienu svečiu sudarydami asmeninę programą. Šios ekspedicijos yra išties išskirtinis patyrimas, nes laivai plukdo labai mažai keleivių – „Amandira“ - 10 keleivių, o „Amanikan“ – tik 6 svečius.

Nuo 5 nakvynių, kruizo kaina žmogui – nuo 1000 eurų dienai


Tekstas buvo spausdintas žurnale „Aš Ikona“