„Vilniaus oro uostas nuo pat karantino pradžios nebuvo sustabdęs veiklos, vyko intensyvus krovinių gabenimas, orlaiviai naudojosi techninio aptarnavimo paslaugomis, o mes lygiagrečiai intensyviai ruošėmės keleivinių skrydžių atnaujinimui. Šiuo metu naujų saugumo priemonių diegimas keleivių terminaluose yra vienas didžiausių prioritetų, todėl visų keleivių lauks akivaizdūs pokyčiai, tačiau visi jie atlikti tik dėl pačių keliautojų ir oro uosto darbuotojų saugumo“, - pranešime žiniasklaidai teigia Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.
Anot Vilniaus oro uosto vadovo, artimiausiu metu tiek kitų skrydžių atstatymo galimybės, tiek keleivių skaičiai labai priklausys nuo daugelio aplinkybių, susijusių su karantino ribojimais, ir tarpvalstybinių susitarimų. Vis dėlto trečiadienį startuojantys skrydžiai jau rodo pirmuosius keleivinės aviacijos atsistatymo ženklus.
Saugumo priemonių paketas
Pagrindinės saugumo priemonės ne tik Vilniaus, bet ir Kauno bei Palangos oro uostuose, bus susijusios su socialinės distancijos išlaikymo būtinybe, žmonių srautų ribojimais ir fizinio kontakto galimybės mažinimu. Primenama, kad saugumo rekomendacijų laikymasis taip pat yra ir pačių keleivių atsakomybė.
Į oro uostų terminalų vidų patekti galės tik keleiviai, kuriems temperatūros patikros metu – nebus nustatyta pakilusi temperatūra. Visi keleiviai turės parodyti galiojantį skrydžio bilietą ir privalės dėvėti asmens apsaugos priemones. Bus sudaryta galimybė įsigyti asmens apsaugos priemonių ir oro uoste.
Bendrose terminalo erdvėse įrengtos rankų dezinfekavimo stotelės, o visi paviršiai nuolat valomi ir dezinfekuojami. Informacija apie rekomenduojamas saugaus elgesio priemones yra pateikiama ne tik stenduose, bet ir garsiniais pranešimais bei reklamos ekranuose.
Kol kas oro uostuose veiks ribotas skaičius registracijos stalų, kurie papildomai bus apsaugoti organinio stiklo atitvarais. Visi keleiviai, laukiantys eilėse, turės laikytis 1-2 metrų atstumo, tai bus aiškiai matoma ant grindų pateiktoje informacijoje.
Aviacijos saugumo patikroje taip pat bus įrengti organinio stiklo atitvarai, bus dezinfekcinio skysčio talpos, paviršiai ir įrenginiai nuolat valomi. Terminale esantys bagažo vežimėliai ir kita įranga, kuria naudosis keleiviai, bus reguliariai dezinfekuojama. Daiktų patikros dėžutės dezinfekuojamos po kiekvieno naudojimo.
Sėdimų vietų skaičius keleivių terminalų viduje bus apribotas, siekiant išlaikyti atstumus tarp žmonių – bus galima sėdėti tik ant kas antros kėdės.
Oro uoste veikiančios antžeminio aptarnavimo bendrovės po kiekvieno keleivių laipinimo į lėktuvą dezinfekuos autobusus, keleiviai prie orlaivių bus vežami išlaikant atstumus tarp žmonių.
Atsinaujinus skrydžiams šiek tiek keičiasi ir saugumo reikalavimai. Rankiniame bagaže bus leidžiama vežtis iki 500 ml dezinfekcinio skysčio. Svarbu, kad jisai būtų originalioje pakuotėje su gamintoje etikete, kurioje nurodyta, kad tai yra dezinfekcinis skystis. Pabrėžiama, kad išimtis taikoma tik dezinfekcinėms priemonėms, kitiems skysčiams reikalavimai išlieka tie patys. Į lėktuvą ir toliau nebus galima pasiimti skysčių, kuriuose yra 70 proc. ir didesnė alkoholio koncentracija.
Keleiviai raginami sekti ne vien tik oro uostų, bet ir oro bendrovių rekomendacijas dėl būtinų saugumo priemonių.
Primenama, kad kol nebus panaikintas reikalavimas - visi išvykstantys keleiviai turės praeiti pasienio kontrolę.