Delfi dar penktadienį rašė apie visišką chaosą Vilniaus oro uoste – daugiau skaityti galite ČIA.
Iš Vilniaus į Splitą pirmadienio dieną skridusi Božena Sosnovska džiaugiasi, kad iš anksto sužinojo apie situaciją oro uoste, tad tam pasiruošė ir atvyko prieš tris valandas.
„Keliauju dažnai, bet dar niekada neteko taip anksti atvažiuoti į oro uostą, – šypteli moteris. – Pamačiusi pagrindinę salę, nustebau – buvo užblokuotas netgi įėjimas, reikėjo brautis per žmonių minią, nusidriekusios ilgiausios eilės.
Kadangi turėjau registruotą bagažą, bendrai visas laukimas, kartu su patikra, užtruko apie 2:40 val. Paklaususi darbuotojų, kas atsitiko, aiškaus atsakymo negavau. Oro uoste jautėsi žmonių stresas, nuolatos per garsiakalbius skambėjo vardai ir pavardės keleivių, kuriuos ragino greičiau prieiti prie įlaipinimo vartų.“
Nors Božena eilėje prastovėjo ilgai, ji sako bent jau išvengusi streso dėl pavėlavimo į skrydį, nes apsidraudusi atvyko gerokai anksčiau. Šiuo patarimu moteris pasidalino ir su savo kolegomis, kurių taip pat laukia kelionės lėktuvu.
Panašų vaizdą oro uoste išvydo ir vakar skridusi Rasa Starkus. Visgi moteris mano, kad dėl tokio žmonių srauto piktintis nereikėtų.
„Eilės susidaro, nes nuo 4 iki beveik 6 val. ryto skrenda apie 10 lėktuvų į poilsines keliones. Šį kartą greitoji keleivių patikra nebuvo užsikimšusi, tad skubantys tikrai galėjo ja pasinaudoti, o prieš porą savaičių, kai skridau, net ir ten buvo didelė eilė.
Mes buvome įpratę atvažiuoti į oro uostą prieš valandą, bet dabar, deja, reikia prieš dvi. Žinoma, galima sekti, kada yra pagrindinis lėktuvų srautas – tikiu, kad apie 8 val. ryto jau būna ramiau. Nemanau, jog tuo reikia piktintis – turime tokį oro uostą, keleivių srautai didėja, kada nors galbūt bus didesnis su geresne įranga.
Kitur pasaulyje dažnai stovime ilgai patikrose, todėl ir atvažiuojame anksčiau, ramiai paskui nueiname išgerti kavos, papusryčiauti. Pasidžiaukime, jog augame, skraidome, keliaujame. Viskas susitvarkys, tik mes išlikime ramūs ir savo laiką planuokime kiek kitaip“, – sako R. Starkus.
Rasa priduria jaučianti didžiulę pagarbą ir dėkingumą oro uosto darbuotojams, kurie dirba greitai, puikiai atlieka savo pareigas.
„Gal tik trūksta darbuotojo, kuris padėtų žmonėms, dėl srauto tikrai vėluojantiems į lėktuvą. Pavyzdžiui, tokie būna oro uoste Frankfurte, – kalba R. Starkus. – Svarbiausia, reikia suprasti, kad visiems pasikeitimams reikia laiko. Keliautojai irgi turi išmokti elgtis tokiose situacijose – praleisti vėluojančius, padėti užstrigusiems, praleisti su vaikais.“
Vis dėlto žmonės socialiniuose tinkluose dalinasi ir kitokiais įspūdžiais – kai kurie į oro uostą, žinodami apie situaciją, atvyksta gerokai anksčiau, tačiau, skrisdami ne piko metu, eilių išvengia.
Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas, komentuodamas situaciją, teigia, kad padėtis Vilniaus oro uoste dėl besiformuojančių eilių piko metu pastebimai gerėja.
„Tai vyksta dėl papildomų priemonių, kurių buvo operatyviai imtasi. Stebime, kad piko laikotarpiais laukimo laikas eilėje akivaizdžiai traukiasi, skundų iš keleivių fiksuojama keliskart mažiau nei praėjusią savaitę. Vis dėlto reikia suprasti, jog sustiprintos aviacijos saugumo patikros procedūros įvestos neterminuotam laikui, o iššūkių dar turime, todėl atsiprašome keleivių dėl patiriamų nepatogumų“, – sako T. Vasiliauskas.
Anot T. Vasiliausko, imtasi esminių priemonių, kurios susijusios su korekcijomis operacijų terminale ir laukiančių keleivių informavimu, pagalba.
„Terminale dirba ir keleivius nuolat konsultuoja terminalo asistentai, į kuriuos visada rekomenduojame kreiptis, jei tik kyla klausimų ar reikia pagalbos dėl išvykimo. Lygiagrečiai terminale dirba ir mūsų savanoriai kolegos, buvo pakoreguota eilės formavimo zona prieš aviacijos patikros punktus – tai padeda efektyviau naudoti esamus terminalo plotus.
Aktyviai ieškome aviacijos saugumo specialistų. Visa tai palaipsniui padės mums aptarnauti vis daugiau keleivių vienu metu, mažinti laukimo eiles“, – aiškina jis.
Lietuvos oro uostų atstovo žiniasklaidai teigimu, tokios žmonių eilės Vilniaus oro uoste pastaruoju metu susidaro dėl sustiprintų tam tikrų aviacijos saugumo patikros taikomų procedūrų.
„Dėkojame keleiviams, kurie išgirdo raginimą atvykti į Vilniaus oro uostą prieš dvi valandas iki skrydžio ir turėti pasiruošus iš anksto visus reikalingus dokumentus. Ši rekomendacija išlieka neterminuotai. Ženkliai ankstesnis nei dvi valandos prieš suplanuotą skrydį atvykimas į oro uostą nėra patariamas – ypač keleiviams, kurie turi su savimi registruotą bagažą, nes registracija į skrydžius prasideda būtent dvi valandos prieš skrydį.
Nors pasitaiko atvejų, kai oro bendrovės registracijai skirtą laiką nusprendžia prailginti ir pradėti anksčiau, tai dažniausiai būna išimtiniai atvejai. Apie juos keleiviai būna informuojami atskirai“, – komentuoja T. Vasiliauskas.