„Anews“ surinko kelionių agentų pasisakymus internete ir sudarė sąrašą faktų, kuriuos turėtų žinoti kiekvienas, pasiryžęs savo atostogų planavimą patikėti kelionių agentūrai.
1. Jums nebus pasiūlyta palanki kaina
Pirma kaina, kuri jums bus pateikta kelionių agentūroje, dažniausiai automatiškai sugeneruojama pagal pagrindinio biuro nustatytus parametrus – ir tai, be abejo, nėra pati žemiausia kaina iš galimų. Galioja nerašyta taisyklė: jei patys nepaklausite, nieko geresnio jums ir nepasiūlys.
Paprastai kelionių agentūros skelbia didesnes fiksuotas kainas, nors realūs oro linijų bendrovių ir viešbučių tarifai keičiasi kone kasdien. Reiškia, tos pačios kelionės kaina gali būti ir mažesnė. Savarankiškai patikrinkite kainas ir nebijokite derėtis, kitaip agentai nė nebandys parinkti jums palankesnių variantų.
2. Venkite ypač „viliojančių“ pasiūlymų
Galbūt jūs nežinote to, kad kelionių agentūros, viešbučių tinklai ir oro linijų bendrovės apdovanoja savo geriausius pardavėjus nemokamomis kelionėmis arba atitinkamo dydžio pinigine premija. Tam iškeliamos sąlygos, pavyzdžiui, parduoti penkias naktis konkrečiame viešbutyje kokiame nors prabangiame kurorte arba bilietus į konkretų reisą. Natūralu, kad jus primygtinai įkalbinės įsigyti kelionės paketą, į kurį įtrauktas būtent šis viešbutis ir šis reisas.
Jei kreipiatės į agentą aiškiai neįsivaizduodami, kaip ir kur norite atostogauti, venkite tokių atkakliai peršamų pasiūlymų, ypač jei jie viršija jūsų suplanuotą biudžetą.
3. Nepasitikėkite „viskas įskaičiuota“ formule
Ji jau seniai nebegarantuoja, kad jums bus suteiktos visos įmanomos paslaugos. Dabar ši formulė greičiau apibūdina universalų minimalų kiekį paslaugų ekonominiuose viešbučiuose.
Šiandien daug kurortų ir viešbučių formuoja savo pasiūlymų paketus, į kuriuos įtrauktos įvairios paslaugos. Todėl taip visų trokštama formulė „all-inclusive“ skirtingose vietose gali labai smarkiai skirtis. Kad ir kaip keistai skambėtų, prieš įsigydami kelionę su „viskas įskaičiuota“ paslaugomis, patikrinkite, kas konkrečiai įskaičiuota. Kad po to nebūtų staigmenos, kai už kurias nors paslaugas reikės primokėti vietoje.
4. Urmu pigiau? Kurgi ne!
Jei keliaujate su grupe žmonių, atidžiai patikrinkite kainas, kai rezervuojate viešbutį. Neretai grupinis rezervavimas internetu atsieina brangiau nei tuomet, kai rezervuojate kiekvieną numerį atskirai. Ypač atidžiai apskaičiuokite variantus, jei vykstate su grupe, bet norite apsistoti vienas (-a). Esant dideliam užsakymui algoritmai stambiose užsakymų svetainėse ne visada tiksliai apskaičiuoja kainą. Pavyzdžiui, kai į kambario kainą įtrauktas maitinimas, žmogui, kuris apsistoja vienas, gali priskaičiuoti kainą už papildomo žmogaus maitinimą.
5. Vargu ar gausite pigią išreklamuotą kelionę
Agentai anonimiškai prisipažįsta, kad mažos kelionių kainos į kokius nors prabangius kurortus – reklaminė apgaulė. Klientui siūlomas jaukas, jis ateina į agentūrą ir čia prasideda profesionalus jo „apdorojimas“: apgailestaujama, kad pigiosios kelionės nebėra, ir pasiūlomas brangesnis paketas, nuo kurio pardavimo agentas gaus didelį priedą. Apsukriausi agentai dar ir įteigia žmogui, kad jis sudarė labai pelningą sandėrį.
Beje, ta pigi kelionė iš reklamos gali egzistuoti iš tiesų, bet paprastai sąlygos būna tokios prastos, kad agentas ten nesiųstų net savo uošvės.
6. Nebūkite ištikimi klientai
Visada ieškokite alternatyvių pasiūlymų kitose agentūrose. Jei nuoširdžiai prisirišote prie vienos kelionių agentūros, juolab prie vieno agento, greičiausiai, jūs jam permokate, nė patys to neįtardami. Ko gero džiaugiatės, kad jums, kaip lojaliam klientui, parenkami patys geriausi variantai, nors dažniausiai viskas būna atvirkščiai.
Kai įmonė yra tikra, kad klientas niekur nedings, kelionių paketo kainą nepastebimai pakelia.
7. Jei agentas ragina jus kuo greičiau sumokėti – tai naudinga jam, bet ne jums
Jis, žinoma, bandys jus įtikinti, kad yra atvirkščiai. Pasakys, pavyzdžiui, kad skrydžių bendrovė keičia skrydžių kainas, ir jei nesumokėsite dabar, kelionių paketas pabrangs. Taip kartais nutinka, bet labiau tikėtina, kad jus tiesiog mulkina, siekdami pasipelnyti.
8. Venkite pernelyg turiningų kelionių
Kelionės, kuriose gausu vienos dienos ekskursijų, įvairių šou ir kitų proamogų – dar vienas veiksmingas būdas išvilioti iš jūsų kuo daugiau pinigų ir užsidirbti premiją. Vaikydamosi pelno kai kurios agentūros siekia į kiekvieną palyginti nebrangų paketą įtraukti kuo daugiau papildomų (ir dažniausiai nereikalingų) dalykų, taip pakeldamos paketo kainą. Dalis ekskursijų ir šou gali kainuoti pigiau, jei bilietai bus perkami nuvykus į vietą, tiesiai iš organizatorių.
Nežiūrėkite į bendrą kelionės paketo kainą – išnagrinėkite atskirų į jį įtrauktų punktų kainą. Ko gero pastebėsite, kad jums bandoma įpiršti tai, ką galima įsigyti pigiau, arba ko jums apskritai nereikia.
9. Paketai su nuolaida – ne patys pigiausi
Net jei svetainėje parašyta „35 proc. pigiau“, tai negarantuoja sėkmingo pirkinio. Paprastai tokių kelionių kainos iš pradžių būna pakeliamos (viešbučio kaina, nustatytas nepalankus valiutų kursas ir pan.). Ir apskritai, reikia nepamiršti, kad šioje verslo sferoje realios nuolaidos suteikiamos nenoriai ir dažniausiai neviršija 5-7 proc.
Jūs galite pamėginti siekti tokios nuolaidos... jei atliksite dalį darbo už agentą. Iš esmės, tai nesudėtinga: galima pateikti jam iš anksto parengtą pasiūlymą. Konkrečiai, 2-3 iš anksto jūsų atsirinktus viešbučius (pagal vietą, žvaigždučių kiekį ar atsiliepimus). Jei paaiškės, kad viename iš šių viešbučių premija pardavėjui sudaro 15 proc. ir daugiau, jis suteiks nuolaidą.
10. Tiesa apie baudas už kelionės atsisakymą
Absoliuti dauguma kelionių agentūrų stengiasi nubausti atsisakiusiuosius nepriklausomai nuo priežasčių, dėl ko suplanuotos kelionės buvo atsisakyta. Punktas apie baudą paprastai būna įtrauktas į sutartį ir gali siekti 100 proc. kainos ir net daugiau, ypač jei tai brangi egzotinė kelionė.
Jums reikėtų žinoti viena: atsisakydami paslaugos jūs kompensuojate agentūrai tik faktines išlaidas. Reiškia, didžiąją dalį sumos jums privalo grąžinti.