Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pranešime spaudai dalijasi patarimais, kaip elgtis, jeigu keliaujant jūsų bagažas vėluoja, dingo arba buvo sugadintas.

Visų pirma, dar oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl dingusio bagažo ir pasilikite sau kopiją. Išsaugokite įlaipinimo kortelę ir bagažo etiketes ir paprašykite bagažo skyriaus kontaktinių duomenų bei pasitikslinkite, ar yra kokia nors bagažo sekimo sistema, kurioje galėtumėte patikrinti savo bagažo statusą internete.

Išsaugokite visus būtiniausių reikmenų, kuriuos teko įsigyti dėl bagažo vėlavimo, pirkimo dokumentus bei galiausiai – pateikite raštišką pretenziją aviakompanijai. Jei dėl bagažo vėlavimo patyrėte žalą (turėjote įsigyti būtiniausių reikmenų), raštišką pretenziją oro vežėjui turite pateikti ne vėliau kaip per 21 dieną nuo bagažo gavimo dienos. Nepamirškite išsaugoti pretenzijos kopijos ir pridėti reikiamų dokumentų, pvz., bagažo etikečių kopijas, užsakymo patvirtinimą ir įsigytų būtiniausių reikmenų čekius.

Atsakant į klausimą, ką daryti, jei pastebėjote, kad jūsų bagažas sugadintas – visų pirma, atsiimdami registruotą bagažą atidžiai jį apžiūrėkite, ir jeigu jis apgadintas, oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl bagažo bei pasilikite sau kopiją. Taip pat išsaugokite įlaipinimo kortelę bei bagažo etiketes.

Surinkite informaciją apie sugadinimą, pvz., padarykite sugadinto bagažo nuotraukas, kreipkitės į nepriklausomą ekspertą dėl patvirtinimo, kad lagaminas sugadintas nepataisomai, pateikite apytikslę bagažo taisymo kainą ir pan. Sugadintų ar sunaikintų daiktų pirkimo dokumentai taip pat būtų naudingi. Pateikite rašytinę pretenziją su turimais įrodymais aviakompanijai dėl kompensacijos.

Nepavykus išspręsti nesklandumų, kviečiame kreiptis į Lietuvoje veikiantį Europos vartotojų centrą, kuris pasirengęs padėti visiems vartotojams, kurie kitoje nei gyvenamosios vietos Europos Sąjungos valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje asmeninio vartojimo tikslais įsigijo netinkamos kokybės prekę ar paslaugą.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Jis priklauso Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklui (ECC-Net), kuris jungia centrus, įsikūrusius 28 ES valstybėse narėse, Norvegijoje ir Islandijoje. Centro paslaugos vartotojams – nemokamos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)