Iš pirmo žvilgsnio tai turėtų kainuoti milijonus oro linijoms, tačiau anot ekspertų realybė kur kas skaudesnė keleiviams. Jie nežinodami savo teisių, oro linijoms lengva ranka atiduoda milijardus eurų, rašoma pranešime spaudai.
Lietuvoje įsikūrusios bendrovės, visame pasaulyje kovojančios už keleivių teises, „SKYCOP“ vadovo Mariaus Stonkaus teigimu, realią žalą atitinkančias kompensacijas dėl įvairių dažnai išgalvotų priežasčių oro linijos išmoka ne daugiau nei 5 procentams visų nukentėjusių.
„Net ir labiausiai apsukrūs keleiviai, kurie moka surasti informaciją apie skundų teikimo sąlygas ir pateikimo formas po mėnesių mėnesiais besitęsiančio proceso dažnai pasiduoda. Oro linijos ne veltui turi gausias ir labai patyrusias teisininkų komandas – vien šiuo metu ES keleiviams žemyne veikiančios oro linijos skolingos 3,2 milijardo eurų. Tokios sumos užtektų pavyzdžiui kiekvienam lietuviui išdalinti po daugiau nei 1000 eurų premiją“, – pasakoja M. Stonkus.
Ekpertai pateikia dažniausius būdus, kaip oro linijos už nosies vedžioja keleivius:
LAIKO VILKINIMAS:
Skundas nagrinėjamas mėnesių mėnesius;
Pamirštama atsakyti į pretenziją.
BIUROKRATINĖS KLAIDOS:
Oro linijos teigia, jog keleivis pasirašė ne toje vietoje arba nepasirašė skundo;
Oro linijos ignoruoja net ir civilinės aviacijos administracijų siunčiamas užklausas dėl skrydžio sutrikdymo;
Bandoma pasinaudoti spragomis vietiniuose įstatymuose.
APGAUDINĖJIMAS:
Dengiamasi niekur neskelbiamais reakcijos į skundą terminais;
Tikina, jog teisės aktai draudžia teikti jums informaciją;
Siūlo juoką keliančias kompensacijas – menkavertes sumas, kuponus maistui ar kitai kelionei, nemokamas ekskursijas ir pan.
Kiekvieno skundo pataisymo nagrinėjimo laikas – iki 30 d. d., nepriklausomai ar pataisymas buvo tikrai reikiamas ar ne. Marius Stonkus pataria jokiu būdu nepriimti bandymų atlyginti žalą kuponų pavidalu ir primena, kada pagal ES reglamentą jums gali priklausyti iki 600 eurų kompensacija:
Jei skrydis vėluoja daugiau nei 3 val.;
Jei skrydis atšaukiamas likus mažiau nei 14 dienų iki skrydžio;
Jei atsisakoma keleivį įlaipinti dėl perpildyto skrydžio (angl. overbooking).
„Tokiose situacijose svarbu nepanikuoti ir nesirinkti pirmo pasiūlyto varianto – ramiai įvertinkite situaciją, ar ji atitinka ES reglamentą. Užpildykite skundą ir pasirinkite vieną iš jums tinkamų būdų – bandyti kompensaciją atgauti aukojant savo laiką ir jėgas arba pasikonsultuoti su tuo, kas puikiai išmano šią sferą ir galbūt pasinaudoti kompensacijų išieškojimo bendrovės paslaugomis“, – pataria Marius Stonkus.