Ko jums nesako per saugumo demonstravimą
Šviesos lėktuvo salone naktį pritemdomos tam, kad akys įprastų prie tamsos, jeigu jums reiktų surasti išėjimą. Atlenkiamus staliukus pakilimo ir tūpimo metu reikalaujama nulenkti tam, kad šalia jūsų esantys keleiviai, esant reikalui, galėtų lengvai išbėgti. O lango skydelį reikalaujama atidaryti tam, kad nelaimės metu ugniagesiai matytų, jog kažkas yra viduje.
Degalų nebūna per daugiausiai
Kadangi kuras sunkus ir jį skraidinti brangu, kuo mažesnis jų kiekis gabenamas, tuo daugiau sutaupoma. Tačiau tai taip pat reiškia, kad esant blogoms oro sąlygoms ar netikėtam atidėjimui gali tekti leistis vien dėl to, kad trūksta kuro.
Jeigu skrydis perpildytas…
… nepriimkite pirmo siūlomo kupono. Paprastai oro linijų bendrovės siūlomą kainą didina tol, kol turi užtektinai savanorių atsisakyti savo vietų. Jeigu pakankamai savanorių neatsiranda ir tenka juos išlaipinti nesavanoriškai, primygtinai reikalaukite kompensacijos (daugelis oro pervežėjų oro uoste išrašys jums čekį). Grynaisiais išmokama suma paprastai priklauso nuo bilieto kainos ir to, kiek ilgai atidėtas skrydis.
Užsakote grupinę kelionę?
Vienu metu ieškokite tik vieno bilieto. Jeigu ieškote, tarkime, keturių bilietų, o oro linijų bendrovė už žemiausią kainą turi tik tris, visi keturi bilietai pervedami į brangesnių kainų kategoriją.
Pilotai negali valgyti kartu
Kai kurios oro linijos neleidžia abiem skrendantiems pilotams valgyti to paties tiekėjo maisto mažesniu nei valandos intervalu. Jie turi arba valgyti skirtinguose restoranuose arba vienas laukia mažiausiai valandą, kad įsitikintų, jog kolega neapsinuodijo ir nesublogavo.
Praradote bagažą?
Neatidėliokite ir praneškite apie dingusį bagažą, nes dažniausiai tai padaryti reikia per labai trumpą laiką. Jeigu praleisite galutinį terminą, jūsų pretenzija gali būti atmesta.
Sėdynės iš tiesų darosi mažesnės
Jums tikrai nesivaidena. Lėktuve „Boeing 777“, kuris dažniausiai naudojamas tolimiems skrydžiams, neseniai sėdynės buvo pasiaurintos vienu coliu (2,5 centimetro), kad kiekvienoje eilėje galima būtų patalpinti po vieną papildomą sėdynę.
Valyti, valyti ir dar kartą valyti
Verčiau nevalgykite riestainuko, kurį netyčia numetėte ant atlenkiamo staliuko. Dauguma oro linijų tarp skrydžių jų nevalo. Tad prieš bet ką liesdami, nusivalykite viską dezinfekuojančiomis servetėlėmis.
Jeigu jūsų skrydis atšauktas…
… stokite į eilę prie bilietų kasų ar vartų, tačiau tuo pat metu darbuokitės telefonu. Galbūt jums pavyks susisiekti su oro linijų atstovu dar prieš tai, kai prieisite prie išvarginto kasų darbuotojo.
Oro linijos nesižavi kainų palyginimo svetainėmis
Jos moka mokestį kaskart, kai skrydį užsakote per tokias kainas lyginančias interneto svetaines, kaip „TripAdvisor“ ar „Orbitz“, todėl oro linijų bendrovės stengiasi apsunkinti jų naudojimą. Kai kurios oro linijos (pavyzdžiui, „Delta“ ar „Southwest“) apskritai savo kainų neskelbia trečioms šalims.
Vietų keitimuisi – tinkamas metas
Pasižiūrėkite sėdynių užimtumą likus keturioms dienoms (maždaug 100 valandų) iki skrydžio. Būtent tuo metu keleiviai iš antrosios klasės perkeliami į verslo klasę ir galima rinktis iš geriausių vietų.
Lėktuvo įgulai labai nepatinka kai…
… mato jus vaikštančius po lėktuvą basomis. Kilimas? Ant jo buvo visko, ką tik galima įsivaizduoti: pienas, kūdikio šlapimas, kraujas, vėmalai ir panašiai.
Žinokite savo teises
Jeigu jūsų skrydis atšaukiamas, jums bus pasiūlytas kitas. Tačiau taip pat turite žinoti, kad net jeigu jūsų bilietas negrąžintinas, jums paprašius pinigai už jį bus grąžinti.