Pirmi žingsniai pastebėjus dingusį arba sugadintą bagažą
Kiekviena bagažo dingimo istorija yra unikali, tačiau, pasak antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ keleivių aptarnavimo agento D. Veromej, pirmasis žingsnis, pastebėjus, kad jūsų lagaminas prapuolė ar buvo apgadintas, yra nedelsiant kreiptis į bagažo atsiėmimo salėje įsikūrusį antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės bagažo paieškos skyrių ir ten pranešti apie neatvykusius ar sugadintus lagaminus.
„Visų pirma, keleivis turėtų kreiptis į bagažo paieškos punktą (angl. Baggage claim or Lost&Found). Tiek vėluojančio, tiek sugadinto bagažo atveju, darbuotojai įveda keleivio bei bagažo duomenis į sistemą, kuri sugeneruoja unikalų bylos numerį. Tuomet su šiuo numeriu keleivis gali stebėti savo vėluojančio bagažo statusą internetu, o taip pat kreiptis į avialinijas siekiant gauti kompensaciją už lagamino sugadinimą.
Kai kurios oro linijų bendrovės leidžia keleiviui pateikti užklausą dėl dingusio bagažo internetu. Tam tikrais atvejais bendrovės iš anksto informuoja keleivį apie vėluojantį bagažą atsiųdamos pranešimą į mobilųjį įrenginį, tuomet keliautojas gali savarankiškai užpildyti bylą dėl neatvykusio lagamino“, – bendrovės pranešime žiniasklaidai sako D. Veromej.
Keleivių aptarnavimo agentas pažymi, kad pranešant apie dingusį ar apgadintą bagažą, svarbu ne tik asmens tapatybės dokumentai, bet ir tiksli informacija.
„Norėdamas pranešti apie bagažo nesklandumus, keleivis turi pateikti laipinimo kortelę ir bagažo numerį. Jei lagaminas vėluoja, papildomai reikia pasidalinti bagažo savybėmis: spalva, dydžiu bei gamintoju. Siekiant, kad vėluojantis bagažas būtų pristatytas į keleivio nurodytą adresą, svarbu pateikti kontaktinę informaciją: gyvenamosios vietos adresą, telefono numerį, el. pašto adresą“, – papildo ekspertas.
Keleivių teisės ir galimybės gauti kompensaciją
Anot D. Veromej, keleiviai turi pilną teisę kreiptis į oro linijų bendrovę siekdami gauti kompensaciją dėl dingusio ar apgadinto bagažo, tačiau svarbu pateikti įrodymus.
„Jeigu bagažas nesurandamas per 21 dieną nuo bylos sukūrimo, keleivis turi teisę kreiptis į oro vežėją dėl patirtos žalos atlyginimo. Jei keleivio registruotas bagažas vėluoja, galima kreiptis į oro linijų bendrovę siekiant gauti kompensaciją už būtiniausių prekių (higienos priemonių, drabužių, avalynės) įsigijimą, tačiau kartu su pretenzija svarbu pateikti šių būtinųjų prekių įsigijimą įrodančius čekius ar išrašus.
Kompensacijos už nuostolius galima reikalauti ir už sugadintus daiktus lagamino viduje arba apskritai reikalauti lagamino taisymo ar pakaitinio bagažo, jei to prireikia“, – pažymi D. Veromej.
Jeigu bagažas nesurandamas per 21 dieną nuo bylos sukūrimo, keleivis turi teisę kreiptis į oro vežėją dėl patirtos žalos atlyginimo.
Visgi kiekviena situacija su dingusiu bagažu yra individuali, tačiau dažnu atveju vėluojantis lagaminas atvyksta su kitu skrydžiu iš to oro uosto, kuriame jis buvo likęs. Įprastai keliautojas bagažą atgauna tą pačią arba kitą dieną, tačiau viskas priklauso nuo aplinkybių, kuriame oro uoste buvo likęs lagaminas, ir dėl kokios priežasties nebuvo pakrautas.
Bagažo dingimo prevencija keliautojams
Kaip pastebi specialistas, dažnu atveju, kai keleiviai skrenda su vienu ar daugiau persėdimų, išvengti bagažo vėlavimo beveik neįmanoma, tačiau teigia, kad yra būdų, kaip šią riziką sumažinti, išskirdamas keletą aspektų. Pagrindiniai jų – skrydžių persėdimo laikas ir inovatyvios technologijos.
„Siekiant sumažinti bagažo pasimetimo ar sugadinimo riziką, rekomenduojama rinktis skrydžius, kad persėdimo laikas nebūtų trumpas. Priklausomai nuo oro uosto dydžio, persėdimo laikas turėtų būti ne mažesnis nei 1–2 valandos“, – sako jis.
Taip pat oro vežėjai rekomenduoja naudoti papildomas etiketes, kuriose galima pažymėti vardą, pavardę ir telefoną, bei jas pritvirtinti ant lagamino – tuomet lieka daugiau vilčių, kad dingęs lagaminas sugrįš teisėtam šeimininkui.
Kelionei verta rinktis ryškiaspalvį lagaminą – tai padės sumažinti riziką, kad kitas keleivis netyčia pasiims ne savo bagažą. Be to, norint apsaugoti turtą, siūloma įsigyti kokybiškesnį bagažą, tačiau, žinoma, net ir pats ilgaamžiškiausias lagaminas gali būti apgadintas.
D. Veromej taip pat pabrėžia, kad bagažo dingimo riziką mažina tiek keliautojų, tiek oro uostų taikomos inovatyvios technologijos.
„Prie bagažo galima prisegti sekimo įrenginį, kuris leis keleiviui nuolatos stebėti jo buvimo vietą. Be to, tobulėjant technologijoms, dalis oro uostų turi bagažo rūšiavimo sistemas, kurias valdo dirbtinis intelektas. Šios sistemos automatiškai skenuoja, rūšiuoja ir seka bagažą tokiu būdu siekiant išvengti bagažo pakrovimo ne į tą orlaivį,“ – teigia ekspertas.