Daug metų akcentavus, kaip svarbu bendrauti su žmonėmis, maloniai sutikti klientus, dabar darbuotojai pasitiks lankytojus su kaukėmis ant veidų (po kuriomis šypsenų nesimatys). Grėsmė kyla ir daugeliui kitų viešbučių tradicijų.
„Bufeto gali apskritai nelikti“, – teigė mažų viešbučių asociacijos „Four Sisters Inn“ Monterėjuje prezidentė Tamara Mims.
Kitokios nuomonės laikosi „Hilton“ naujų padalinių departamento vadovas Philas Cordellis: „Nemanau, kad jų (bufetų) neliks. Manau, ilgalaikėje perspektyvoje pasikeis paruošimas ir pateikimas.“
Kaip dar pasikeis viešbučių darbas?
Nauji „Hilton“ viešbučių tinklo partneriai yra „Mayo“ klinika ir dezinfekavimo priemonių „Lysol“ gamintojai. Prieš savaitę pasaulinė viešbučių kompanija pranešė, kad naudosis RB kompanijos (kuriai priklauso „Lysol“ ir „Dettol“ produkcija) ekspertize ir pasitelks „Mayo“ klinikos Infekcijų prevencijos ir kontrolės komandos patarimus.
„Anksčiau buvo valoma užkulisiuose, – teigė Ph. Cordellis. – Dabar visi tikėsis, kad tai bus matoma.“
Daugelis naujų viešbučių taisyklių priklausys nuo vietos įstatymų. Šiaip ar taip, artimiausioje ateityje bus daugiau rankų dezinfekavimo skysčių, daugiau ženklų apie socialinę distanciją, mažiau baldų (kad būtų daugiau vietos), o visi darbuotojai dėvės veido kaukes.
„Hilton“ galvos, kaip pakeisti darbuotojų šypsenas – galbūt kokiu gestu, tarkime, pridėti ranką prie širdies.
Ph. Cordellio teigimu, intensyviausiu naujų žmonių atvykimo ir klientų išvykimo laiku kas valandą vestibiulyje bus valomi dažniausiai liečiami paviršiai.
Prabangesniuose „Hilton“ viešbučiuose svečius sutiks baltas pirštines mūvintys darbuotojai – jos simbolizuos prabangą ir švarą.
Pigesniuose viešbučiuose, kaip antai, „Hilton Hampton Inns“, žmonės buvo įpratę užsidėti norimų priedų ant pusryčių vaflių ir pan., o dabar viešbutis išrinks šešis–aštuonis populiariausius pusryčių patiekalus ir įdės juos į plastikinius paketus.
Svečiai galės pusryčiausi salėje, neštis maistą į savo numerį arba išsinešti iš viešbučio. Tik pusrytinių vaflių patys nebegalės gamintis.
Las Vegase, „Wynn Resorts“ viešbutyje balandžio 19 d. buvo išleistas vadovo Matto Maddoxo pranešimas apie tai, kodėl jo viešbučiai ims veikti anksčiausiai gegužės viduryje.
M. Maddoxo teigimu, termokameros prie visų įėjimų „suteiks mūsų apsaugos komandai galimybę atlikti neinvazinį temperatūros matavimą“ (turintys temperatūros nebus įleidžiami į vidų). Visi darbuotojai privalės kas valandą plauti rankas, o atvykstančių svečių prašys dezinfekuoti rankas ir dėvėti kaukes (jas suteiks viešbutis).
Liftu galės važiuoti ne daugiau nei keturi asmenys, lifto mygtukai bus dezinfekuojami bent kas valandą. Jei kils problemų su apsaugos darbuotojais, po kiekvieno antrankių naudojimo jie bus dezinfekuojami, kaip ir patalpa, kurioje buvo sulaikytieji.
„Marriott“ tinklas, turintis 7 300 viešbučių visame pasaulyje, planuoja įvesti nemažai apsaugos priemonių – galingus dezinfekavimo skysčio purkštuvus, kurie dezinfekuos paviršius numeriuose ir bendrose patalpose, dezinfekavimas bus dažnas. Kompanija išbando ultravioletinių spindulių technologiją valymui, viešbučių registratūros gali būti padalintos į atskirus skyrius.
„Marriott“ atstovės spaudai Connie Kim teigimu, kažkiek laiko maistas bus tiekiamas išsinešimui. Kai viešbučiai vėl bus pilni, valgomuosiuose bus laikomasi socialinės distancijos ir maistą veikiausiai atneš prie staliukų, užuot klientams patiems jį pasiėmus kaip anksčiau.
Mažesniuose viešbučiuose, kaip antai 16-oje mažų „Four Sisters Inns“ viešbutukų Kalifornijoje, taip pat bus pokyčių – apsistojimo metu su klientais bus dažniau susirašinėjama žinutėmis ir elektroniniu paštu, taip siekiant įgyvendinti jų poreikius ir tuo pačiu užtikrinti socialinę distanciją. Sausainiai viešbučio vestibiulyje bus pakeisti sausainiais pakeliuose į svečių kambarius. Vietoje pusryčių bufeto bus priimami užsakymai ir atnešami į viešbučių kambarius.
Viešbučių numerius bus stengiamasi valyti kruopščiau, o numeriuose greičiausiai apgyvendins mažau žmonių.
Savaime suprantama, viešbučių industrija patyrė didžiulių nuostolių. „American Hotel & Lodging Assn.“ Duomenimis, šiuo metu septintadalis Amerikos viešbučių stovi tušti, darbuotojai atleisti iš darbo arba išleisti ilgų atostogų.
Dar balandžio 27 d. „Airbnb“ paskelbė, kad tarp svečių būstai turės bent parą pabūti tušti.
„Four Sisters“ viešbučiuose ketinama laikytis to paties principo. Kambarinės tvarkys viešbučius ne kasdien, o tik svečiams galutinai išsikrausčius iš numerio. Veikiausiai išmaniuosiuose telefonuose reikės įsidiegti programėles, kurios atliks kambario rakto funkciją.
„Marriott“ tinklo viešbučiuose dar iki koronaviruso epidemijos buvo sukurta programėlė, su kuria svečiai gaudavo pranešimą, kada paruoštas numeris, galėdavo įsiregistruoti su išmaniuoju telefonu ir su juo atsirakinti kambarį.
Svečiai su programėle galėdavo užsisakyti maisto į kambarį – jis bus supakuotas ir pristatytas, išvengiant kontakto.
„Hilton“ irgi turi panašią programėlę – su ja svečiai gali pasirinkti kambarį, įsiregistruoti ir atsirakinti. Ši programėlė buvo sukurta, siekiant sutaupyti laiko dar iki pandemijos. Ja naudojosi apie 30 proc. svečių, manoma, kad dabar ja naudosis kur kas daugiau žmonių.
Ar bus daugiau pokyčių? Beveik užtikrintai galima teigti, kad bus. „Marriott“ viešbučių tinkle Pasaulinė švaros taryba sprendžia, kokių pokyčių įvesti 32-iuose kompanijos prekės ženkluose – pradedant „Ritz-Carlton“ (brangiausias), baigiant „Fairfield Inn“ (pigiausias).
„Hilton“ viešbučiuose stengiamasi maksimaliai užtikrinti švarą, klientams pateikiami nauji lankstinukai ir žurnalai. „Eisime žingsnis po žingsnio, stebėsime, kaip žmonės reaguos“, – sakė Ph. Cordellis.