Pastaraisiais dešimtmečiais klasikinius geležinkelių maršrutus papildė greitieji traukiniai, o ieškant klimatui palankesnių sprendimų, atsirado naujų galimybių – pavyzdžiui, naktinių traukinių.

„Lonely Planet“ jau 50 metų leidžia kelionių po įvairias šalis vadovus, o neseniai pasirodė vadovas apie keliones traukiniu po Europą. Štai kelios rekomenduotinos kelionės, aprašytos knygoje:

Paryžius–Berlynas, paprastas arba greitasis traukinys

Du didžiuosius Europos miestus jungia išplėtotas greitųjų traukinių tinklas ir ne mažiau paprastų traukinių maršrutų. Vienas iš variantų – kelionė per tris šalis: išvyksite iš Paryžiaus į Briuselį, užsuksite į kosminę stotį primenančią Lježo Guillemins geležinkelio stotį, paskui pasieksite Kelną.

Kelno katedra stovi prie pat geležinkelio stoties, būtinai ją apžiūrėkite, o paskui įsigykite bilietą į „ICE German“ greitąjį traukinį ir po beveik penkių valandų pasieksite Berlyną. Kad ilgiau pabūtumėte kiekviename mieste, pirkti bilietus atskiroms kelionės atkarpoms interneto svetainėje trainline.com arba įsigykite bilietą su ilgesniais sustojimais kelionės atkarpose ar kelionės naktį bilietą bahn.de. Yra ir greitasis traukinys iš Paryžiaus per Frankfurtą.

Naktinis traukinys iš Amsterdamo į Vieną

Neseniai pradėjo kursuoti „Australijos geležinkelių“ naujas naktinis traukinys (oebb.at), kuris kiekvieną vakarą 19 ar 19.30 val. išvyksta iš Amsterdamo.

Kol jūs miegosite, traukinys važiuos palei Reiną, pravažiuos Kelną, Koblencą, važiuos pietryčių kryptimi per Vokietiją ir per Pasau įvažiuos į Austriją. Ne taip anksti – 9.19 val. pasieks Vieną – pakaks laiko pagulėti ir papusryčiauti.

Šį traukinį nesudėtinga priderinti prie „Eurostar“ traukinių iš Londono arba kelto iš Niukaslo į Amsterdamą, arba iš Haridžo į Huk van Holandą.

Kelionė po Šiaurės Velsą

Kelionė nuostabiomis vietomis siūloma siauruoju geležinkeliu Velse, arba galimybė suderinti du maršrutus – vienas per kalnus, kitus – vaizdinga Snoudonijos pakrante. Landidno stotyje, per kurią eina daug maršrutų, sėskite į traukinį ir važiuokite per Konvio slėnį į Blainai Festinjogą. Festinjogo atšaka tęsiasi pakrante iki Portmadogo. Grįžkite „Welsh Highland Railway“ traukinu nuo Snoudono viršukalnės iki Kernarvono, iš kur galėsite įsėsti į autobusą iki Bangoro ir pagrindinių geležinkelio linijų.

Korsikoje iš Bastjos į Ajačą

„Corsican Railways“ siaurasis geležinkelis iš Ponte Leccia veža trimis pagrindinėmis kryptimis – į Ajačą, į Bastją ir į Calvi, visos trys kelionės vyksta vaizdingais, kalvotais maršrutais. Atkarpa, siejanti Ajačą ir Bastją, yra ilgiausia ir labiausiai mėgstama, kelionė traukiniu trunka tris su puse valandos. Patartina važiuoti naktį. Į Korsiką iš visos Prancūzijos plaukia keltai – iš Tulono, Marselio ir Nicos.

Traukiniu ir keltu – iš Dublino į Madridą

Traukiniu galima nuvykti iš Dublino į žemyninę Europą. Vienvėžis geležinkelis eina per Airijos jūrą iki Viklou ir pasibaigia Veksforde, prie Sleino upės žiočių. Iš čia – netoli iki Roslerio uosto, iš kurio du kartus per savaitę plaukia keltas į Bilbao, kelionė trunka 30 valandų, o iš ten po penkių valandų traukiniu pasieksite Madridą. Rekomenduojama išlipti apžiūrėti Burgoso katedros, buvusios Ispanijos sostinės Valjadolido, romėnų akveduko Segovijoje ir Alkazaro tvirtovės.

Traukiniu iš Venecijos į Palermą

Kelionės iš Italijos bato viršaus iki apačios nereikia per daug reklamuoti. Greitasis traukinus iš Venecijos per pusantros valandos pasiekia Boloniją, dar po 40 minučių – Florenciją, o už pusantros valandos jau būsite Romoje, iš kur atsiveria daug kelių į pietinę Italiją ir iki pačios Sicilijos. Iš Vila San Džovanio (Kalabrijos regionas) traukinių keltu pasieksite Mesiną Sicilijoje, paskui galėsite mėgautis keturių su puse valandos kelione pakrante į Palermą. Į Sicilijos sostinę traukiniai vyksta ir iš Milano, Genujos ir Pizos.

Iš Oslo į Bergeną

Traukinys iš Bergeno pietine Norvegijos dalimi tarp kalnų ir ežerų veža į Oslą. Finse stotelėje pasiekia 1,222 m aukštį – ten galima surengti sniego mūšį. Septynių valandų trukmės kelionė neprailgsta, nes traukiniai patogūs, o pro langus bėga stulbinamo grožio vaizdai.

Paprastuoju traukiniu iš Paryžiaus į Barseloną

Tarp šių miestų kursuoja greitieji traukiniai, tačiau yra ir lėtesnis kelionės variantas – per pietų Prancūziją į Pirėnų pusiasalį per Limožą, Tulūzą, tarp miestelių ir kalnų iki Latour de Carol. Iki Latour de Carol galima atvykti ir tiesioginiu naktiniu traukiniu iš Paryžiaus, bet tada nepamatysite daugybės gražių vaizdų. Iš Latour de Carol per tris valandas pasieksite Barseloną.

Naktiniu traukiniu iš Budapešto į Splitą

Šaunus vasarinės kelionės variantas – naktiniu traukiniu iš Vengrijos sostinės iki kokio nors taško Adrijos jūros pakrantėje. Pastaraisiais metais kursuoja naktinis traukinys iš Budapešto, kuris išvyksta vidurnaktį ir po pietų pasiekia Splitą Kroatijoje. Traukinys važiuoja palei Balatono ežerą ir Kroatijos sostinę Zagrebą. Pasiekę Adrijos jūros pakrantę, galėsite sėsti į autobusą, vežantį į Dubrovniką, arba keltu ar katamaranu nuplaukti iki artimų salelių.

Šveicarijos Alpėmis iš Lokarno į Domodosolą

Šveicarijoje praktiškai visos traukinių linijos driekiasi per vaizdingas vietoves. Suformuoti keli maršrutai, kurių metu traukiniai lėtai veža per kalnus, palei upes ir ežerus, kad keleiviai galėtų pasigrožėti pro langus unikalia gamta. Vienas iš vaizdingiausių maršrutų – iš Lokarno Šveicarijoje į Domodosolą Italijos Piedmonto regione. Šią tik 52 km ilgio kelionę siūlo „Centovalli Railway“, jos metu grožėsitės kriokliais, kaštainių giraitėmis, kaimeliais su bažnyčiomis, tarpekliais ir vynuogynais. Išskirtiniai objektai – Isorno tiltas prie Intragna tilto ir Intragna tarpeklis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)