Veganizmas populiarėja visame pasaulyje, ir nepanašu, kad tai trumpalaikė mada.
„GlobalData“ tyrimo duomenimis, nuo 2014 iki 2017 m. veganizmo mastai JAV išaugo net 600 proc. – šiuo metu veganai sudaro 6 proc. visos populiacijos.
Verslas atsižvelgia į išaugusią veganiškų produktų paklausą – gaminama vis daugiau ne tik mėsą pakeičiančių maisto produktų (pavyzdžiui, daržovinių „mėsainių“), bet ir drabužių iš etiškų medžiagų. Taip pat vis daugiau restoranų ir viešbučių rūpinasi veganizmą propaguojančiais svečiais – ypač tais, kurių etiniai principai neapsiriboja vien lėkštės turiniu.
Kai kurie viešbučiai, derindamiesi prie besikeičiančių klientų poreikių, iš esmės keičia savo veiklą.
„Viešbutyje „Saorsa 1875“ veganiška absoliučiai viskas“, – sako Sandra McLaren-Stewart, kurį atidarė šį viešbutį šių metų birželio mėnesį.
Viešbutis įkurtas XIX a. Viktorijos laikų dvare, jame 11 kambarių, o juose patalynė iš organinės medvilnės, pagalvės ir antklodės pagamintos be gyvūninės kilmės produktų, tokių kaip šilkas ir plunksnos ar pūkai. Veganinė etika taip pat apima ir higienos reikmenis bei valymo priemones.
Darbuotojų uniforma taip pat pagaminta etiškai. Net elektrą viešbučiui tiekia JK žaliosios energijos įmonė „Ecotricity“, kuri yra sertifikuota kaip veganinė įmonė.
Kitaip nei dažniausiai galvojama, veganiški produktai ne visada yra brangesni už ne veganiškus.
„Manau, kad pasakymas, jog veganiniai produktai yra daug brangesni, yra didžiulis nesusipratimas, – sako S. McLaren-Stewart. – Žinoma, mes viešbutyje naudojame tik etiškai pagamintus daiktus, o jie nėra pigiausi rinkoje. Tačiau tokios medžiagos, kaip organinė medvilnė ir linas, beveik visada pigesnės nei tokios gyvūninės kilmės medžiagos, kaip oda ar šilkas.“
Be abejo, „Saorsa 1875“ restorano meniu sudaro vien iš augalinių produktų pagaminti patiekalai. Ir tai toli gražu ne vien salotos – restorano šefas Luca Sordi neriboja savo fantazijos, tad čia galima paragauti, pavyzdžiui, arbūzų sašimių su žaliųjų citrinų majonezu ir tapijokos krekeriais arba džiovintų žolių prisodrintos panakotos su ramunėlių morengais.
Viešbučio bare „Faodail“ plakami viskio pagrindo kokteiliai, pavyzdžiui, „Auld Pal“, ir džino pagrindo kokteiliai, tokie kaip „Highland Tears“, kurie yra skaninami sezoninėmis ir gamtoje surinktomis žolelėmis, pavyzdžiui, mėtomis ir verbenomis.
Didieji viešbučių tinklai taip pat reaguoja į populiarėjančias tendencijas.
Šių metų sausio mėnesį viešbutyje „Hilton London Bankside“, bendradarbiaujant su dizaino studija „Bompas & Parr“ ir Veganų draugija, buvo įrengti visiškai veganiniai apartamentai.
„Mūsų restorane OXBO galima užsisakyti puikių veganiškų patiekalų, tad svečiai vis teiraudavosi, kodėl neišplečiame veganizmo principų už restorano ribų, – pasakoja viešbučio vadovas Jamesas B. Clarke‘as. – Taigi, nusprendėme veganams ir viešbutyje užtikrinti malonią viešnagę.“
46 kv. m apartamentai apstatyti baldais, dekoruotais veganiniais elementais, pavyzdžiui, lovos galvūgalis, kėdės ir dekoratyvinės pagalvės aptrauktos ne natūralia oda, bet iš ananasų lapų ir celiuliozės pluošto gaminamu odos pakaitalu („Piñatex“), ant grindų patiesti kilimai iš organinės medvilnės. Grindų danga iš bambuko, o higienos reikmenys – tvariose pakuotėse.
Aptarnavimo kambariuose meniu taip pat vien veganiški patiekalai – pavyzdžiui, žiedinio kopūsto kepsnys ir dalo sriuba iš penkių rūšių ankštinių daržovių.
„Didžiausias iššūkis įrengiant šiuos apartamentus buvo užtikrinti, kad svečiai iškart, vos žengę per slenkstį, iki pat viešnagės pabaigos galėtų mėgautis komfortu nenusižengdami veganizmo principams“, – sako viešbučio atstovai.
Siekiant užtikrinti svečiams visapusiškai malonią patirtį, netgi buvo įrengtas iš augalinių medžiagų pagamintas registratūros stalas ir kambarių atrakinimo kortelių dėklai iš „Piñatex“.
„Hilton London Bankside“ veganiniai apartamentai, kaip ir viešbutis „Saorsa 1875“ domina ne tik veganus, bet ir ne veganus.
„Sulaukiame itin teigiamų atsiliepimų, mūsų apartamentais domisi net sporto garsenybės, – džiaugiasi J. B. Clarke‘as. – Nors apartamentai sukurti tvaraus gyvenimo būdo propaguotojams, mes tikimės, kad viešnagė pas mus patiks kiekvienam, nepriklausomai nuo gyvenimo būdo.“