Egipto parlamente įvyko parlamentarų susitikimas su turizmo ministerija, viešbučių savininkais ir investuotojais turizmo srityje.
Pirmiausia kalbėta apie tai, kad būtina reformuoti turizmo sferos įstatymus, kurie nebuvo atnaujinti jau 20 metų. Pokyčiai turi paveikti žemės skyrimo naujiems viešbučiams, investavimo į viešbučių projektus taisykles, turi suteikti naujų stimulų atnaujinti transporto parką ir kruizinių laivų laivyną, paskatinti statyti naujų oro uostų, ruošti naujų turizmo srities darbuotojų.
Susitikime buvo pabrėžta – kol Egiptas nemodernizuos turizmo šakos, užsieniečius į šalį vilios tik žemos kainos, o būtent tokiam pozicionavimui aktyviai priešinasi viešbučių savininkai.
Susitikimo metu akcentuota, kad būtina įvesti tvarką nardymo srityje. Egipto nardymo ir vandens sporto rūšių rūmų teigimu, apie 80 proc. nardymo turizmo vyksta Pietų Sinajuje, bet per pastaruosius metus šio regiono jūros draustiniai patyrė nuosmukį, o vyriausybė neskiria paramos jiems atgaivinti.
Dėl krizės stipriai sumažėjo licencijuotų nardymo instruktorių, uždarytos nardymo mokyklos, nėra tokių specialistų ruošimo kursų. Susitikimo parlamente dalyviai pavadino situaciją nardymo turizmo srityje nekontroliuojama. Parlamentas nerimauja, kad suklestėjusi turistinio nardymo juodoji rinka gali pakenkti Egipto nardymo srities reputacijai. Kol kas labai sunku kovoti su neteisėtu šios srities verslu – Egipto teisėje praktiškai nėra nustatytų normų šiai sričiai.
Kritikos sulaukė ir šalies oro uostai. Turizmo šakos atstovų nuomone, pagal infrastruktūros išvystymo lygį ir aptarnavimą jie pralaimi konkurentams iš kitų Artimųjų Rytų šalių.
Turizmo kompanijų ir agentūrų rūmų atstovas Naderas Beblawis pabrėžė, kad net Kairo oro uoste „yra daug trūkumų, susijusių su turistams teikiamomis paslaugomis“, o regioniniuose Egipto oro uostuose tokių problemų dar daugiau.
Oro uostų trūkumas stabdo turizmo plėtrą regionuose ir trukdo atsirasti naujiems kurortams. N. Beblawis pateikė Tabos pavyzdį – planuota, kad šių metų birželi viduryje miestelyje pradės veikti naujas oro uostas, bet nėra garantijų, kad oro uosto atidarymas nebus nukeltas. O tokiu atveju didelė tikimybė, kad Rytų Europos kelionių agentūrų skrydžių programos į Tabą bus atšauktos.
Apgailėtina ir kruizinių upių laivų laivyno būklė. Iš beveik 240 Luksore esančių laivų neplaukioja arba labai mažai plaukioja beveik 200, pranešta susitikime. Daugeliui kruizinių laivų reikalingas remontas, kuriam jų valdytojai tiesiog neturi lėšų.
Naujų stimulų reikia ir Egipto viešbučių sektoriui, pabrėžė turizmo verslo atstovai. Šiuo metu geriausia būklė Hurgados ir Marsa Alamo kurortuose – juose poilsiauja lietuviai ir kitų Europos šalių turistai. Šarm aš Šeiche ir toliau jaučiamas turistų trūkumas, nors miestas deda vilčių, kad sugrįš italų turistai (nuo birželio iš Italijos skraidys užsakomųjų skrydžių lėktuvai), taip pat tikisi, kad pagausės turistų srautas iš Rytų Europos šalių.
Pietų Sinajaus viešbučių savininkai mano, kad šalies Turizmo ministerija turėtų pasiūlyti konkrečių, rimtų stimulų užsienio turizmo agentūroms, kad šios susidomėtų.
Naujausiais duomenimis, pirmą metų ketvirtį Egipto pajamos iš turizmo padidėjo 83 proc. – iki 2,2 mlrd. dolerių. Per šį laikotarpį Egipte apsilankiusių užsienio turistų padaugėjo 37,1 proc. – iki 2,383 mln. žmonių.