„Jau kitais metais į lankytinų objektų sąrašą keliautojai galės įtraukti Dubysos regioniniame parke esantį unikalų istorinį statinį – Lyduvėnų tiltą, nuo kurio atsiveria įspūdingi vaizdai. Projektu Lietuvos gyventojams ir užsienio turistams suteikiame galimybę susipažinti su vienu iš daugelio įdomių ir kultūros vertybėmis laikomų geležinkelio statinių“, – sako Karolis Sankovski, įmonės „LTG Infra“ generalinis direktorius.

„LTG Infra“ išskirtinį projektą – pritaikyti lankytojams kultūros vertybe laikomą Lyduvėnų geležinkelio tiltą – įgyvendina kartu su Valstybine saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos. Projekto partneris skiria finansavimą numatytiems rangos darbams, taip pat kartu organizuos ekskursijas lankytojams tiltu.

„Džiaugiamės prasmingu bendradarbiavimu, kuris saugomų teritorijų lankytojams atvers vieną įdomesnių mūsų krašto lankomų objektų. Nuo Lyduvėnų tilto atsivers unikali Dubysos upės slėnio panorama. Čia aiškiau bus galima suvokti vieną pagrindinių Dubysos regioninio parko vertybių – kaip ledynas, tirpsmo vandenys ir upė suformavo išraiškingą slėnį“, – tvirtino Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos direktorius Albertas Stanislovaitis.

Viešąjį konkursą laimėjęs rangovas pertvarkys metalinėje tilto konstrukcijoje esantį tilto aptarnavimo taką, įrengti naują tako dangą, apšvietimą, laiptus, automobilių aikštelę, taką nuo jos iki tilto, informacinius stendus ir ženklus. Planuojama tilto pritaikymo lankytojams rangos darbus užbaigti 2023 metų vasarą.

Istorinio statinio pritaikymo lankytojams rangos darbus atliks statybų įmonė „Švykai“, kuri laimėjo Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdančios bendrovės „LTG Infra“ skelbtą viešąjį konkursą. Planuojama rangos darbų vertė siekia 1,46 mln. eurų be PVM.

Šių metų rudenį ta pati įmonė už beveik 2,6 mln. eurų be PVM baigė Lyduvėnų geležinkelio tilto remonto darbus. Per Dubysos upės slėnį nutiesto tilto remonto metu restauruotos gelžbetoninės atramos ir guoliai, suremontuotos skersinės ir išilginės sijos, ryšių sistemos, perdangų temperatūriniai blokai, pakeisti tiltiniai tašai, atlikti metalinių konstrukcijų antikorozinė apsaugos, dažymo bei kiti darbai.

Lyduvėnų tiltą I pasaulinio karo metais (1918 m.) pastatė vokiečiai. Tuo metu statinys buvo 570 m ilgio ir buvo sudarytas iš devynių santvarų. 1944 m. tiltas buvo susprogdintas. 1952 m. baigtas tilto atstatymas, panaudojant išlikusias atramas ir perdangas ar jų elementus. Naujoms metalinėms perdangoms panaudotos tipinės metalinės santvaros.

Raseinių rajono savivaldybėje esantis tiltas yra geležinkelio linijoje Radviliškis–Pagėgiai–Valstybės siena. Statinys patenka į Dubysos regioninio parko, Lyduvėnų kraštovaizdžio draustinio, Dubysos upės žemiau Lyduvėnų draustinio (buveinių apsaugai svarbi Natura 2000 teritorija), Dubysos upės slėnio (paukščių apsaugai svarbi Natura 2000 teritorija) teritorijas. Tiltas patenka į Lyduvėnų piliakalnio II, vad. Barsukalnių vizualinės apsaugos pozonį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją