Žvilgtelėjus įdėmiau, galima rasti būrį žmonių, kurie „užkuria“ auto-moto trasą, surengia Europos vandens motociklų čempionatą.

O kiek atokiau nuo triukšmo ir greičio galima aptikti dviejų jaunų vyrų valdomas ramybės oazes, kurios tarpusavyje susišaukia – pas Liną Laurų žirgyne „Ready 2 fly“ galima pajodinėti, o pas Lauryną Griauzdę, Kupiškio aeroklubo vadovą, ir realiai su instruktoriumi paskraidyti.

Pramogos Kupiškyje

Žirgeliai, prikelti antram gyvenimui

L. Lauraus kelias į Dvariškių viensėdį, Valakų kaimą Subačiaus seniūnijoje ilgas ir vingiuotas. Iki 15 metų augo Vilniuje, po to paskui mylimus žirgus persikėlė į Palangą, ilgainiui grįžo pas senelį, kuris šiose apylinkėse buvo ir kolūkio pirmininkas, ir agronomas.

Per karantiną į Lino viensėdiją buvo perkelti žirgai, įvairių tarptautinių varžybų prizininkai bei nugalėtojai, o pats Linas iš Palangos atsigabeno ir savo kumelę su kumeliuku. Bematant jis susitvarkė tvartą bei įkūrė žirgyną.

Pirmiausia jodinėjo draugų vaikai, o dabar varžyboms ruoštis atvykstama ir iš kitų miestų. Linas šiuo metu turi 11 skirtingų veislių žirgų – nuo labai techniškų iki ramesnių, kurie skirti vaikams jodinėti.

Bet kuriuo atveju Valakai dabar tapo Utenos, Panevėžio, Kupiškio paauglių traukos zona. Vaikai čia treniruojasi porą kartų per savaitę, iš čia iškeliauja į įvairiausio rango varžybas. O štai tėčiai ar mamos valandų valandas gali šukuoti žirgų karčius ir bent taip „nužeminti“ didmiesčio gyvenimo stresus. Pasak Lino, žirgai ramina.

Beje, Linas skaičiuoja, kad per keletą žirgyno gyvavimo metų antram gyvenimui prikėlė ne vieną žirgą, kurie iš pagrindų „sulopyti“, atgavę jėgas ir sočiai pašerti dabar karjerą tęsia Vokietijoje, Švedijoje ar Prancūzijoje.

Peršasi danguje

O štai jau brandesni džentelmenai pramogas susikuria ore.

„Sumąstė vienas vaikinas sužadėtuvių žiedą panelei ant piršto užmauti danguje virš Kupiškio marių. Jauku nebuvo – trečias čia tikrai nereikalingas“, – šypteli Kupiškio aeroklubo įkūrėjas L. Griauzdė, kuris teigia, kad sportiniais lėktuvais atskridę turkai, danai ar prancūzai irgi nori pabūti pramuštgalviais.

Svečių nameliuose pasilieka 2–3 naktims, nori paragauti alaus ar šokius surengti.

„Tada nori ar nenori pasijunti, kad Rudikų kaime esantis aeroklubas – lyg Remarko romanų atspindys“, – svajingai rėžia Panevėžyje gimnaziją baigęs, VGTU transporto inžineriją studijavęs ir vėlgi į tėvų ūkį grįžęs 33 metų Laurynas.

Pramogos Kupiškyje

Lauryną aviacija lydėjo nuo mažumės – jo tėtis taip pat lakūnas, o pirmas savarankiškas skrydis buvo 14 metų.

„Kadaise tėtis buvo Panevėžio aeroklubo viršininkas, tad pamenu lėktuvus stebėdavau jau nuo 3–4 metų“, – pasakoja vaikinas.

Lauryno įkurtas Kupiškio aeroklubas yra ir tarptautinė mokykla, kur norintieji gali išmokti skraidyti sklandytuvais ar įvairių kategorijų lėktuvais.

Viskas įrengta per metus, tačiau priežiūra oro uosto platybių nėra lengva. Laurynui didžiausias siaubas ne keliasdešimt per savaitgalį atskrendančių įgulų, o 12 hektarų vejos, kurią reikia nupjauti kartą per savaitę.

Tenka būti žolės vergu

„Pasėti žolę, pastatyti angarą ar namelius yra viena, tačiau sunkiausia viską išlaikyti. Vasarą esu žolės vergas“, – su šypsena apie sunkumus pasakoja Laurynas.

Aeroklubo veikla prasidėjo prieš maždaug 5 metus.

„Dabar turime 9 mokomąsias programas, o mokiniai gali gauti licenciją, kuri pripažįstama visoje Europos Sąjungoje“, – kalba Laurynas.

Pramogos Kupiškyje

Pats Laurynas yra net kelis kartus tapęs Lietuvos precizinio skraidymo čempionu, dalyvavo pasaulio čempionatuose.

„Precizinis skraidymas – tai iš dviejų dalių susidedanti rungtis. Pirmiausia, gavus legendą, privalai tiksliai pasiruošti maršrutą nesinaudodamas nei telefonais, nei GPS – susiskaičiuoji maršrutą tiesiog su liniuote. O tuomet reikia tiesia linija nuskristi į vietą, – specifika dalijasi dabar pats Kupiškyje kasmet varžybas organizuojantis Laurynas. – Aerodrome sulaukiame lėktuvų ir iš užsienio šalių.

Žmonės keliauja, o dažniausia sustojimų priežastis – degalų pasipildymas. Dabar degalų stotelių įrengimas populiarėja ir tampa būtinybe. Lenkai tai puikiai išsprendė, tačiau ir Lietuvoje stengiamės būti lankstūs. Esame iš tų aerodromų, kur ir kuru pasirūpinsime, remonto paslaugas suteiksime.“

Laurynas minėjo, kad Kupiškio aeroklube įgyti privataus piloto (PPL) klasės piloto licenciją kainuoja 9,7 tūkst. eurų. O tai jau itin ženklus startas toliau tęsti mokymus komercinei piloto licencijai gauti.

Kupiškio aeroklube ne tik paskraidyti galima, bet ir apsigyventi čia pat esančiuose namukuose. Organizuojami ir pažintiniai mokomieji skrydžiai. Ne kartą čia rengti mergvakariai ar bernvakariai, angare vyko net vestuvių ceremonija.

Bene neįprasčiausia ir sparčiai populiarėjanti pramoga – vaiko lyties atskleidimas ore. Mėlyni dūmai iš karto praneša, kad šeimą papildys berniukas, galbūt dar vienas būsimasis lakūnas. Kita vertus, stereotipais kliautis nevalia – vis daugiau piločių būna ir dailiosios lyties atstovės.