Pavadinimas – kaip pereinamasis kiemas

„Cbet“, „Uniclub Casino – Juventus“, „Šiauliai-7bet“, „Nevėžis-Optibet“, „Labas Gas“.

Tai – ne Lošimų priežiūros tarnybos licencijuotų įmonių, o LKL dalyvių sąrašas. Kuriame beveik pusė oficialių komandų pavadinimų – atsinaujinę.

Tiesa, „Cbet“ vardą praėjusiame sezone jau garsino Prienų klubas. Kad nesusipainiotų krepšinio mėgėjai – dabar jau reklamuos naujokė Jonavos ekipa.

Prieniškiai titulinio rėmėjo poziciją perleido dujotiekio projektavimu ir įrengimu užsiimančiai bendrovei „Labas Gas“.

Dar trys LKL senbuviai – „Šiauliai“, Utenos „Juventus“ ir Kėdainių „Nevėžis“ – prie savo tradicinių pavadinimų prijungė komercines priesagas, reklamuojančias lažybų bendroves.

Iliustratyvus ir pačios lygos oficialus pavadinimas – „Betsafe-LKL“.

Man asmeniškai žymiai priimtinesnis buvo ankstesnis variantas. Kai eis kalba apie kitų metų savivaldybės biudžetą, bus proga pasikalbėti su komandos vadovais, kaip čia išeina.
Valentinas Tamulis, Kėdainių meras

Šioje kompanijoje jau visiškai įprastai atrodo tokie klubai kaip Panevėžio „Lietkabelis“ ar Pasvalio „Pieno žvaigždės“, kurių pavadinimai nuo seno sutampa su ilgamečiais pagrindiniais rėmėjais, valdomais tų pačių savininkų.

Savo tapatybės reklamine iškaba išlieka nepavertę tik Kauno „Žalgiris“, Vilniaus „Rytas“, Klaipėdos „Neptūnas“ bei Alytaus „Dzūkija“.

Delfi žiniomis, galimybė įsibrukti tiesiog į LKL dalyvio pavadinimą kainuoja nuo 50 iki 100 tūkst. eurų – priklausomai nuo klubo svorio ir tokios invazijos formos.

Pavyzdžiui, prieniškiai, kurie ir anksčiau kas sezoną kaitaliodavo savo „paso duomenis“ – nuo „Rūdupio“ ir „Vytauto“ iki „Tonybet“, „Skycop“ ir „Cbet“ – rėmėjui nesibodi užleisti viso komandos pavadinimo.

Kiti klubai tęstinumą mėgina išsaugoti „per brūkšnelį“.

Prieš keletą metų papildyti savo biudžetą tokiu būdu svarstė ir stiprų finansinį nepriteklių kentęs „Rytas“.

2017 metais naujiems komandos dalininkams nusprendus atsikratyti paskutinio simbolinio saito su „Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupe, į naują ekipos pavadinimą ketinta įterpti kito rėmėjo vardą.

Tuometis „Ryto“ prezidentas Antanas Guoga tarėsi su Azijoje įsikūrusia finansinių technologijų kompanija „The NEM.io Foundation“ dėl ilgalaikės sutarties, pagal kurią klubas kasmet būtų uždirbęs po 0,5 mln. eurų. Vis dėlto tokia suma bendrovei pasirodė per didelė, ir planai liko planais.

Antanas Guoga

Parama ant medžio neauga

Pastaraisiais metais dėl krepšinio klubų pavadinimų neatsitiktinai lenktyniauja pirmiausia lažybų tarpininkai.

Viena vertus, tokiu būdu jie efektyviai pasiekia savo tikslinę auditoriją – sporto gerbėjus. Be to, ieškoti naujų formų verčia ir pastaruoju metu griežtėjantis teisinis reguliavimas, vis labiau apribojantis tradicinius reklamos metodus.

Savo ruožtu, klubams toks lažybininkų dėmesys padeda surinkti biudžetus, dėl kurių kasmet ir taip tenka verstis per galvas.

Tačiau ar tai – išties tokia situacija, kai pralaimėtojų nelieka?

Kad ir kaip sudėtinga būtų klubams styguoti savo finansus, nė vienam iš jų titulinis rėmėjas nėra pats stambiausias.

Absoliučiai visos LKL komandos finansiškai labiausiai priklauso nuo savivaldybių.

Tad logiškas klausimas, ką pastarųjų „galvos“ mano apie tai, jog šimtus tūkstančių eurų siekiančias dotacijas gaunančios ekipos viešai tapatinasi su lažybininkais?

Pavyzdžiui, Šiauliai reprezentaciniam krepšinio klubui kasmet atseikėja 350 tūkst. eurų.

Saulės miesto meras Artūras Visockas Delfi teigė neprieštaraujantis, jog „Šiauliai“ iš dviejų blogybių renkasi mažesnę.

„Dėl pavadinimo nusprendė klubo valdyba – matyt reikia pinigų. Man labiau patiko senas pavadinimas, bet už jo pakeitimą gaunama didelė suma. O vietinis Šiaulių verslas, deja, retai mecenuoja sportą.

Turbūt nė viena komanda nenorėtų prarasti savo vardo, bet visos daugiau ar mažiau praranda, nes yra priverstos. Aš į tą procesą nesikišau, nors jei klaustumėte manęs asmeniškai, naujasis komandos pavadinimas nėra man labai mielas. Manau, kad arenoje vis tiek bus skanduojamas įprastas „Šiaulių“ vardas, nes nugalės inercija ir tradicija. Ką darysi, gyvenimas yra gyvenimas. Neturiu teisės kritikuoti nežinodamas, kiek laiko su šiais rėmėjais buvo derėtasi, kiek link to eita. Juk niekas už dyką pinigų nedalina“, – kalbėjo A. Visockas.

Artūras Visockas

Nemalonios staigmenos

Tuo metu jo kolega iš Kėdainių Valentinas Tamulis – griežtesnis.

Rajono savivaldybė „Nevėžio“ klubui šiemet skyrė 200 tūkst. eurų. Bet ekipos vadovybė istorinį pavadinimą dar pernai prailgino neatsiklaususi didžiausios rėmėjos nuomonės.

„Man asmeniškai žymiai priimtinesnis buvo ankstesnis variantas. Kai eis kalba apie kitų metų savivaldybės biudžetą, bus proga pasikalbėti su komandos vadovais, kaip čia išeina. O dar ir rezultatai ne tokie, kokius žadėjo... Taip kad šneka bus rimta“, – Delfi sakė Kėdainių meras.

Jis neslėpė nepasitenkinimo, jog klubas neinformavo ne tik apie pavadinimo, bet ir apie vyriausiojo trenerio kaitą.

Vietoje praėjusį sezoną užbaigusio Mariaus Kiltinavičiaus komandai nuo šiol vadovaus Gediminas Petrauskas.

„Pinigai iš savivaldybės – nemaži, rezultatai – netenkinantys, tos paramos neatperka. Planai buvo piešiami daug gražesni. Keistoka buvo ir tai, kad reikia iš vietinės spaudos sužinoti, jog treneris jau pakeistas. Manau, ne taip turėtų būti. Reikės per artimiausią mėnesį susitikti su klubo vadovais, ir apie komandos pavadinimą tuomet kalbėsime“, – pažymėjo V. Tamulis.

Valentinas Tamulis

Nuo „Naftėnas-R. Sargūno SG-SC“ iki „Elga-Master Idea-SC Dubysa“

Europos krepšinyje komerciniai komandų pavadinimai nėra retas reiškinys: įrašyti rėmėjus į savo vizitinę kortelę priimta Italijoje, Ispanijoje.

Eurolygoje kitą sezoną Belgrado „Crveza Zvezda“ (Serbija) ekipa reklamuos telekominukacijų bendrovę MTS, Stambulo „Fenerbahče“ (Turkija) – buitinės elektronikos gamintoją „Beko“, Vilerbano ASVEL (Prancūzija) – informacinių technologijų kompaniją LDLC, Tel Avivo „Maccabi“ (Izraelis) – žaidimų kūrėją „Playtika“, Atėnų „Panathinaikos“ (Graikija) – lošimų organizatorių OPAP.

Praeityje tarp titulinių Eurolygos klubų rėmėjų yra buvę ir pramoninių atliekų perdirbėjų, ir privačių gydymo įstaigų, ir padangų ar keramikinių plytelių gamintojų, ir batsiuvių bei konditerių.

Kai kurios komandos turi tiek tradicinius, tiek komercinius pavadinimus bei naudoja juos pasirinktinai tikslinėms rinkoms. Pavyzdžiui, Milano „Olimpia“ klubas Italijoje žinomas tik savo istoriniu pavadinimu, tuo metu Europai jis prisistato kaip „AX Armani“, užsienyje reklamuodamas klubo savininko mados prekes.

Lietuvos krepšinyje keistais pavadinimais anksčiau glumindavo antro pagal pajėgumą diviziono komandos.

Nacionalinėje krepšinio lygoje (NKL) skirtingu metu žaidė tokie sirgalius mikčioti vertę klubai kaip „Nafta-Uni-Laivitė“, „SSK-Nord/LB Draudimas“, „Puntukas-Jarimpeksas“, „Albara Lagiva“, „SK Triobet Malsta“, „Alytus/Alramsta“, „Naglis-Adakris“, „Bremena Karšuva“, „KK Radviliškis-Juodeliai“, „Š.Marčiulionio KA-Twomenas“, „Jazz-Diremta“.

Tiesa, pastaraisiais metais NKL ekipų pavadinimai gerokai apsivalė, tad turnyro lentelė mažiau primena autobusų stoties skelbimų lentą.

Kitame sezone startuos jau tik trys dvigubus pavadinimus turinčios komandos: Klaipėdos „Neptūnas-Akvaservis“, Marijampolės „Sūduva-Mantinga“ ir Vilniaus „Perlas Energija“.

O proziškiausias be konkurencijos išliks Joniškio „Delikatesas“, į kovą krepšinio aikštėse jau keliolika metų kylantis vardan to paties pavadinimo mėsinės kumpių ir dešrų.

Joniškio "Delikatesas" (Foto: Gintaras Šiuparys)

Tuo metu moterų krepšinyje liežuvį labiausiai laužo B divizione rungtyniaujantys Panevėžio „Naftėnas-R. Sargūno SG-SC“ ir Alytaus RKL-GUT.LT klubai.

Panašių raidžių kratinių netrūksta ir kitose sporto šakose. Pavyzdžiui, Lietuvos vyrų rankinio čempionate kovoja Alytaus „Varsa-Stronglasas“ ir Panevėžio „SC-RSSG-Grifas“, o moterų – Kauno raj. „Cascados-HC Garliavos SM“.

Praeityje rankinio aistruolių širdis mėgino užkariauti „Eastcon AG Vilniaus kolegija“, „Keturi vėjai-LangVirus“ ar „VikingMalt/Jaukurai“.

Lietuvos moterų žolės riedulio čempionate dešimtmečiais nenugalimas Šiaulių „Gintra-Strektė-Universitetas“ veikiausiai nusprendė atlikti logopedinį tyrimą ir dabar vadinasi „Ginstrektė-ŠSG“.

Tarp vyrų pavadinimų ilgiu matuojasi Širvintų SK „Baltic Champs – Ježvitas“ bei Vilniaus SŽK „Žuvėdra-SM Tauras-Pietų meteoras“.

Dar vienas šiaulietiškas lingvistinis serpantinas – reprezentacinė miesto tinklinio ekipa „Elga-Master Idea-SC Dubysa“.

Tačiau turbūt niekas neprilygsta 2006 metais trečiame pagal pajėgumą šalies futbolo divizione žaidusiai komandai – Naujosios Akmenės „Akmenės SC-Šiauliai-3“. Iššifruokite šį geografinį da Vinci kodą patys.

Tokiems pavadinimą su užrašų knygute painiojantiems klubams belieka palinkėti imti pavyzdį iš Lietuvos paplūdimio futbolo čempionate rungtyniaujančios Ukmergės komandos „Šiandien plotas“. Arba Sekmadienio futbolo lygoje žaidžiančios Vilniaus „Katastrofos“ – akivaizdu, kad į gyvenimą šie vaikinai žiūri kur kas paprasčiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (27)