2016 metais FIBA įsteigė naują klubinį turnyrą Čempionų lygą, į kurį mėgino pervilioti Eurolygos klubus. Kai šis planas žlugo net ir nesuveikus grasinimams suspenduoti Eurolygos klubų šalių federacijas, FIBA atsitraukė ir susitaikė su tuo, kad FIBA organizuojami krepšinio turnyrai pagal prestižiškumą išliks trečioje ir ketvirtoje lentynose. Bent kuriam laikui.

Gegužės 11-12 dienomis Vilniuje lankysis FIBA komercijos vystymo vadovas Gustavo Arellano, kuris skaitys pranešimą konferencijoje LOGIN. Prieš konferenciją venesuelietis sutiko DELFI papasakoti apie FIBA plėtrą, o trumpai atsakė ir į klausimą apie jau septintą sezoną gyvuojančio Čempionų lygos turnyro ambicijas.

FIBA Čempionų lyga auga kiekvieną sezoną, turnyras pamažu randa savo vietą klubiniame krepšinyje, krepšinio rinkoje. Tikslas yra tobulinti turnyrą kiekvienais metais, priimti vis daugiau klubų, didinti piniginius prizus. Turnyras dar yra jaunas, augti dar tikrai yra kur. Taip, mes negalime lygintis su Eurolyga, tačiau net ir nebandome to daryti. Tai dvi skirtingos organizacijos, turinčios skirtingus tikslus“, – sako G. Arelllano.

FIBA komercijos vystymo vadovas atskleidė, kad naujus tikslus ir naują veiklos strategiją FIBA sukūrė bei pradėjo įgyvendinti 2019 metais. Organizacijos vizija tapo siekis suvienyti ir padidinti krepšinio bendruomenę. Anot specialisto, nuoseklaus darbo rezultatai dabar yra akivaizdūs, o tai skatina nesustoti ir plėtoti veiklą toliau.

Trys FIBA strateginio vystymo ramsčiai

G. Arellano pasakoja, kad 2019-2023 metais FIBA turėjo nusistačiusi tris strateginio vystymo ramsčius, o juos jungianti idėja yra noras, kad krepšinio šeima būtų didelė ir vieninga. Pirmasis ramstis – nacionalinių krepšinio federacijų įgalinimas.

„Per pastaruosius ketverius metus daug darbo padarėme strategiškai ir praktiškai remdami nacionalines federacijas. Tai darėme tam, kad jos galėtų vystytis geriau, būti profesionalios, turėtų strateginį planavimą. Suteikėme įrankius, kurie leido tapti federacijoms geresnėmis organizacijomis. FIBA yra stipri tiek, kiek yra stiprios jos narės“, – teigia pašnekovas.

Padarę ryškų progresą, FIBA atstovai neketina sustoti – ateityje su federacijomis bus dirbama dar glaudžiau.

„Būdami savotiškais mentoriais, šiuo metu vienu ar kitu būdu jau esame nušlifavę 60-ies nacionalinių federacijų veiklą. Tai didelis pasiekimas. Norime nesustoti ir pakelti visa tai į dar aukštesnį lygį. Dabar turime sukūrę naują programą, kurios dėka vykstame į šalis nares, dirbame kartu, diegiame strateginį planavimą ir vertiname, kaip jis yra įgyvendinamas.“

Antrasis FIBA strateginio vystymo ramstis yra moterų krepšinio plėtra: „Tobuliname moterų krepšinio turnyrus, kuriame patogesnius varžybų kalendorius, kuriame naujas platformas galių moterims suteikimui krepšinyje, įskaitant ne tik trenerių ar teisėjų kursus, bet ir veiklą už krepšinio aikštės ribų: skatiname moteris mokytis krepšinio vadybos ir siekti vadovaujančių pozicijų. Čia taip pat padarėme didelį progresą.“

Trečiasis ramstis – skaitmenizacija. Būtent apie šią sritį G. Arellano skaitys pranešimą konferencijoje LOGIN. „Around the World: The Journey of eFIBA“ pranešimo metu svečias papasakos apie kuriamą e-krepšinio discipliną.

Naujas FIBA verslo modelis

Kalbant apie trečiąjį FIBA strateginio vystymo ramstį, G. Arellano prabyla apie verslą ir pajamas. FIBA atstovas atskleidžia, kad skaitmenizacijos būtinybę diktuoja rinkos pokyčiai, prie kurių privalu prisitaikyti siekiant įgyvendinti savo tikslą suvienyti ir didinti krepšinio šeimą.

„Vystome FIBA, e-krepšinį todėl, nes šiais laikais krepšinis nėra tik krepšinis ar 3x3 krepšinis. E-krepšinis jau tampa formalia disciplina, dirbame su to reglamentavimu, daug bendradarbiaujame su „NBA 2K“ žaidimo kūrėjais kurdami platformą, kuri tampa realybe. Organizuosime FIBA e-krepšinio turnyrus, kurie bus papildomas FIBA pajamų šaltinis.“

Anot G. Arellano, FIBA pakeitė mąstymą ir krepšinio rinkos suvokimą. Anksčiau laukę kol krepšinio gerbėjai ateis pas juos, dabar FIBA atstovai suprato, kad būtent jie turi patys belstis į gerbėjų duris.

„FIBA verslo modelis iki šiol buvo labai tradicinis – turime pasaulinius partnerius, turime TV transliacijų teises. Tai tampa FIBA pagrindinėmis pajamomis. Dabar šalia to norime eiti pas vartotoją, suteikti jam kuo daugiau turinio, užpildyti rinkoje esančią paklausą. Siekiame kuo geriau suprasti, kaip galime nuveikti kuo daugiau krepšinio labui“, – sako pašnekovas.

Skaitmenizacijos srityje FIBA bando daryti proveržį ir per transliacijas bei komunikaciją. Buvo sukurta nemokamos prenumeratos platforma „Courtside 1981“, gerokai aktyvesnė tapo FIBA veikla socialiniuose tinkluose „Youtube“, „Twitter“, „Instagram“, „Facebook“.

„Sukūrėme transliacijų platformą, kuri padeda sirgaliams turėti patogią prieigą prie krepšinio. Idėja – būti šaltiniu žmonėms ieškant bet kokios informacijos apie krepšinį: tiek vaizdo medžiagos, tiek statistikos. Tai pirmas toks modernus produktas, atliepiantis vartotojų paklausą. Labai svarbu ir bendruomenės telkimas, darome tai socialiniuose tinkluose, mūsų komunikacija plečiasi“, – dėsto G. Arellano.

„Tie, kas seka FIBA komunikacijos kanalus ilgą laiką, gali pastebėti, kad dabar jau nesame tik į savo veiklą susikoncetravusi korporacija, publikuojame ne tik informaciją apie FIBA. Esame sutelkę dėmesį į krepšinio gerbėjus. Savo prekinį ženklą pozicionuojame kaip „krepšinio šventę“, todėl dabar mūsų paskyrose galite rasti viską, kas susiję su krepšiniu: NBA, Eurolyga, jaunimo krepšinis, linksmybės ir viskas, kas gali būti įdomu krepšinio mylėtojams. Tai leido padidinti sekėjų skaičių du-tris kartus visose mūsų paskyrose.“


Kviečia lietuvius į Filipinus

Nuoseklios FIBA plėtros rezultatus bus galima įvertinti ir artėjančiose planetos pirmenybėse. 2023 metų pasaulio čempionatas Japonijoje, Indonezijoje ir Filipinuose, pasak G. Arellano, savo kokybe pranoks visus anksčiau vykusius rinktinių krepšinio turnyrus.

„Jau 2019 metais Kinijoje turėjome labiausiai pažengusį krepšinio turnyrą FIBA istorijoje. Visa tai, ką matėtėte Kinijoje, šių metų čempionate matysite dar aukštesniame lygyje. Televizijos eterio produktas bus geresnis nei bet kada anksčiau: naujos kameros, daugiau analizės ir kitų inovacijų“, – žada G. Arellano.

Vis dėlto lietuvius pašnekovas ragina koncentruotis ne į TV transliacijas. Jis pastebi, kad tokia krepšinio tauta kaip Lietuva savo rinktinės kovas čempionate aktyviai seks bet kokiu atveju, o geriausias būdas palaikyti savo komandą yra buvimas arenoje.

„Lietuviams papildomos motyvacijos domėtis krepšinio čempionatu nereikia, todėl mano pagrindinė rekomendacija jiems yra atvykti į Manilą ir pamatyti viską savo akimis. Tai bus itin aukšto lygio turnyras, kuriame varžysis itin aukšto lygio komandos. Palaikyti savo šalį tokiame turnyre bus nuostabi patirtis. Praėjusių metų Europos čempionatas buvo puikus apšilimas, pamatėme ten daug įspūdingų rungtynių, tai buvo degustacinis mėginys to, ką pamatysime pasaulio pirmenybėse šiemet“, – sako G. Arellano.

Gustavo Arellano

Pašnekovas priduria, kad po šio čempionato FIBA pradės dėlioti naują strateginio vystymo planą.

„Kursime naujus vystymosi ramsčius ateinančių ketverių metų laikotarpiui. Turime tęsti pradėtus darbus, stiprinti tai ką jau padarėme ir padaryti dar daugiau. Nenorime kopijuoti to, ką jau padarėme, žengsime tolesnius žingsnius į priekį ir plėsimės toliau.“


Gustavo Arellano pasirodys šių metų LOGIN konferencijos scenoje. Didžiausiame Baltijos šalyse inovacijų ir progresp festivalyje – 250 pranešėjų, penkios turinio salės ir temos, kurios aktualios kiekvienam. LOGIN konferencija – jau gegužės 11–12 dienomis. Daugiau informacijos ir bilietai ČIA.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją