„Gyvename laikais, kai viskas keičiasi greičiau nei bet kada, kinta ne tik mūsų kasdienybė, bet ir žmonių tarpusavio ryšiai, žmonijos santykis su gamta ir kitomis rūšimis. Šios temos svarbios ir šiandienos kine.

Kalbėdami apie ateitis daugiskaita, galime apmąstyti ne vieną naratyvą, kuris dažniausiai tampa arba grėsmingos katastrofos nuojauta, arba džiaugsmingu progreso šlovinimu. Tarp šių dviejų kraštutinumų mezgasi daugybė scenarijų, juos bus galima išvysti ir šių metų festivalio filmuose“, – įžvalgomis apie temą „Ateitys“ dalijosi „Kino pavasario“ meno vadovė Mantė Valiūnaitė.

Pasak festivalio kūrybos vadovo Kęstučio Gerliako, kuriant vizualiąją šių metų „Kino pavasario“ medžiagą pagrindinis užmojis buvo nesufleruoti žiūrinčiajam, ką reikėtų pamatyti, o leisti veikti jo vaizduotei.

„Nesistengėme kalbėti aiškiai: kažkas matys gamtą, kažkas kūnus, kažkas grėsmes, kažkas viltis, kažkas pavasarį, o kažkas tėkmę. Svarbiausia, kad kiltų asociacijos, gimtų individualūs ateičių scenarijai“, – pasakojo K. Gerliakas.

„Ateitys“ – talentingos komandos rezultatas

Pirmą kartą „Kino pavasario“ vizualinį identitetą kūrė tokia didžiulė komanda. Vizualinės medžiagos pagrindu tapo pasaulyje garsių lietuvių menininkų Ugniaus Gelgudos ir Neringos Černiauskaitės dueto „Pakui Hardware“ instaliacijos objektai. Šis duetas pasirinktas neatsitiktinai, nes jau kurį laiką menininkų kūryboje atsispindi ateities tema.

Šiuolaikinio meno lauke aktyviai ir sėkmingai veikiančių „Pakui Hardware“ darbai eksponuojami visame pasaulyje. Jie yra surengę personalines parodas Niujorko, Londono, Berlyno, Meksiko galerijose, dalyvavę grupinėse parodose Orsė muziejuje Paryžiuje, MAXXI muziejuje Romoje, „Kunsthalle Basel“ Šveicarijoje, Stambulo bienalėje.

Drauge su U. Gelguda ir N. Černiauskaite vizualinį identitetą „Ateitys“ kūrė ir kiti gerai žinomi savo sričių profesionalai: grafikos dizaineris Vytautas Volbekas, operatorius Vilius Mačiulskis, montažo režisierė Ignė Narbutaitė, fotografas Darius Petrulaitis.

Atidarymo filmas – apie ateitį kosmose

Prie festivalio temos „Ateitys“ žiūrovus emociškai priartins šių metų atidarymo filmas „Proksima“; jį bus galima išvysti net 16-oje šalies miestų. Tai prancūzų režisierės Alice Winocour drama apie ateities misijai į Marsą besiruošiančią astrofizikę Sarą. Istorija atskleidžia ne tik moters vyrų pasaulyje situaciją, bet ir vidinį vienišos motinos konfliktą bandant tarp įtempto pratybų grafiko atrasti laiko ir mažametei dukrai. Daugybė filmo kadrų – itin realistiški, nes nufilmuoti tikrose astronautų ir kosmoso tyrinėtojų darbo vietose.

„Šis filmas atspindi dažną šių dienų tendenciją kine – permąstyti, kaip keičiasi šeimos darinys ir kaip pokyčius lemia sparčiai kintantis pasaulis bei technologinė pažanga. Pastaraisiais metais pastebima sugrįžusi kosmoso tyrinėjimo ir astronautų tema.

Kai katastrofiškos mokslininkų prognozės dėl klimato atšilimo jau nebeturėtų kelti abejonių, žvilgsnis į žmonių troškimą ieškoti naujų namų tampa daugiau nei natūralus ir tiesiog neišvengiamas. Tad ir kine vis dažniau kalbama ne apie tolimą ateitį, bet apie tai, kas mūsų laukia vos po kelerių metų ar dešimtmečių“, – atidarymo filmą komentavo M. Valiūnaitė.

Filme „Proksima“ pagrindinės veikėjos Saros vaidmenį sukūrė garsi prancūzų aktorė Eva Green, kurią žiūrovai prisimena iš filmų „Kazino „Royale“ (rež. John Huston), „300: Imperijos gimimas“ (rež. Noam Murro) ar italų kino klasikos „Svajotojai“ (rež. Bernardo Bertolucci).

„Proksimos“ režisierė Alice Winocour „Kino pavasario“ žiūrovams labiausiai pažįstama kaip filmo „Mustangės“ (rež. Deniz Gamze Ergüven) scenarijaus bendraautorė.

Filmo „Proksima“ pasaulinė premjera įvyko Toronto kino festivalyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)