Kaip tik jam 2018-aisiais džiazo klavišininkas, kompozitorius ir grupių lyderis D. Pulauskas subūrė akustinį kvintetą, kuriame sau įprastus sintezatorius pakeitė fortepijonu, bosinę gitarą – kontrabosu (Armanas Isojanas) ir pakvietė prisijungti prie grupės būgnininką Augustą Baroną bei du ilgamečius savo bendražygius – trimitininką Valerijų Ramošką ir saksofonininką Liutaurą Janušaitį.

Naują iniciatyvą Dainius aiškino noru sugrįžti prie tradiciškesnio skambesio, išplėtotų improvizacijų, pasimėgauti ansamblio darna. Mat projektas buvo skirtas prieš 50 metų mirusiam kultiniam lenkų džiazo kūrėjui, pianistui ir kino kompozitoriui Krzysztofui Komedai (1931–1969), kuris iki šiol garbinamas tiek jaunų muzikų, tiek jo bičiulių, muzikos ir kino mėgėjų.

Komeda buvo modernaus džiazo pionierius Lenkijoje. 1965-aisiais išleistas jo albumas „Astigmatic“ laikomas vienu reikšmingiausių Europos džiaze, nes tapo gaire, žyminčia europietiškos džiazo estetikos atsiradimą, kaip alternatyvą anuomet dominavusiam amerikietiškam džiazui.

Be to, jis tapo kultine lenkų šiuolaikinės kultūros figūra ir dėl savo indėlio į 7-ojo dešimtmečio lenkų kiną. Jis sukūrė garso takelius net 65-iems filmams, tarp jų – tokių kinematografo meistrų kaip Andrzejus Wajda, Jerzy Skolimowskis, Januszas Morgensternas, Jerzy Hoffmanas, Julianas Dziedzina.

Deja, ankstyva mirtis nutraukė įsibėgėjusią jo karjerą. Parašęs „Lopšinę“ R. Polanskio filmui „Rozmari kūdikis“, jis gavo svarbų „Paramount“ kino studijos užsakymą, bet jo nespėjo įgyvendinti: Los Andžele stumteltas per vakarėlį, menininkas mirė nuo galvos traumos. Jam buvo 38 metai.

Projekto pavadinimas „Trys Komedos garsai“ simbolizavo šios džiazo legendos gebėjimą sukurti įspūdingas melodijas ir kompozicijas vos iš kelių paprastų garsų. „Vilnius Jazz“ buvo įtrauktas į tarptautinį projekto turą, o D. Pulauskas ėmėsi jo meno vadovo Vilniuje misijos. Tiesa, anuomet neapsiribota muzika – tai buvo efektinga tarpdisciplininė programa.

O dabar D. Pulausko grupė koncerte suteiks progą sutelkti dėmesį į Komedos muziką, kurios interpretacijomis – improvizacijų polėkiu, virtuoziškumu ir vaizduote – kvintetas anuomet sužavėjo ne tik lietuvių publiką, bet ir projektą lydėjusius Komedos gerbėjus iš užsienio.

Lenkų publicistas ir džiazo kritikas Pawelas Brodowskis pripažino, kad tai nebuvo vien formalus užsakymo įvykdymas.

„Tai buvo ypatinga patirtis. Atrodytų, tik pats Komeda galėjo taip sugroti „Astigmatic“, kaip pagrojo ši grupė. Tačiau jauni žmonės šiandien, kai Komeda vis dar yra labai populiarus, gali taip groti. Jie sugeba greitai perimti kito požiūrį – turi tam reikiamą techniką.

Grupė tiesiog nuostabiai atliko paskutinę kompoziciją. Sužavėjo pati maniera, kaip Dainius pateikė ir plėtojo trumpučius motyvus, kuriuos vienas po kito perimdavo kiti instrumentai, taip suformuodami vientisą muzikinį audinį. Tikrai puiku“, – dalijosi įspūdžiais po koncerto P. Brodowskis.

Festivalis „Vilnius Jazz“ ir D. Pulausko grupė kviečia visus, neabejingus džiazui, susipažinti su kertine europietiško džiazo figūra ir nusiteikti nuo spalio 13-osios laukiančiam išradingos muzikos pliūpsniui festivalyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją