Tarptautinę vertinimo komisiją šiemet sudarė trys šiuolaikinio meno ekspertės: Londone gyvenanti ir ne pelno siekiančioje šiuolaikinio meno institucijoje „Auto Italia“ dirbanti kuratorė Milda Batakytė; Berlyne įsikūrusi švedų menininkė Nina Canell, personalines parodas surengusi tokiose institucijose kaip Sankt Galeno meno muziejus Šveicarijoje, „Moderna Museet“ Stokholme (Švedijoje), „S.M.A.K“ Gente (Belgijoje), „Camden Arts Centre“ Londone (JK), „Arko“ meno centras Seule (P. Korėjoje), „mumok“ Vienoje (Austrijoje) ir „Fridericianum“ Kaselyje (Vokietijoje), ir Marianne Dobner – modernaus meno muziejaus „mumok“ Vienoje kuratorė ir Vienos universiteto doktorantė, rašanti disertaciją apie Andy Warholo parodų praktikas.

Komisijos narės vieningai sutarė šių metų pagrindinę konkursinės parodos premiją skirti menininkei Tata Frenkel, savo kūryboje tiriančiai neregimuosius menus (angl. menininkės vartojamas terminas – unseen arts) – performatyvų kalbėjimą, istorijų pasakojimą ir kitas artikuliavimo ar sonifikavimo formas. Menininkės instaliacija „Kaip tapti antena“, susidedanti iš specialiai surengtų dirbtuvių dalyvių sukonstruotų tereminų – elektroninių muzikos instrumentų, valdomų be fizinio atlikėjo kontakto – prototipų ir kelis kartus pristatomos performatyvios paskaitos, žiuri įtikino savo atvirumu, eksperimentiškumu ir bendradarbiavimu grįsta prieiga.

„Labiausiai mus patraukė Tata Frenkel atkaklios pastangos siekti įtraukties ir žinių mainų. Stiprią ir vientisą meninę poziciją liudijantis kūrinys parodoje tapo itin jautriu tinklu, reaguojančiu į jį supančią aplinką ir daugybę joje veikiančių energetinių kūnų“ – rašoma vertinimo komisijos laiške.

Vertindama parodą komisija specialųjį paminėjimą už viso gyvenimo darbą ir atsidavimą savo praktikai skyrė Mečislovui Ežerskiui, kurio drožinėtas vaikščiojimo lazdas į savo instaliaciją integravo parodoje dalyvaujantis menininkas Mykolas Valantinas. Mečislovas Ežerskis – drožybos amato puoselėtojas, savo namuose Kelmėje įkūręs lazdų muziejų.

Žiuri specialus paminėjimas Mečislovas Ežerskis, lazdų kolekcija (1998–2023)

Paroda „JCDecaux premija“ šiemet vyko projektui naujoje erdvėje – Nacionalinėje dailės galerijoje. Parodos lankytojai tradiciškai taip pat turėjo galimybę patys išsirinkti favoritą ir balsuoti už jiems labiausiai patikusį kūrinį. Daugiausiai publikos simpatijų sulaukė menininko Mykolo Valantino kūrinys „Mouth to Mouth“. Kūrinyje autorius kuria tarp dokumentikos ir fikcijos įsiterpusį pasakojimą, sekdamas perpasakojimo, transformacinių pasakų bei gamtos personifikacijų logiką. Publikos simpatijų prizas menininkui suteiks galimybę pasinaudoti „JCDecaux Lietuva“ lauko reklamos erdvėmis įgyvendinant savo kūrybinius projektus.

Publikos simpatija Mykolas Valantinas, „Mouth to Mouth“, 2023

Šiemet iš daugiau nei šimto konkursui pateiktų paraiškų parodos kuratorės Kotryna Markevčiūtė ir Ona Juciūtė atrinko šešis menininkų projektus. Parodoje „JCDecaux premija 2023“ naujus kūrinius buvo pakviesti sukurti menininkai Joelis Aškinis, Tata Frenkel, Sandra Golubjevaitė, Urtė Janus, Mykolas Valantinas ir Miglė Vyčinaitė. Iš jų konceptualią ekspoziciją formavo architektas Povilas Marozas.

Aštuntoji konkursinė paroda „JCDecaux premija 2023: Mainais į amžius“ veiks iki gruodžio 3 d. Nacionalinėje dailės galerijoje (Konstitucijos pr. 2, Vilnius). Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją