Renginys „BLC“ verslo centro „Stivensono“ salėje (K. Donelaičio g. 60, A korpusas, 1-as aukštas) prasidės 15 val., o iš ten visa publika kartu patrauks į turą po lauko parodą, rodomą šviesdėžių pavidalu greta esančioje Vienybės aikštėje. Paroda „Mitinio žvėries buveinės Kauno modernizmo fotografiniuose pjūviuose“ veiks iki sausio 8 d. Parodą lydės renginiai. Šis renginys yra „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ oficialaus uždarymo „III-asis trilogijos veiksmas: SUTARTIS“ programos dalis. Renginys nemokamas ir atviras visuomenei.
2019 metais Mindaugas Kavaliauskas atvyko į Baltstogėje vykstantį festivalį „InterPhoto“ su savo personaline paroda „A-Spot“. Apsilankęs 2019-ųjų metų „InterPhoto“ didžiojo prizo kandidatų parodoje, fotomenininkas ir kuratorius iš Kauno pasakė savo spėjimą, kad prizą laimės menininko iš Naujosios Zelandijos darbas, siurrealistiškai viename atvaizde parodantis Oklando miestovaizdžius ir vulkaninės kilmės požemines ertmes. Spėjimas pasitvirtino, o vietoje sveikinimo, festivalio „Kaunas Photo“ meno vadovas išdėstė kūrybinį pasiūlymą – kodėl menininkui nepabandžius tokiu kūrybiniu būdu atskleisti Kauno modernizmo architektūros ikonas.
2021 m. rugsėjo mėnesį, pakviestas VšĮ „Šviesos raštas“, menininkas Chiragas Jindalis iš tolimosios Naujosios Zelandijos jau viešėjo ir kūrė Lietuvoje. Jis dalyvavo fotomeno festivalio „Kaunas Photo“ surengtoje meninėje rezidencijoje, kurios metu gilinosi į Kauno miesto tarpukario architektūrą. Nors projekto technologinis atlikimas sudėtingas, paprastai būtų galima apibūdinti, kad lazerinių technologijų skenavimo būdu C.Jindalis sukūrė fasado derinius su požeminėmis, praeiviui nematomomis erdvėmis.
Pasak „Kaunas Photo“ 2021 m. koordinatorės Karolinos Krinickaitės, meninės rezidencijos metu kūrybinio proceso darbų grafikas vyko itin įtemptai ne tik dėl sudėtingų suderinimų patekti į istorinius pastatus, bet ir dėl įrangos sudėtingumo. Projekto įgyvendinimui naudojamas trimatės erdvės lazerinis skeneris yra reta ir sunkiai prieinama įranga ne tik Kaune, bet ir visoje Lietuvoje, tad šiame etape ypatingai pagelbėjo UAB „Šiaurinis taškas“, sutikęs bendradarbiauti techniniame projekto įgyvendinime su turimu 3D skeneriu.
Baigtiniame rezultate tiek pastatų fasadas, tiek rūsys matomi viename atvaizde. „Skirtingai nei fotografijoje, čia mažai kas lieka už kadro – pjūvis atskleidžia viską iš karto, ir mums pateikiama praeities ir dabarties atributika tokia, kokia ji egzistuoja in situ“, – teigia menininkas C.Jindalis.
Pasak idėjos autoriaus ir projekto kuratoriaus M.Kavaliausko, kūriniai praskleidžia paslapties skraistę į tai, ko kauniečiai ir miesto svečiai, ko gero, niekada nepamatytų – požemius ir jų lokaliai globalias istorijas, kuriuose galimai nuo seno slėpėsi mitinis Kauno žvėris. Vienuolikos atvaizdų ekspozicijoje, kurią vertingiausia pamatyti tamsiu paros metu, bus rodoma gausi požeminių paskirčių tipologija: vandens saugykla, mašinų kambarys, kalėjimas, dirbtuvės, archyvai... O visas erdves gaubia unikalios Kauno miesto ir Lietuvos praeities istorijos.
C.Jindalis teigia, kad architektūriniai objektai jam pasirodė lyg „laiko kapsulės, kaupiančios istorijos sluoksnius“. „Man „mitinio žvėries“ paieškos buvo tapatinamos su Kauno istorijos, kurios likučių galima rasti šiuose pastatuose, paieškomis – ne tik ikoniškų fasadų ar apskritai pastatų tipologijos, bet ir artefaktų, paveldėtų giliausiuose jų glūdumose. Daugelis šių rūsių yra nepakitę, netyčia arba dėl muziejinimo. Atliekant apgalvotus pjūvius per nematomas dalis, pradeda ryškėti šios daugiasluoksnės istorijos įrodymai“, – pasakoja menininkas.
Chiragas Jindalis (g. 1993 m.) – menininkas-topografas, dirbantis dokumentinės žurnalistikos, naujųjų medijų meno ir šiuolaikinės kartografijos kryžkelėje. 2016 m. baigęs architektūros magistro studijas, jis pradėjo tyrinėti antžeminį LiDAR (angl. „Light Detection and Ranging“ – technologija, paremta lazerio veikimo spinduliais), kaip naujovišką fotografinės dokumentacijos priemonę.
Savo plėtojama praktika jis siekia dokumentuoti mūsų santykį su marginalizuotais kraštovaizdžiais, kad „atskleistų užslėptus žmogaus buvimo aspektus ir nematomus sluoksnius“. Tyrimais paremtas darbo metodas veda prie bendradarbiavimo su žmonių grupėmis, artimomis jo nagrinėjamai temai, įskaitant mokslininkus, žemės savininkus, čiabuvių grupes ir vietos valdžios institucijas. Jindal'as geriausiai žinomas dėl savo debiutinio projekto „Into The Underworld" (liet. „Į požemius“) – tęstinės serijos, kuri sulaukė kritikų pripažinimo, įskaitant 2020 m. Karališkosios fotografijos draugijos apdovanojimą (Royal Photographic Society Under 30's Award) ir Baltstogės Interphoto festivalio didįjį prizą (Białystok Interphoto Grand Prix).