Portretas buvo paslėptas po nesusijusiu peizažu „Žolės lopinys“, kurį dailininkas po metų ar dvejų nutapė gyvendamas Paryžiuje.

Ankstesniais rentgeno spindulių tyrimais šiame paveiksle taip pat buvo aptiktas blankus žmogaus siluetas. Tačiau Delfto technologijų universiteto (Olandija) mokslininkas Jorisas Dikas su kolegomis gavo kur kas ryškesnį vaizdą Hamburge pasinaudoję Deutsches Elektronen-Synchrotron (DESY) aparatu.

Sinchrotrono rentgeno spinduliai sužadino antrinius būdingo ilgio bangų rentgeno spindulius iš elementų, naudotų kaip pigmentai. Mokslininkai paslėptuose paveikslo sluoksniuose nustatė kobalto, arseno, švino ir kitų metalų pasiskirstymą. Visi šie metalai tų laikų dažuose buvo naudojami kaip pigmentai. Nors tyrimas nenustatė visų tapymui panaudotų pigmentų, mokslininkai sugebėjo iš dalies rekonstruoti paveikslo spalvas.

Van Gogas neretai panaudodavo senas drobes naujiems paveikslams tapyti – iš dalies jį taip elgtis vertė taupumo sumetimai. J.Dikas su kolegomis mano, kad jis portretą su savimi nusivežė į Paryžių, kur šis pasirodė esąs niūrus ir nemadingas, todėl dailininkas nusprendė ant viršaus užtapyti šviesesnį, komerciniu požiūriu patrauklesnį vaizdą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją