Šalia pagrindinės festivalio programos, atsakydamas į neraminančias politines tendencijas Prancūzijoje, festivalio meno vadovas Tiago Rodrigues liepos 4-5 dienomis sukvietė menininkus, kultūros darbuotojus, miesto gyventojus ir svečius į protesto renginį 0-[ Šis renginys buvo skirtas pasipriešinti radikaliosios dešinės idėjoms. Pasak festivalio organizatorių, tai buvo „vienybės naktis, mobilizacijos naktis, visų mūsų naktis, skirta pasipriešinti tariamam kraštutinių dešiniųjų pergalės neišvengiamumui. Stiprybės ir vilties naktis. <...> Liekame ištikimi pamatinėms festivalio vertybėms ir esame įsitikinę, kaip svarbu šiuo metu yra mūsų visų vieninga pastanga kurti progresyvią, demokratinę, feministinę, ekologinę ir antirasistinę visuomenę.“
Svarbi diena Lietuvos teatro laukui
Liepos 8-ąją festivalyje viešintiems scenos menų profesionalams Kristė Savickienė ir Vidas Bizunevičius pristatė Lietuvos teatro lauką, Teatro informacijos centro veiklą bei rudenį vyksiantį Lietuvos sezono renginį „Focus: Lituanie“.
„Pristatydami Lietuvos sezoną ir jame dalyvaujančius scenos menų kūrėjus gausiai susirinkusiai profesionalų auditorijai, pajutome trejų metų darbo rezultatus. Tokiai mažai šaliai kaip Lietuva turėti atskirą prisistatymą Institut Francais rengiamoje „Professional meetings“ programoje yra didžiulis pasiekimas, garantuojantis mūsų menininkams matomumą pasaulinėje scenoje. Tai taip pat įrodo Teatro informacijos centro – jaunos nevyriausybinės organizacijos, kuriančios naujas jungtis tarp Lietuvos ir užsienio kūrėjų bei organizacijų, būtinybę, sėkmę ir profesionalumą. Kartu su partneriais – Lietuvos šokio informacijos centru ir „Operomanija“ – sudarydami sezono programą Theatre de la Ville Paryžiuje ir kitose Prancūzijos scenose, parodėme Lietuvos menininkų unikalumą, atsparumą ir vertybines pozicijas, ir taip jaučiamės atsidūrę pasauliniame teatro žemėlapyje,“ – dalijosi Kristė Savickienė.
Vidas Bizunevičius pridūrė: „Mūsų patirtimi rengiant sezono programą itin domėjosi mūsų regiono ir kitos mažosios Europos šalys, siekiančios sukurti galimybes savo kūrėjams ir organizacijoms tapti labiau matomiems pasaulinėse scenose.“
Festivalio rezidencijoje – jaunosios kartos lietuvių režisierės
Festivalio meno vadovas Tiago Rodrigues šiemet pristatė tarptautinę rezidencijų programą „Transmission Impossible“, skirtą jauniesiems scenos menų kūrėjams iš viso pasaulio. Liepos 8 d. startavusioje programoje dalyvauja penkiasdešimt jaunųjų menininkų iš Prancūzijos ir užsienio, įskaitant dvi jaunosios kartos lietuvių režisieres Eglę Švedkauskaitę ir Laurą Kutkaitę. Jos kartu su kitais menininkais įgijo galimybę stebėti festivalio spektaklius, dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse, susitikti su garsiais scenos meno kūrėjais ir įsitraukti į meninius eksperimentus, kuriuos veda žymi Prancūzijos šiuolaikinio šokio asmenybė Mathilde Monnier. Siekiant atverti daugiau perspektyvų ir meninio tyrimo kampų, rezidencijos programos rėmuose suburta stipri tarpdisciplininė komanda, kurią sudaro rašytoja ir choreografė Cristina Morales, filmų režisierius Patric Chiha ir dramaturgas Stéphane Bouquet.
„Dalyvavimas Avinjono festivalyje ir galimybė pamatyti spektaklius, susitikti su menininkais, programų sudarytojais ir prodiuseriais iš viso pasaulio – svarbus profesinis pasiekimas ir išskirtinė galimybė atverti daugybę durų pasaulinėje teatro scenoje. Turėti dvi menininkes iš Lietuvos šiame festivalyje – didžiulis pasiekimas. Ypač džiaugiamės, kad tai vyksta būtent tais metais, kai Prancūzijoje vyks Lietuvos sezonas, nes tai dar labiau prisideda prie Lietuvos teatro ir kultūros žinomumo.“ - teigė Vidas Bizunevičius.
Avinjono teatro festivalio programa skyla į dvi dalis – „in“ programą, kurią kuruoja meno vadovas Tiago Rodrigues su savo komanda, į kurią patenka tik talentingiausi menininkai, ir „off“ programą, kurioje gali dalyvauti visi norintys kūrėjai. „In“ programoje iš Lietuvos dalyvauti buvo pakviesti tik Eimuntas Nekrošius ir Oskaras Koršunovas, o „off“ programoje pastaraisiais metais dalyvavo A. Areimos teatras ir Senasis teatras.
„Labai tikimės, kad Lietuvos sezono ir Teatro informacijos centro komandų užmegzti nauji ryšiai su Avinjono festivaliu suteiks galimybę Lietuvos kūrėjams būti pastebėtiems ir vėl pakviestiems į festivalį. Įdomu bus pamatyti, kas bus tie naujieji Lietuvos teatro flagmanai, ir kada šis proveržis įvyks,“ – sakė Kristė Savickienė.
Lietuvos teatro lauko pristatymą ir režisierių dalyvavimą rezidencijoje finansuoja Lietuvos kultūros taryba. Projektas rengiamas bendradarbiaujant su Lietuvos kultūros institutu, LR kultūros atašė Prancūzijoje Auste Zdančiūte ir Prancūzų institutu Lietuvoje.