Metų operos solistu tapo Tadas Girininkas. „Norėčiau padėkoti savo šeimai, kuri palaikė mane sunkiu laikotarpiu, nes darbo šiais metais buvo labai daug, - sakė operos solistas. - Kiekvienas vaidmuo - tiek didelis, tiek mažas, yra vienareikšmiškai svarbus. Svarbiausia yra įdėtas darbas.“

Metų baleto solisto apdovanojimą už vaidmenį balete „Čiurlionis“ pelnė Marius Miliauskas. „Man kuriant vaidmenį padėjo domėjimasis muziko biografija ir kūryba“, - po apdovanojimų prisipažino baleto solistas.

„Operos švyturys“ už geriausią antraplanį vaidmenį atiteko baleto solistei Rūtai Juodzevičiūtei. „Ačiū visiems už didžiulę motyvaciją eiti pirmyn“, - sakė balerina. Už antraplanį Sofijos vaidmenį balete „Čiurlionis“ pelniusi R. Juodzevičiūtė antrino savo kolegai ir pabrėžė, jog gyvenime nėra pagrindinių ar šalutinių atlikėjų. „Mes visi esame pagrindiniai. Ir tie, kurie mus supa, sukuria mūsų pasaulius. Būtent dėl to buvo įdomu kurti antraplanį vaidmenį nuo pradžios iki galo“, - sakė ji.

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro generalinis direktorius Gintautas Kėvišas pabrėžia: „Operos švyturių“ apdovanojimai gyvuoja jau daugiau nei dešimtmetį. Tai rodo, kad ši tradicija yra svarbi ir reikalinga ne tik teatrui, jo solistams, visai LNOBT benduomenei, bet ir mūsų partneriams – apdovanojimų steigėjams. Džiaugiuosi šiuo prasmingu bendradarbiavimu. Reikšminga, jog per tuos dvyliką metų apdovanojimais buvo pažymėti ne tik pripažinti, iškilūs operos ir baleto solistai, bet ir nemažai jaunų menininkų, kuriems „Operos švyturiai“ tapo savotišku sėkmės garantu. Šįmet laureatais taip pat išrinkti trys jauni solistai. Viliuosi, kad šis įvertinimas paskatins juos siekti tolesnių meninių profesijos aukštumų.“

Nuo 2002 metų teikiamuose apdovanojimuose „Operos švyturius“ yra laimėję operos solistai Sigutė Stonytė, Irena Milkevičiūtė, Vytautas Juozapaitis, Vladimiras Prudnikovas, Joana Gedmintaitė, Ieva Prudnikovaitė, Dainius Stumbras, Laimonas Pautienius, Vaidas Vyšniauskas, Kęstutis Alčauskis, Sandra Janušaitė, Rafailas Karpis, Kostas Smoriginas, Merūnas Vitulskis ir kt.

Statulėlėmis už geriausius vaidmenis „Operos švyturiais“ buvo apdovanoti ir baleto solistai Eglė Špokaitė, Nerijus Juška, Olga Konošenko, Inga Cibulskytė, Aurimas Paulauskas, Andrius Žužžalkinas ir kt.

Renginio akimirkos - DELFI nuotraukų galerijoje:

Geriausiu metų operos solistu pripažintas bosas Tadas Girininkas Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre dainuoja nuo 2011 m., kai čia sukūrė Cunigos (G. Bizet „Karmen“) ir Sparafučilės (G. Verdi „Rigoletas“) vaidmenis. Tačiau proveržio metais solistui tapo 2013-ieji: pavasarį jis sukūrė įsimintiną Karaliaus vaidmenį Richardo Wagnerio operoje „Lohengrinas“ (dirigentas Robertas Šervenikas, režisierius Andrejs Žagars), rudenį – puikiai įvaldytu „bel canto“ pasižymintį Silvos vaidmenį Giuseppe’s Verdi operoje „Ernanis“ (dirigentas Gianluca Marciano, režisierius Jean-Claude Berutti). Šie T. Girininko vaidmenys pasižymi ne tik vokaline meistryste, bet ir tauria scenine laikysena.
Solistas yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos absolventas (2009 m. baigė prof. V. Prudnikovo solinio dainavimo klasę), nemažai dainuoja ir kitose Lietuvos scenose, užsienyje.

Geriausiu 2013 m. LNOBT baleto solistu pripažintas Marius Miliauskas teatre šoka nuo 2008 m. Jis yra Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus absolventas. M. Miliauskas dalyvauja visuose repertuaro spektakliuose, tarp parengtų jauno artisto vaidmenų – Policininkas („Žydrasis Dunojus“), Rytų šokio solistas („Spragtukas“) ir kt.
Etapiniu vaidmeniu M. Miliauskui šįmet tapo Čiurlionis to paties pavadinimo choreografo Roberto Bondaros ir kompozitoriaus Giedriaus Kuprevičiaus balete. Šiuolaikinė choreografija padėjo atsiskleisti artisto talentui: pasak kritikų, tiek solisto kūnas, plastika, tiek deramai perteikiami dvasiniai herojaus išgyvenimai sukūrė įtaigią artistinę visumą.
2013-ųjų rudenį debiutiniu Karaliaus Marko vaidmeniu Krzysztofo Pastoro balete „Tristanas ir Izolda“ pagal R. Wagnerio muziką M. Miliauskas taip pat iš karto atkreipė publikos bei specialistų dėmesį.

Baletas „Čiurlionis“ sėkmę lėmė ir vienos iš pagrindinio veikėjo mylimųjų – Marijos – vaidmenį atlikusiai Rūtai Juodzevičiūtei. Pasak baleto kritiko Helmuto Šabasevičiaus, R. Juodzevičiūtės Marija yra gaivus, jausminiu ir plastiniu požiūriu skaidrus vaidmuo. Specialųjį LNOBT paramos fondo „Orfėjaus lyra“ apdovanojimą pelniusi solistė 2006 m. baigė Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyrių, nuo tų pačių metų priimta dirbti LNOBT baleto trupėje. R. Juodzevičiūtės sukurti vaidmenys: Izolda („Tristanas ir Izolda“), Emilija („Dezdemona“), Ispanų šokio solistė („Spragtukas“), Brangakmenis („Miegančioji gražuolė“), solistė „Grand pas“ („Bajaderė“) ir kt. 2013 m. R. Juodzevičiūtės vaidmenų bagažas pasipildė ir Mikaela premjeriniame balete „Carmen“. Gegužę solistė pelnė baleto mecenatės Ramintos Kuprevičienės įsteigtą Konstantino Stašio baleto prizą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)