„Svajonių Duo“ – taip Nyderlandų laikraštyje „Noordhollands Dagblad“ buvo pavadintas ne tik scenoje, bet ir gyvenime Dalios Dėdinskaitės (smuikas) ir Glebo Pyšniako (violončelė) duetas „Duetissimo“. Studijos Vienoje, gausybė koncertų užsienyje netrukdo atlikėjams dažnai lankytis Lietuvoje ir skatinti retai atliekamų ar net naujų kūrinių atsiradimą. Neįprasta sudėtis – smuikas ir violončelė, kaip teigia D. Dėdinskaitė, reikalauja „maksimalaus susigrojimo“ ir įkvepia kompozitorius. Ne veltui Vytauto Barkausko kompozicija „Duettissimo“, skirta D. Dėdinskaitės ir G. Pyšniako duetui ir pirmą kartą atlikta Vienoje, „Musikverein Gläserner“ („Stiklo“) salėje, tapo šio dueto pavadinimu ir ženklina jau daugiau kaip dešimtmetį gyvuojančią veiklą.

Kūrinių dedikacijos atlikėjams yra nuo senų laikų atėjusi praktika, kuri, kaip sako G. Pyšniakas, – „didžiausias įvertinimas bei atsakomybė“. Ne išimtis ir artėjančio vakaro programoje skambėsianti Jurgio Juozapaičio „Ave Maria“ smuikui, violončelei ir chorui, irgi dedikuota šiam smuiko ir violončelės duetui. Kartu su „Duettissimo“ iškyla ir dar viena svarbi koncerto figūra – „Jaunos muzikos“ choro meno vadovas ir dirigentas, kompozitorius Vaclovas Augustinas. Būtent jis priėmė dueto kvietimą kartu parengti ir atlikti Baltijos šalių kompozitorių sakralinės muzikos programą, kurią pavadino „Baltijos malda“.

Anot D. Dėdinskaitės, muzika gali padėti „suprasti tai, kas yra nesuprantama“ – ši mintis puikiai atspindi muzikos ir religinių išgyvenimų persmelktą koncertą. Jame skambėsianti litvakų kompozitoriaus Anatolijaus Šenderovo kompozicija „Dialogues“ atskleis intymų smuiko ir violončelės dialogą, skatinantį ir pokalbį tarp muzikos turinio bei klausytojų.

Išgirsime ir tokias kompozicijos kaip Arvo Pärto „Da Pacem, Domine“ chorui a cappella bei Johno Tavenerio „Svyati“ chorui ir violončelei. Šių kompozitorių pavardės dažnai figūruoja kalbant apie sakralinį minimalizmą, apibūdinantį transcendenciją, meditacinę, kontempliacinę kūrinio atmosferą, vyraujančius konsonansiškus sąskambius, pasirodančius viduramžių muzikos atgarsius. Tiek A. Pärto, tiek J. Tavenerio muzikinė kalba artima ir latvių kompozitoriui Pēteriui Vaskui, jo kompozicija „Plainscapes“ chorui, smuikui ir violončelei, kaip ir kiti jo opusai, byloja apie universalias tematikas: tamsos ir šviesos kovą, katarsio akimirkas, žmonijos likimą, dabarties chaosą ir viltingą žvilgsnį į ateitį.

Panašius garsovaizdžius bus galima susikurti ir klausant norvegų kompozitoriaus Ola Gjeilo „Serenity“ (O Magnum Mysterium) chorui ir smuikui. Vakaro tematiką atlieps ir tikriausiai vienas laukiamiausių kūrinių – Mariannos Acito „L’urlo del giglio“, jo premjera įvyko Pordenonės tarptautinės sakralinės muzikos festivalyje.

Vienoje iš gražiausių barokinių Vilniaus bažnyčių skambėsianti „Jaunos muzikos“ ir D. Dėdinskaitės, G. Pyšniako „Duettissimo“ atliekama plataus spektro programa nuo J. Tavenerio, Baltijos kompozitorių opusų iki dviejų naujų opusų Lietuvoje siūloma tiems, kurie nenori praleisti unikalios galimybės susipažinti su dar negirdėtais kūriniais ir patirti sakralios muzikos grožį.

Vilniaus festivalio koncertas „Baltijos malda. „Jauna muzika“ ir „Duettissimo“ vyks birželio 14 d., trečiadienį, 19 val. Vilniaus Šv. Kazimiero bažnyčioje (Didžioji g. 34). Įėjimas į šį koncertą laisvas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją