„Susilaukėme išankstinių nuomonių. Vienas populiaresnių klausimų buv: „Ar galima apie tai kalbėti teatre? Mes pabandėme, pažiūrėsime. Yra daugybė dokumentinių filmų šia tema. Bandymas apie tai kalbėti meno kalba sulaukė skeptiškos reakcijos, - sako G. Dapšytė. - Tačiau mane stebina, kodėl žmonės į kiną reaguoja ne taip jautriai, kaip į teatrą.“
Tačiau pjesę dramaturgė rašė suaugusiojo akimis - spektaklį kūrė trisdešimtmečių karta. Į tragiškus įvykius ji bandė pažvelgti analizuodama žmonių prisiminimus, biografijas, dokumentus, kartu su aktoriais gilinosi į istorinę medžiagą, žiūrėjo dokumentinę medžiagą, skaitėme tekstus, dalinosi savo prisiminimais.
Kai kurie spektaklio žiūrovai pastebi, jog „Barikados“, arba Sausio 13-osios įvykiai siejasi su kruvinais Ukrainos įvykiais.
„Situacija sudėtinga ir daugiasluoksnė. Į lyginimus žiūrėčiau atsargiau. Mus galbūt sieja vienybės jausmas, kova dėl idealų. Dažniausiai žmones vienijantis idealas yra laisvė, kad ir kaip mes ją suvoktume. Galbūt kiekvienąkart ji yra kitokia, bet tuo pačiu nekintanti, - sakė G. Dapšytė. - Taip, Ukrainos įvykiai primena Sausio 13-ąją, su tuo sutinku, bet nedrįsčiau visko lyginti. Tai taip pat primena Tbilisį, Baku, iš dalies Rygos įvykius. Tą periodą ir tai, kas atsitiko, mes suprantame geriau nei kitos šalys, nes viską taip pat išgyvenome. Tačiau suvokiu, kad Ukrainos įvykiai tik sustiprina spektaklio emocinį lauką. Premjeros ir Maidano įvykių sutapimas yra labai jaudinantis momentas. Aš labai noriu tikėti, kad į tokią situaciją galbūt mes nebegrįšime.“
„Iš dalies suprantu, kodėl apie tai nebuvo kalbama. Nes tai iki šiol yra labai saugoma, labai šventa žaizda. Bandysime aiškintis, ar esame pasirengę apie tai kalbėti iš skirtingų perspektyvų. Ateina laikas suvokti ir apmąstyti savo traumas, ar ji būtų tautos, ar asmeninės. Ateina laikas iš jų pasisemti jėgų gyventi toliau“, - neabejoja dramaturgė.
Spektaklis „Barikados“ - DELFI galerijoje: