Maža to, ji atranda laiko ir sugrįžti į gimtąją Kongresų rūmų sceną, kur vasario mėnesį pasirodys Vilnius City Operos premjeroje „Pikų dama“. Na, o naujausi jos pasirodymai, pavergę tiek publiką, tiek ir kritiką, vyko Ispanijoje, Katalonijos sostinėje Barselonoje esančiame istoriniame Liceu operos teatre ir Amsterdamo (Olandija) Karališkojoje koncertų salėje.
Dmitrijaus Chvorostovskio pėdsakais
Prieš kelis metus džiaugėmės žinia, jog Asmik debiutavo išskirtinėje Antono Rubinšteino operoje „Demonas“, kartu su legendiniu baritonu Dmitrijumi Chvorostovskiu Maskvoje. Jau tuomet šis koncertinis atlikimas susilaukė puikių įvertinimų. Gaila, tačiau šią operą mylėjęs ir visokeriopai prisidėjęs prie būsimos koprodukcijos, D. Chvorostovskis Liceu teatre jos atlikti nespėjo. Vis dėlto premjera įvyko ir, kaip pažymėjo katalonų spauda, ją lydėjo tik didžiausi savo srities meistrai, vedami dirigento Michailo Tatarnikovo, susirinkę Barselonai pirmą kartą pristatyti šį kūrinį, leisiantį iš naujo atrasti slaviškąją operą, jos tradicijas ir kartu – inovatyvią režisūrą.
„Švarus ir puikiai suvaldytas, suplanuotas balsas, preciziška ekspresija ir viliojantis sceninis būvis, - debiutuodama Liceu teatre savo aukštą lygį įrodė lietuvė Asmik Grigorian“, - rašė spauda.
Kiti recenzentai net prisiminė solistės šeimos medį: „Nepakartojama Asmik Grigorian Tamara – kilmingas sopranas, tenoro Gehamo Grigoriano ir soprano Irenos Milkevičiūtės dukra buvo geriausia spektaklyje. Jos interpretuojama mergina tampa panaši ne tik į Fausto Margaritą, išgelbstinčia jo sielą, bet savyje nešiojasi ir patį blogį, kuris jos vienos teklauso. Dainuodama Grigorian užpildė salę kokybišku, žemišku, plačiu, homogenišku ir patraukliu balsu, kaip ir apmąstytu vokaliniu atlikimu.“
„Demonas“ ir Liceu opera
Michailo Lermontovo poema remtas operos siužetas pasakoja apie lemtingą Demono ir mirtingosios Tamaros susitikimą, neįtikėtiną trauką bei didžiulę meilės kainą. Kaip pasakojo Liceu teatre vykusios premjeros režisierius Dmitrijus Bertmanas tai: „Meilės ir aistros istorija, kurioje pagrindinis veikėjas, net nebūdamas žmogumi įgauna žymiai daugiau žmogiškųjų savybių ir vertybių, nei mes visi kartu sudėjus.“ Šį kartą Demono vaidmenį atlikti buvo pakviestas žymus latvių solistas Egils Silinš, kurio darbas taip pat buvo įvertintas komplimentais.
Šis „Demonas“ – pirmasis Barselonos Liceu teatre. Lietuvoje ne visiems žinomas, tačiau įkurtas dar 1847 m., nuo pat pradžios turėjo tikslą skleisti ir populiarinti muziką ir jos lavinimą. Ne veltui „Liceu“ iš tiesų ir reiškia „Licėjus“, - įkurtas šalia muzikos konservatorijos, jis pirmiausiai veikė kaip vieta, kurioje pasirodydavo studentai. Vis dėlto bėgant metams, nors ir nuniokotas ne vieno gaisro, „Licėjus“ tapo vienu ryškiausių Ispanijos ir Europos teatrų.
Čia vyko ne viena Ispaniškoji G. Verdi, R. Wagnerio, R. Strausso, G. Puccini, C. Saint – Saënso, Ch. Gounod ir daugelio kitų svarbiausių kompozitorių premjera. Liceu scenoje yra dainavusios ir tokios žvaigždės, kaip Elena Obrazcova, Montserrat Caballé, Placido Domingo, José Careras ir kt. Po eilės perstatymų, pats teatro pastatas yra tapęs skirtingus laikmečius vienijančiu ir gyvuojančiu muziejumi, tikra istorijos dalimi. Simboliška, jog čia niekuomet nebuvo karališkosios ložės – būdamas teatru žmonėms, šis pastatas visuomet išliko privačių asmenų rankose, kurie ir rūpindavosi opera. O jau 1990-aisiais, Liceu buvo tapęs vienu progresyviausiu Europos operos teatrų, traukęs publiką ne tik garsiomis solistų pavardėmis, bet iškėlęs ir spektaklio, kaip kūrinio, visumos svarbą. Tokiu būdu užauginę publiką, Liceu kūrėjai iškėlė itin aukštus standartus čia statomoms operoms.
„Salomėjos“ link – Amsterdamas
Kita Asmik stotelė – Olandijos sostinė Amsterdamas, kur solistė dalyvavo 110 muzikantų apjungusiame koncertiniame R. Strausso „Elektros“ atlikime (dirigentas - Markus Stenz), gyvai transliuotame NTR Radio 4 kanalu. Čia ji dainavo Chrysothemis partiją.
„Grigorian sudainavo ariją niuansuodama, lyriškai ir mąsliai atlikdama eilutes, kuriose suvokia savo vaikystės troškimus. Kitais kartais ji parodė garsumo apimtis ir tikslumą. Chrysothemis buvo Grigorian rolė.“, rašė Nyderlandų Operos žurnalas, o kritikas Peter van der Lint nedaugžodžiavo: „Fenomenali Asmik Grigorian, būdama Chrysothemis, balso garsumo ir aukščio prasmėmis, nepaliko daug vietos savo seseriai. Puiki solistė, pirmą kartą atlikusi šią rolę!”.
Visi apžvalgininkai su nekantrumu skubėjo paminėti, jog šią vasarą Asmik debiutuos kitame R. Strausso kūrinyje – „Salomėjoje“. Įspūdingo solistės debiuto laukiame ir mes. Maža to, jis vyks prestižiniame Zalcburgo festivalyje, o spektaklį režisuos Lietuvos dramos teatro publikai žinomas, ryškusis Romeo Castellucci. Tad belieka pasakyti: laukite naujienų!