Kaip ir sakė patys menininkai, tai buvo „muzikinis koliažas su akustiniais ir elektroniniais instrumentais bei V. Čekasino balsu“. Jų programos koncepciją sugalvojo V. Čekasinas: pasirodymas iš ciklo „Invazija į klasiką“, anot paties meistro, buvo „laisva fantazija pagal I. Stravinskio muziką baletui „Ugnies paukštė“.

„Man šis projektas įdomus tuo, kad daugelis „džiazmenų“ sako, jog sinkopė gimė tik džiaze, apie 1930-uosius, bet Stravinskis parašė „Pavasarį“ daug anksčiau, dar XX amžiaus pradžioje. Mano manymu, Stravinskio muzika labai stipriai įkvėpė džiazą“, – teigė V. Tarasovas.

Jau bene 50 metų kartu muzikuojantys kūrėjai pirmą kartą sugrojo dar 1971 metais, tačiau net ir prabėgus pusei amžiaus kartu groti yra didelis malonumas.

Šie muzikantai visiems laikams savo vardus jau įrašė į Lietuvos džiazo metraščius. Progos išgirsti šių dviejų meistrų atliekamą muziką Šiuolaikiniame meno centre nepraleido didžiulė minia džiazo gerbėjų ir melomanų.

O jau ketvirtąjį festivalio vakarą didžiojoje scenoje užbaigė siautėjantys džiazo anarchistai, džiazuojantys pankai – būtent tokiais skambiais epitetais vadinamas nepakartojamas bigbendas iš Belgijos „Flat Earth Society“. Tas nutrūktgalviškas, visomis paletės spalvomis žėrintis muzikinis kolektyvas, sutraukė į ŠMC ne tik užkietėjusius džiazo išpažinėjus, bet ir roko muziką garbinančius jaunuolius.

ŠMC Kino salėje vyko Showcase Stage koncertai. Į festivalį atvykę ekspertai iš trylikos šalių ir Lietuvos klausytojai mėgavosi mūsų gerai žinomų muzikantų kūryba – šeštadienis buvo pati intensyviausia „džiazo vitrinos“ diena, kuri paženklinta itin aukštu spontaniškos improvizacijos procentu bei lygmeniu – Kino salėje koncertavo: „Veronikos ChiChi kvartetas“, „Tiesulas“, „Aureolė / Nimbus“, Jano Maksimovičiaus ir Dmitrijaus Golovanovo duetas, Nedos Malūnavičiūtės, Vytauto Labučio ir Richardo Banio trio.

Sausakimša salė – tai puikus įrodymas, kokio aukšto meistriškumo yra pasiekę Lietuvos džiazo muzikantai ir kokia smalsi ir vis auganti džiazo klausytojų auditorija.

O jau visai prieš vidurnaktį Šiuolaikinio meno centre užvirė festivalio „Vilnius Mama Jazz“ naktinis gyvenimas, kuris tęsėsi iki šios, penktosios, festivalio dienos pradžios.

Sekmadienį Showcase Stage programoje: Deniss Pashkevich ir Arkadijus Gotesmanas, Ąžuoliniai Berželiai ir Klaipėdos džiazo orkestras, Dovydo Stalmoko „Low Blow“ ir CinAmono.

Šiandien – baigiamoji festivalio diena, kurios programą vainikuos The Bad Plus – trio, kuris pakeitė apskritai įsivaizdavimą, kaip gali skambėti trio. „Vilnius Mama Jazz“ melomanai galės savo ausimis įsitikinti, kaip atsigavo šis trio, išgyvenęs rimtą sudėties pokytį: nuo praeitų metų Orrinas Evansas prisijungė prie Reido Andersono ir Davido Kingo vietoje Ethano Iversono.

Pokytis buvo dramatiškas ir netikėtas daugeliui gerbėjų. Debiutavęs besibaigiant XX-ajam amžiui, „The Bad Plus“ sukūrė originalią, pribloškiančią post-modernistinę fortepijoninio trio koncepciją. Didžiulė energija, atviras flirtas su roko, pop ir elektronine muzika išvien su trio narių charizma ir ribiniu virtuoziškumu pavertė jį vienu įspūdingiausių ir įtakingiausių tokio formato ansamblių. Sykiu jis vertintas kaip itin stabilus muzikinis aljansas, 2007 m. viešnagės „Vilnius Mama Jazz“ metu atrodęs neišskiriamas ir amžinas.

„Vilnius Mama Jazz“ legendinis trio užplūs ta pačia energija, tuo pačiu kūrybiniu įniršiu be jokių kompromisų ir dirsčiojimų į taisykles, bet tuo pačiu – naujas, kitas, tęsiantis savo istorijos antrąjį tomą...

Festivalį finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)