Kaip ir kasmet, festivalio organizatoriai sudarė programą, atliepsiančią pačius įvairiausius Druskininkų kurorto poilsiautojų, svečių ir nuolatinių gyventojų lūkesčius: programoje – ir jauną, ir vyresnį žiūrovą sudominsiantys spektakliai, vasariškai susikryžiuojančios skirtingų šalių teatro mokyklos, stilistikos, teatro kalba reflektuojamos aktualijos, netikėti scenos meno žanrų deriniai.
Rugpjūčio 4 d. į nemokamą festivalio atidarymo koncertą Druskininkų pramogų aikštėje kviečiami visi, norintys praleisti vakarą su gera nuotaika ir pasiklausyti puikių atlikėjų Petro Vyšniausko, Veronikos Povilionienės, Arkadijaus Gotesmano. Koncerte dalyvaus ir Ukrainos dainininkė Marina Pilipenka (Марина Пилипенко), sudainuosianti „Tylos maršą“ – lopšinę žuvusiems ir kenčiantiems Ukrainos vaikams.
Rugpjūčio 5 d. Varšuvos teatro akademijos aktoriai parodys pirmąjį festivalio spektaklį „Animacija“ – lengvą ir komišką, išradingą ir estetišką kūrinį iš etiudų, kuriame susipina plastinio, lėlių ir šokio teatro žanrai ir kurį supras visokio amžiaus, lyties ir tautybės žiūrovai.
Iš šešiolikos šiųmečio festivalio spektaklių net keturis parodys Ukrainos kūrėjai. Kijivo akademinio teatro „Kолесо“ aktorius Piotras Mironovas (Петро Миронов) pristatys monospektaklį pagal ukrainiečių rašytojos Tamaros Alechinos (Tамара Aльохіна) pjesę „Maestro Aznavouras. Une vie dʼamour“ apie prancūzų aktorių, muzikantą, kompozitorių Charlesʼį Aznavourʼą (rugpjūčio 6 d.).
Piotras Mironovas – renesansinė asmenybė, ne tik aktorius, bet ir poetas, žurnalistas, pakviesiantis susipažinti su ištisa XX amžiaus prancūzų šansono epocha. Lietuvos žiūrovams pažįstama, ne kartą čia vaidinusi, viena iš žymiausių Ukrainos monospektaklių kūrėjų Olena Dudič (Олена Дудич) parodys monospektaklį apie žymios prancūzų dainininkės Edith Piaf gyvenimą „Riaumojantis žvirblis. Edith Piaf“ (rugpjūčio 7 d.). Tai spektaklis apie asmenybę ir jos pastangas, kad ir kas nutiktų, eiti savo keliu.
Teatras iš Lvivo „Театр у кошику“ atveš šiandien kaip niekad aktualų monospektaklį „Ričardas po Ričardo“, sukurtą pagal Williamo Shakespeareʼo istorinę dramą „Ričardas III“, kurį suvaidins Lidija Danilčuk (Лідія Данильчук) (rugpjūčio 8 d.). Pasak festivalio meno vadovės Marijos Tananos, išties krečia šiurpas, stebint, kaip aktorė scenoje lyg cirke peiliais kapoja kopūstų galvas.
O teatras „Золоті ворота“ iš Kijivo pristatys spektaklį pagal šiuolaikinio vokiečių dramaturgo Sergejaus Gössnerio populiarią pjesę „Luošiai“ (13+), kurio režisierius Stas Žirkov (Стас Жирков) ne vieną spektaklį yra sukūręs ir Lietuvoje (rugpjūčio 10 d.). Teatro „Золоті ворота“ direktorė ir meno vadovė Ksenija Romašenka (Ксения Ромашенко) šiuo metu gyvena Lietuvoje ir dirba Alytaus teatro meno vadove. Ukrainos grupės „ZBS Band“ („X-Factor“ laimėtojos) vienas iš lyderių Vladislavas Oniščenka (Владислав Оніщенко) kartu su aktoriumi Artiomu Plenderiu (Артем Плёндер) suaugusiesiems ir paaugliams skirtame spektaklyje „Luošiai“ pakvies susimąstyti apie empatiją ir būdus ją išreikšti, kadangi neatjausdami kito žmogaus niekuomet negalėsime gyventi sveikoje visuomenėje.
Pasak festivalio meno vadovės ir direktorės, teatrologės Marijos Tananos, norėta pakviesti daugiau Ukrainos kūrėjų – pavyzdžiui, žymųjį Charkivo „Театр 19“, vadovaujamą Igorio Ladenko (Игорь Ладенко), arba išskirtinį Staso Žirkovo spektaklį „Tėti, ar tu mane mylėjai?“, bet didesniems planams pakišo koją negautas finansavimas. Todėl festivalyje svarbią vietą užima monospektakliai – tai, be abejo, M. Tananos itin vertinama teatro forma – juk kasmet rudenį rengia ir monospektaklių festivalį „Atspindys“ Visagine – tačiau šitokį pasirinkimą nulėmė ir mažesnės monospektaklių atvežimo išlaidos.
Verta atkreipti dėmesį į lenkų aktoriaus Mateuszo Nowako monospektaklį „Iš priekio ir iš nugaros“ (rež. Stanisław Miedziewski), apdovanotą pagrindiniais prizais tarptautiniuose festivaliuose, sukurtą pagal... daktaro disertaciją. Tiksliau – pagal Karolio Zbyszewskiʼo daktaro disertacijos „Niemcewiczius iš priekio ir iš nugaros“ (1939) pagrindu parašytą knygą, gvildenančią XVIII amžiaus Lenkijos, valdomos karaliaus Stanislovo Poniatovskio, situaciją. Tai pasakojimas, kurio aktualumas atsiskleidžia šių dienų kontekste – ši Zbyszewskio romano sceninė adaptacija pateikia autoriaus aprašyto makabriško bepročių pasaulio, valdomo pagrindinio personažo – karaliaus, panoramą (rugpjūčio 9 d.). „Tai bendra Lietuvos ir Lenkijos istorija, atskleidžiama per jos dalyvių menkavertiškumo, siaurų pažiūrų, savanaudiškumo prizmę. Istorinių veikėjų, kurių daugybę meistriškai įkūnija aktorius Mateuszas Nowakas, tarpusavio rietenos, nesirūpinant šalies likimu, taip primena mūsų laikus... Tai ryškus politinis spektaklis“ – teigia M. Tanana.
Rugpjūčio 11 d. skirta pažinčiai su Armėnijos teatru: Jerevano valstybinio teatro „Hamazgayin“ spektaklyje pagal Daniilą Charmsą „Mei-lėėė“ bus ir absurdo, ir stebuklo, o aktorius Armenas Kuškianas spektaklyje „Nastasjos vaidmenį atlieka kunigaikštis Levas Myškinas“ pagal Fiodoro Dostojevskio romaną „Idiotas“ iš vyro pozicijos kalbės apie moters esmę.
Druskininkų žiūrovai turės unikalią galimybę pamatyti šokėjų poros iš Prancūzijos Olgos Kosterinos ir Tom Duquesnoy šokio reginį „Euridikė“ (rugpjūčio 14 d.). Olga Kosterina – atlikėja, režisierė, choreografė, daugelio tarptautinių festivalių laureatė. Pasak šiuolaikinio šokio teatro apžvalgininkų, Olgos Kosterinos fenomeno paaiškinti neįmanoma. Tai prie tobulybės priartėjantis plastiškumas, tai judesiai, perteikiantys švelnumą ir tragiškumą, tai harmonija ir grožis. Jos judesiai – tai veiksmas, tekstas, uždaras pasaulis, meditacija, o kiekvienas daiktas šokėjos rankose įgyja vidinę prasmę. „Tolimosios ateities šokis“ – taip kritika vadina šį choreografinį reiškinį. Kosterinos partneris spektaklyje „Euridikė“ – Prancūzijos mišriųjų kovos menų čempionas Tom Duquesnoy.
Pasiilgusius literatūros ir muzikos sąskambių pakvies žymus Latvijos aktorius ir politinis veikėjas, Rygos miesto tarybos narys Jakovas Rafalsonas ir smuikininkas Gidonas Grinbergas, pateiksiantys laikui nepavaldžią kompoziciją apie gyvenimą, meilę ir karą, kurioje skambės įvairiais laikotarpiais Rusijoje uždraustų autorių Maksimiliano Vološino, Piotro Čaadajevo, Liudviko Aškenazio, Boriso Sluckio, Naumo Koržavino, Federico García Lorcos, Walto Whitmano ir kitų tekstai (rugpjūčio 14 d.). Dviejų solidžių menininkų galantiškas bendravimas su publika nepaliks abejingų. Pasak M. Tananos, šio festivalio kokybės ženklas – tai išskirtinės asmenybės, turinčios, ką pasakyti.
Lietuviškoje festivalio dalyje – Jelenos Bogdanovič, Birutės Mar monospektakliai, nebyliojo kino ir gyvos muzikos improvizacijų renginys visai šeimai – Charlieʼo Chaplino „Mažylis“, Eimunto Nekrošiaus spektaklis pagal Franzą Kafką „Bado meistras“, „Taško teatro“ muzikinė komedija Keturakio „Amerika pirtyje“ (rež. Valentinas Masalskis).
Spektakliai, kaip įprasta, vyks „Eglės sanatorijos“ erdvėse ir Druskininkų jaunimo užimtumo centre. Bilietus platina www.kakava.lt, nuo rugpjūčio 1 d. bilietai parduodami sanatorijose „Eglė“ ir „Belarus“, „Grand Spa Lietuva“, „Infocentre“. Spektakliai rodomi lietuvių, ukrainiečių, rusų, lenkų kalbomis.