Tai - vienas paskutiniųjų F. Kafkos apsakymų, apibendrinantis visą jo kūrybą, etines ir estetines nuostatas, požiūrį į gyvenimą. Tai - pasakojimas apie menininką, gebantį badauti neįtikėtinai ilgai ir sutraukiantį minias susižavėjusių žiūrovų. Deja, laikai ir publikos pomėgiai keičiasi, ir nepralenkiamas bado meistras, kad ir pasiekęs savo meno viršūnę, miršta vienišas, visų užmirštas cirko užkulisiuose.
Kaip ir visi rašytojo kūriniai,"Bado meistras" yra labai asmeniškas, subjektyvus pasakojimas, atskleidžiantis paties menininko paslaptingiausias pasąmonės gelmes. F. Kafka buvo labai reiklus savo kūrybai, daugelis jo rašinių liko nebaigti ir prieš mirtį jis nurodė savo draugui M. Brodui sudeginti visus rankraščius. F. Kafkos santykiai su aplinkiniu pasauliu buvo itin komplikuoti. Jis gyveno siaubingą dvilypį gyvenimą, kentė didžiulį prieštaravimą tarp savo socialinės egzistencijos ir menininko pašaukimo. Tikrasis gyvenimas jam prasidėdavo už rašomojo stalo. Su apsakymo personažu rašytoją sieja ir tiesioginiai ryšiai: rašydamas "Bado meistrą" dėl gerklės ligos jis beveik nebegalėjo valgyti.
Naujausias E. Nekrošiaus spektaklis - režisieriaus ir aktorių improvizacijų F. Kafkos apsakymo tema rezultatas. Tik E. Nekrošius, reiklus savo darbui, kaip ir pats F. Kafka, sugebantis surasti, nepraleisti nė vienos prasmingos minties, frazės, žodžio, gali taip įtaigiai, atvirai teatrinėmis priemonėmis panardinti aktorius į pačią istorijos esmę ir leisti žiūrovui net ne suprasti, bet visa siela pajusti, ką išgyvena kūrėjas savo šlovės valandomis, o vėliau desperatiškai kovodamas už savo idėją su jo nesuprantančiais žiūrovais ir jo kūryba manipuliuojančiu impresarijumi.
Pagrindinį bado meistro vaidmenį kuria Viktorija Kuodytė, vaidinanti E. Nekrošiaus spektakliuose nuo 1994 m. (Laura -"Mažosios tragedijos", Irina - "Trys Seserys", Ofelija - "Hamletas" ir kt.). Jai talkina ir šmaikščiai menininko aplinkos personažus kuria Vaidas Vilius, Vygandas Vadeiša ir Genadijus Virkovskis.
Spalio pradžioje festivalyje "Baltijskij Dom" Sankt Peterburge parodytas spektaklio eskizas žiūrovų ir kritikų buvo entuziastingai sutiktas kaip jau užbaigtas spektaklis.
"Virtuoziška, bebaimė Viktorija Kuodytė nedaro nė vieno melagingo gesto. Jos kūne nėra sentimentų, jis - darbo instrumentas, jį purto kaip kriaušę, jis krinta kaip skudurėlis, įsitempia kaip styga. Tai darbinio arkliuko, balerinos ir gimnastės kūnas, kūnas-siela. Neigiamas badavimo procesas E. Nekrošiaus spektaklyje virsta himnu kūrybai, išgiedotu blyškiomis mirštančio herojaus lūpomis" (A. Kislova).
"Bado meistre" E.Nekrošius ironizuoja save ir savo indėlį į teatro meną taip, kaip tą gali daryti tik dideli menininkai. Jis atmeta visas panegirikas, įpareigojimus, kuriuos uždėjo gerbėjai ir tyrinėtojai. Jis teigia teatrą kaip gyvą ir betarpišką kūrybą, kuriai ne svetimas chuliganizmas" (A.Proninas).
"Bado meistras" gavo ir kritikų prizą kaip geriausias mažosios formos spektaklis. Kritikos prizu už spektaklį didžiojoje scenoje buvo apdovanotas taip pat E. Nekrošiaus spektaklis "Borisas Godunovas".