Idėja testuoti emocinę kino žiūrovų patirtį kilo emocinio sporto klubo „Mindletic“ įkūrėjai ir vadovei Ievai Vaitkevičiūtei. Ši išmaniųjų technologijų pagalba veikianti programėlė jau ne vienerius metus sėkmingai skatina didesnį įmonių darbuotojų emocinį sąmoningumą. Mintis, kad panašiu principu būtų galima suprasti kultūros poveikį pasirodė įdomi kino teatro „Pasaka“ komandai.
„Kinas visais laikais buvo emocijų katalizatorius, per akis atveriantis širdį ir kviečiantis mus jausti. Be abejo, kino patirtis ypatinga ir tuo, kad filmo sukeltas emocijas patiriame kartu, tamsioje salėje.
Būsimas eksperimentas žadina smalsumą: technologijų pagalba, bendradarbiaujant su „Mindletic“, galėsime geriau suprasti, kaip kino patirtis mus veikia, – sakė kino teatro vadovė Andrė Balžekienė.
Tikimasi, kad šis tyrimas taps paskatinimu ieškoti grįžtamojo ryšio ir kitų renginių organizatorius.
„Emocinio poveikio matavimas ne tik skatina emocinio intelekto ugdymą, bet ir leidžia gauti grįžtamąjį ryšį. Visi žmonės, renginių ir patirčių organizatoriai siekia sužinoti, ar buvo suprasti, kaip vartotojai juos vertina, ar rinktųsi patirtį dar kartą. Norėjau įgalinti įvairių patirčių ir produktų kūrėjus ne tik realiu laiku analizuoti emocinį jų paslaugų poveikį, bet ir tobulinti juos atsižvengiant į tyrimo rezultatus,“ – sakė Ieva Vaitkevičiūtė.
Pasak kino teatro „Pasaka“ turinio vadovės Giedrės Vyšniauskaitės, pastebėta tendencija, kad žiūrovai kine ieško itin stiprias emocijas keliančių istorijų. „Dažnai mes kiną įsivaizduojame kaip lengvą pramogą, būdą pabėgti nuo pabodusios kasdienybės į beribės vaizduotės pasaulį, pailsėti nuo buities ar tiesiog pasijuokti. Tačiau žiūrint į žmonių filmų pasirinkimus, galima pamatyti tam tikrų įdomių tendencijų – pavyzdžiui, pastaraisiais metais mažėja paprastų komedijų populiarumas, o romantinė komedija apskritai yra nykstantis žanras. Kino teatro „Pasaka“ žiūrovai kur kas dažniau renkasi satyrinius, aštresnio humoro nevengiančius filmus, tokius kaip „Liūdesio trikampis“ ar „Bloga nuo savęs“ bei jaudinančias, įkvepiančias dramas, tokias kaip „Banginis“, „Aštuoni kalnai“, „Po saulės“. Būtent tokie filmai ilgiausiai išsilaiko repertuare ir sulaukia daugiausia žiūrovų astiliepimų,“ – sako Giedrė Vyšniauskaitė.
Kino teatro „Pasaka“ ir emocinio sporto klubo „Mindletic“ tyrimas-eksperimentas vyks nuo balandžio 7 d. iki gegužės 7 d. kino teatruose „Pasaka“. Prieš ir po seansų žiūrovai bus kviečiame įverti, kaip juos veikia filmas, sužinoti tendencijas apie poveikį kitiems ir laimėti nemokamą kino bilietą.