Per pastaruosius kelerius metus Bulgarijoje tapęs vienu garsiausių dainininkų, spalvingasis I. Dimchev netruko tapti žinomu „queer“ performansų atlikėju ir tarptautiniu mastu. Tačiau menininko kelias sėkmės ir pripažinimo link nuo pat pradžių buvo kupinas sudėtingų ieškojimų. Kaip teigia pats kūrėjas, anuomet konservatyvi Bulgarijos visuomenė ir problematiška vaikystė padarė didelę įtaką menininko formavimuisi ir kūrybai.

Kūrybinis išsilaisvinimas

Bulgarijoje augusio I. Dimchev paauglystėje patirtos patyčios dėl orientacijos, paskatino jį ieškoti emocinės paguodos, kurią jis rado teatro scenoje ir muzikoje. Tuomet dar 12-metis I. Dimchev pirmą kartą įsijungė į profesionalaus teatro gretas, kuriose jis ne tik galėjo išreikšti savo ekstravertišką ir kiek ekstravagantišką būdą, bet ir buvo priimtas toks, koks yra. Kiek vėliau I. Dimchev įsitraukė ir į muzikinę veiklą, kur jo talentą pirmiausia pripažino draugai: dainuojant, neretai juos sujaudindavo iki ašarų. Dar paauglystėje ramybę atradęs kūryboje, dabar I. Dimchev meną apibūdina kaip jį visapusiškai suformavusį fenomeną.

„Pirmasis mano prisilietimas prie meno mane lyg išlaisvino. Paauglystėje buvau supažindintas su radikalesniu teatro tipu, kuris buvo orientuotas į balsą, fizinį buvimą ir ribos tarp žiūrovų ir atlikėjų panaikinimą. Taigi man menas iki šiol yra erdvė, kurioje galiu sukurti savo istoriją, kad būčiau laisvas“, – pasakoja I. Dimchev.

Kiek vėliau, jau pradėdamas suvokti save kaip menininką, savo kūrybinio kelio jis pirmiausia ieškojo tėvynėje. Visgi, supratęs, kad Bulgarijos meno scena yra gan konservatyvi jo idėjoms ir kūrybinei raiškai, jis savo laimės išvyko ieškoti į kosmopolitiškesnes užsienio scenas.

Provokuojančios kūrybos temos ir užburiantis vokalas

Šiuo metu tarp Los Andželo, Niujorko, Vienos ir Sofijos gyvenančio kūrėjo darbuose skirtingos meno formos susijungia į stebinančią ir dažnai prieštaringą visumą, apipintą populiariosios ir postmoderniosios kultūros akcentais. Gerbėjams jį lyginant su kultiniais dainininkais Freddie Mercury, Kate Bush ar Annie Lennox, I. Dimchev šiandieniniame meno pasaulyje neabejotinai išskiria savo balsu, be vargo galinčiu varijuoti tarp žemo baritono ir soprano tembrų. O performanso meną suvokdamas plačiausia prasme, menininkas yra vertinamas už savo jautrumą ir drąsą kelti provokuojančius klausimus bei savo dainose stebinti netikėtomis folkloro, šokių, lopšinių ar operos melodijų kombinacijomis.

„Mano kūryba tam tikra prasme yra šizofreniška, o kūrybinės provokacijos yra mano smalsumo ištirti dalykus, esančius už mano asmeninės komforto zonos, pasekmė. Turiu labai įvairių pomėgių ir didelę aistrą teatrui bei muzikai, taigi labai džiaugiuosi, kad šie interesai gali susijungti mano pasirodymuose. Manau, kad mano kūryboje, niekas nėra uždrausta. Kuo neįprastesnė tema, tuo ji man įdomesnė. Tačiau, kai savo pasirodymuose nagrinėju labai sudėtingą temą, siekiu, kad žmonės suprastų kontekstą ir kad tai nesukeltų atstūmimo ar pasibjaurėjimo jausmo. Turiu būti aiškus ir tikslus, nes labai lengva įžeisti žmones ir priversti juos išeiti“, – aiškina menininkas.

Festivalio pasirodyme – asmenukių iššūkis

Daugiau nei 30 pasirodymų per karjerą sukūręs I. Dimchev, savo performansuose dažnai tyrinėja kūrėjo ir publikos santykį bei išbando naujas jų sąveikų formas, dažnai įtraukdamas technologijų kuriamų galimybių elementus. Savo performansuose jis ne kartą stebino žiūrovus kviesdamas gyvai rašyti poeziją, kuri tuoj pat virto pianino garsais akompanuojamu dainos tekstu, socialiniame tinkle tiesiogiai rašomi žiūrovų komentarai tapo atlikėjo dialogais, o pandemijos metu I. Dimchev savo gerbėjus džiugino privačiais koncertais jų pačių namuose.

Į Lietuvą po kelerių metų į šiuolaikinio meno sceną grįžtantis I. Dimchev vėl pasiruošęs priblokšti publiką. Tarptautiniame scenos menų festivalyje „ConTempo“ rugpjūčio 4-5 dienomis pasirodysiantis menininkas savo naujausio performanso „Selfie Concert“ metu, pozuojant išmaniuoju telefonu daromoms asmenukėms, įjungs žiūrovus į gyvą eksperimentą, kuriantį bendrumą.

„Asmenukė yra choreografija, asmenukė yra skulptūra, asmenukė yra tragedija, asmenukė yra meilė. Asmenukė yra mažiau apie mane, tai daugiau apie mus. Savo pasirodyme „Selfie Concert“ siūlau keisti santykį tarp publikos ir atlikėjo ir įgalinti kitokį dalijimosi emocijomis ir idėjomis būdą. Tai tam tikras iššūkis tiek man, tiek žiūrovams“, – savo pasirodymą trumpai komentuoja I. Dimchev.

Technologijų amžius sukūrė globalų asmenukių fenomeną, be kurio nebeįsivaizduojame savo realybės. Tad žiūrovams pasirodymo metu išsitraukus savo išmanųjį telefoną, I. Dimchev nusišypsos į kamerą, o pasidaryta asmenukė taps unikalios patirties įrodymu ir gyvu instrumentu, laužančiu monotonišką tradicinio koncerto dramaturgiją, bei priežastimi jausti artumą su savimi ir kitais.

Kelios akimirkos iš Ivo Dimchev pasirodymo „Selfie Concert“:

Kartu su spalvinguoju I. Dimchev festivalyje „ConTempo“ rugpjūčio 1–21 dienomis pasirodys daugiau nei 20 menininkų ir trupių iš Lietuvos bei Europos. Stebėti šiuolaikinio teatro, šokio, cirko, muzikos pasirodymus ir instaliacijas žiūrovai šiais metais bus kviečiami netradicinėse erdvėse Kaune bei Kauno rajone.

Festivalį pristato „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“, festivalį finansuoja Lietuvos kultūros taryba, partneriai Prancūzų institutas ir Prancūzų institutas Lietuvoje. Rėmėjai: Nyderlandų scenos menų fondas, Ramon Llull institutas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją