Kolektyvo dėka, Europoje pirmą sykį nuskambės šedevru laikomo Johanno Sebastiano Bacho „Fugos meno“ versija pučiamųjų orkestrui – stebinanti skambesio spalvomis, netikėtu orkestro išdėstymu erdvėje bei garsinį patyrimą praturtinančiu apšvietimu. Baroko genijaus J. S. Bacho kūrybine laboratorija ir kulminacija vadinamą šedevrą pučiamųjų orkestrui aranžavo kompozitorius ir dirigentas Kennethas Amis (JAV).
Gana retai atliekamas „Fugos menas“ – didžiulis polifoninis ciklas, sudarytas iš penkiolikos fugų bei keturių kanonų, parašytų viena tema. Muzikinė tema pateikiama daugybe pavidalų, tarsi veidrodžių kambaryje stebint kintančias vieno objekto formas. Pagal sumanymą šis kūrinys, kurio rašymo procesas kelis kartus buvo nutrūkęs, turėjo tapti pagalbine priemone mokantis fugos rašymo gudrybių, tačiau sumanymas taip ir liko nebaigtu projektu – paskutiniuoju kompozitoriaus kūriniu.
Bachas siekė sukurti polifoninio meno pavyzdį, savotišką „kontrapunkto mokyklą“, tad „Fugos menas“ turėjo ir didaktinę, mokomąją paskirtį. Įdomu, jog fugos buvo rašomos nenurodant instrumentų, todėl šiandien koncertuose kūrinys atliekamas ir vargonais, ir fortepijonu, įtraukiamas į styginių kvartetų, kamerinių orkestrų bei pučiamųjų orkestrų repertuarą.
„Fugos menas“ – tarsi muzikinis kodas, kuris patyrusio šifruotojo rankose atskleidžia daugiasluoksnio muzikinio audinio išraiškos galimybes. „Sėkmingam kūrinio atlikimui itin svarbus dėmesys artikuliacijai – juk orkestras išskaidytas į keturias grupes erdvėje. Tai didžiulis iššūkis atlikėjams, siekiant polifoninių linijų vientisumo, kadangi girdimos net ir mažiausios detalės“, – teigė dirigentas K. Variakojis.
Sėkmingai koncertinį repertuarą plečiantis orkestras „Trimitas“ klausytojams visai netrukus pristatys dar visą šūsnį provokuojančių bei virtuoziškų programų, kurias išgirsti galėsite artėjančio koncertinio sezono metu, rugsėjį.