Kas yra „LENdscapes“? Ar tai garsovaizdis, ar ypatinga muzikinė erdė? Dviejų šalių – Vokietijos ir Lietuvos – muzikos kūrėjus bei atlikėjus vienijantis projektas pasiūlys netikėtą skirtingų muzikinių prigimčių derinį ir įdomius atsakymus į šiuos klausimus. Kompozitoriaus ir dirigento Vykinto Baltako vadovaujamas Lietuvos ansamblių tinklas su Brėmeno garsiakalbių orkestru išsidėstys didžiulėje Šiuolaikinio meno centro pagrindinės salės erdvėje. Publika atsidurs garsinio vyksmo centre: žiūrovus apsups erdvėje įvairiai išdėstyti, o kartais ir judantys atlikėjai ir 34 garsiakalbių skulptūros, tampančios savotiškais gyvų muzikų scenos partneriais. Toks technologijų „suasmeninimas“ galbūt prieštarauja pačiam akusmatinės muzikos (kurios garso šaltinio klausytojas tarsi nemato) apibrėžimui. Tačiau tai tik iliuzija: juk garsas gimsta kitur, garsiakalbis jį tik perduoda. Koncerto pabaigoje ir publika galės įsitraukti į pasirodymą, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Brėmeno garsiakalbių orkestras – „Bremen Loudspeaker Orchester“ (BLO) – yra unikalus akusmatinės muzikos instrumentas. Daugybę garsiakalbių (jų gali būti iki 200) sudarančią sistemą gali kontroliuoti vos vienas ar keli žmonės prie garso pulto. BLO veikimo principus galima pritaikyti pačioms įvairiausioms erdvėms ir, atsižvelgiant į jų savybes bei muzikos pobūdį, garsiakalbių charakteristikas jungti į įvairiausius derinius. BLO buvo įkurtas 2013 m. Brėmene, sekant legendiniu „Acousmoniumu“ – garso sklaidos sistema, kurią 1974 m. vienoje Prancūzijos radijo studijų sukūrė elektroninės ir konkrečiosios muzikos kompozitorius Francois Bayle. Tačiau kitaip nei Paryžiuje, Brėmene naujasis „kolektyvas“ neturėjo institucinio palaikymo. Vis dėlto jo autoriams bendradarbiaujant su Rotenburgo technikos kolegija, 2015 m. buvo sukurta atvirai erdvei pritaikyta BLO versija ir jos premjera įvyko tais pačiais metais Brėmene.

Vėliau BLO keliavo per Vokietijos festivalius, o 2016 m. pristatė milžinišką vengrų kompozitoriaus Akoso Rozmano garso instaliaciją „Tolv Stationer“ sename traukinių garaže – visiškoje tamsoje. 2018 m. bendradarbiaujant su Adomo Mickevičiaus institutu Varšuvoje, festivalyje „Jazzahead Bremen“ BLO galėjo pasirodyti visu pajėgumu – su maždaug 200 garsiakalbių ir juos valdančiais 74 garso pulto „feideriais“ (kanalais).

Įvairių kartų ryškausius Lietuvos šiuolaikinės muzikos atlikėjus vienijantis Lietuvos ansamblių tinklas (LAT) yra dažnas „Gaidos“ ir kitų Lietuvos muzikos festivalių svečias. LAT yra surengęs pasirodymų ir svarbiuose užsienio festivaliuose bei koncertų salėse: „Ultraschall Festival“ Berlyne, Europos Kultūros sostinės renginiuose Duisburge, Kairo šiuolaikinės muzikos dienose, „Concertgebouw“ Briugėje, Flagey koncertų salėje Briuselyje, „Composers’ Review“ Belgrade, „Arenafest“ Rygoje, „Poznań Spring Music Festival“.

LAT projektuose dalyvauja styginių kvartetas „Chordos“, Kristupo medinių pučiamųjų instrumentų kvintetas, akordeonininkas Raimondas Sviackevičius ir kiti ryškūs šalies atlikėjai, kuriuos išvysime ir spalio 29 d. koncerte. Prie atlikėjų prisijungs Gerd Anders (elektronika, Vokietija). Koncerte nuskambės 3 pasaulinės premjeros, kurių autoriai – Riccardo Castagnola, Christoph Ogiermann ir Vykintas Baltakas, bei Thomaso Hummelio kūrinio lietuviškoji premjera. Beje, V. Baltakas savo naują kūrinį dedikavo ką tik mus palikusiam legendiniam Lietuvos kompozitoriui Broniui Kutavičiui.

Unikalus „Bremen Loudspeaker Orchestra“ ir Lietuvos ansamblių tinklo koncertas festivalyje „Gaida“ – spalio 29 d., Šiuolaikinio meno centre. Bilietus platina „bilietai.lt“. Šį projektą remia Tarptautinis Goethe’s instituto koprodukcijų fondas. Festivalį finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją