Ne vienas išvydęs šiuos ant plastiko atspausdintus fotomenininko darbus iš pradžių nelabai patikėtų, kad tai jo kūryba.
R. Požerskis išgarsėjęs ne tik Lietuvoje, bet ir toli už jos ribų sovietmečiu 1974 metais pradėtu kurti, bene garsiausiu savo fotociklu „Atlaidai“, šįkart filosofiniais darbais pabandė atkreipti dėmesį į tai, kas kasdien supa mus. Tai triukšmas ir šiukšlės…
„O jų išties begalė, į mūsų galvas ir protus kasdien iš visur yra brukama jų tiek daug, tad turime rasti jėgų kuo greičiau jomis atsikratyti. Gaila, bet ir mene…“, – atidarant parodą apgailestavo R. Požerskis.
Iškreipia meno prigimtį
Anot fotomenininko šiandien agresyvių medijų ir menininkų tokia kūryba daro didžiulę įtaką visuomenės vertybių suvokimui. Ir mes privalome rasti jėgų visam tam pasipriešinti, nes kitaip kuo toliau tuo labiau risimės į dugną, iš kurio pakilti bus labai sunku.
Triukšmų ir šiukšlių duobėse paskendęs menas deformuojasi, praranda laiko ir prasmės orientaciją. Jis iškreipia meno prigimtį.
„Užgriuvus triukšmams ir skystoms šiukšlėms, tampi meno šiukšlyno dalimi“, – teigia R. Požerskis.
Atrenkant darbus parodai, autorius parinko bei eksponuoja fotografijas ir video kūrinį sukurtą naudojant 1967 – 1973 metais jo filmuotą 8 mm kino medžiagą.
„Ir Romualdui pavyko puikiai šiais darbais atspindėti pasirinktą temą“, – sakė fotografijos teoretikas Tomas Pabedinskas.
Garsėja parodų gausa
R. Požerskis pasižymi ne tik savo kūrybine branda bei savita filosofija į mus supantį pasaulį, bet ir produktyvumu. Paklaustas kelinta ši, nors ir nedidelė, personalinė paroda, autorius susimąstė.
„Tikrai neskaičiavau, daug, labai daug. Vien Lietuvoje kasmet apie dvidešimt. O kur dar užsienis…“, – šypsojosi fotografijos grandas.