Parodoje pavadinimu „Mercy“ (angl. „Gailestingumas“) pristatomi naujausi L. Tuymanso animacijos kūriniai, kuriuose matyti konceptualiai vis platesni įtakingojo dailininko praktikos užmojai, sugretinami su Z. Kopljaro pastaraisiais dešimtmečiais kurtais darbais, apjungiančiais performansą, skulptūrą, videomeną ir eksperimentinį kiną.

Pasak Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus direktoriaus Arūno Gelūno, nevykdama į Berlyną ar dar toliau, šalies publika turi unikalią galimybę pamatyti pasaulinio kalibro meninį projektą tiesiog Vilniaus centre.

„Ištisos Lietuvos jaunųjų tapytojų kartos žavėjosi ir žavisi L. Tuymanso kūryba, ne vieno menininko kūriniuose akivaizdžiai vis dar matyti jo įtaka. Autorius gerai užčiuopia atvaizdo šiuolaikinėje, vaizdais persmelktoje civilizacijoje prigimtį, galima sakyti – atvaizdo keistumą ir savotišką nejaukumą, noro vis dar kurti atvaizdus tapybos priemonėmis paradoksalumą.

Parodoje L. Tuymanso „fanų klubas“ įgis dar vieną galimybę prisiliesti prie savo didžiojo įkvėpėjo, o sykiu pamatyti jo duetą su Z. Kopljaru, menininku, kuris yra mažiau žinomas, bet labai vertinamas paties L. Tuymanso ir tikrai tokios pažinties vertas“, – mintimis dalijasi A. Gelūnas.

Aktualizuoja karo traumas ir jų menines refleksijas

Meno ir menininkų vaidmuo reflektuojant asmenines bei kolektyvines traumas, tokias kaip karas, reikšmingas visais laikais, o L. Tuymanso ir Z. Kopljaro kūrybai tokių sukrečiančių įvykių refleksija yra tapusi svarbiu kūrybos pagrindu. L. Tuymanso susidomėjimas fragmentiškais, neaiškiais, ištuštintais vaizdais kyla iš jo požiūrio į Antrąjį pasaulinį karą. Z. Kopljar kūryba remiasi kolektyvine ir asmenine atmintimi, susijusia su trauminiais XX a. įvykiais, ir tyrinėja išliekančius jų padarinius.

Zlatko Kopljar

„Parodos pavadinimas „Mercy“ čia yra prašymas, malda; jis suponuoja žūtbūtinį poreikį ir esminį trūkumą, taip parodą pristatant kaip praradimo bei atskirties poveikį ar rezultatą, atskleidžiamą Z. Kopljaro kūrinyje „K20 Empty“ (liet. „K20 tuščia“) ir L. Tuymanso „Monkeys“ (liet. „Beždžionės“), kurie užima pirmąją parodos salę“ – rašo pasaulio šiuolaikinio meno scenoje ir Lietuvoje jau gerai žinomas parodos kuratorius iš Izraelio Ory Dessau.

O. Dessau pažymi, kad parodoje eksponuojama Z. Kopljaro projekcija „K15“, kurioje inscenizuojamas istorinis Vokietijos kanclerio Willy Brandto klūpėjimas priešais paminklą nacių nužudytoms Varšuvos geto aukoms pagerbti, atsižvelgiant į netoli Lietuvos vykstantį karą Ukrainoje ir į bendrą Lietuvos istoriją su Rusija bei Ukraina, tampa ir niūriu šiandienos realybės liudijimu.

L. Tuymanso ir Z. Kopljaro darbų paroda „Mercy“ galerijoje „Vartai“, adresu Vilniaus g. 39 veiks iki 2023 m. sausio 27 d.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją