Parodoje-konkurse dalyvauja dešimt kūrybos kelią neseniai pradėjusių fotografijos kūrėjų: Valentinas Odnoviunas, pelnęs nugalėtojo vardą, Inga Navickaitė (II vieta), brazilas Gilherme'as Bergamini (III vieta), Lukas Šiupšinskas, Eglė Strackaitė-Kalendra, Vidmantas Minkštimas, Eimis Šeršniovas, Aurelija Karaliūnaitė, Justas Gulbinovičius. Tarp konkursinės parodos dalyvių – ir portalo DELFI fotožurnalistas Domantas Pipas.
Vieta geriausiųjų dešimtuke – nebloga proga prisistatyti meno publikai, įsitraukti į Lietuvos fotografijos lauką. „Šiems kūrėjams meninė fotografija – tai procesas, per kurį autorius ir kūrinys nukeliauja reikšmingą kelio atkarpą. Laureatų darbai labai skirtingi, tačiau kiekvienas geba iškelti ir tinkamai pagrįsti pasirinktas temas“, – teigia jauna fotografijos kritikė Sandra Kovalik.
Konkurso taisyklės dalyvių nevaržė, komisija atrinko stiprius debiutantus, kurių darbai pasižymi išbaigtumu. V. Odnoviuno serijos „Varšuva. 1944“ ir „Stebėjimas“ atskleidžia skausmingas istorijos temas. I. Navickaitė žaismingai imasi beveik egzotinio Lietuvos kaimo problematikos. Plastiškumu ir estetika pasižymi L. Šiupšinsko serija, E. Strackaitės-Kalendros darbai – erdvumu, o J. Gulbinovičiaus fotografijos – vizualine kalba. Konkurso dalyvio iš Brazilijos G. Berghamini tiriantis žvilgsnis krypsta į politines sistemas, o V. Minkštimo „Vienišiai“ tarsi permąsto okupacijų traumų ir lietuviškos tapatybės išsaugojimo patirtis.
I. Navickaitė, E. Šeršniovas, D. Pipas ir A. Karaliūnaitė pasirinko įdomius subjektus: nuo teatrališkų mūzų, brolių, sesių dvynukių iki kalinio, kuriančio gamtos ir laisvės vizijas. A. Karaliūnaitės serija „Įsikūnijimai“ tęsia klasikinę, mitologinio meno idėją. E. Šeršniovas siekia vizualizuoti vaikų pasaulį.
D. Pipo fotografijų serijos „Kai išeisiu, būsiu žmogus“ herojus Piotras beveik visą gyvenimą praleido kalėjime. Pagrindinis fotografo tikslas – atskleisti jo susikurtą laisvės iliuziją, kurią herojus kruopščiai konstravo būdamas kalėjime, tarsi mėgindamas neprarasti ryšio su tikruoju „aš“.
„Serija verčia susimąstyti, kuo panašus mūsų, laisvėje gyvenančių žmonių, ir Piotro iliuzijų pasaulis. Ar mes tiek pat stengiamės ištrūkti iš kasdienybės kalėjimo, ir svarbiausia – ar mokame įvertinti savo laisvę?“ – svarsto S. Kovalik.
Pirmą kartą jaunųjų fotografų paroda buvo surengta 1976 metais. Nuo tada konkurse savo darbus pirmąkart eksponavo iki šiol garsėjantys fotomenininkai Romualdas Požerskis, Raimundas Paknys, Violeta Bubelytė, Algirdas Šeškus, Gintautas Trimakas, Vytautas Stanionis, Aleksandras Ostašenkovas. Iki 1988 metų buvo surengtos septynios jaunųjų fotografų parodos. Po pertraukos 2010 metais jos vėl pradėtos rengti kas dveji metai.