„Kornetas“ LNOBT rodomas nuo 2014 metų vasario. Premjeros laukta itin nekantriai, su džiaugsmu ir nerimu, tačiau kūrybingieji autorė ir statytojai viršijo visus lūkesčius – sukūrė vizualinės ir muzikinės poezijos šedevrą.
„Kornetas“ – stulbinamai gražus spektaklis“, – jau šiais metais rašė operos kritikė iš Minsko Olga Borščiova. – „Jį suvoki kaip prasmingą gyvųjų paveikslų seką. Režisierius Gintaras Varnas, scenografė Medilė Šiaulytytė ir kostiumų dailininkas Juozas Statkevičius sukūrė savotišką eilėraštį – spektaklį, pastatytą pagal poetų simbolistų principus.“ (Kultprosvet.by, 2015 04 01)
„Pastatymas daro stiprų poveikį“, – rašė kitas kiritikas, Danielius Lienhardas iš Šveicarijos (Schweizer Musikzeitung, 2014 05 07). Kritikas akcentavo įtaigų ir estetišką scenovaizdį, o taip pat pagyrė aukšto lygio solistus, Roberto Šerveniko diriguojamo orkestro pajėgumą, ir galiausiai sušuko: „Reiktų pamatyti operą dar kartą!“
O pradėjo straipsnį visos Lietuvos pristatymu: „Didžiausia iš trijų Baltijos šalių – Lietuva – maždaug pusantro karto didesnė už Šveicariją, bet joje gyvena keturiskart mažiau gyventojų; vis dėlto šis kraštas turi turtingą kultūros pasiūlą.“
„Po spektaklio likome sukrėsti“, – jau šių metų spalį rašė prancūzų kritikas Maxas Yvetot. (Marceletsimone.net, 2015 10 15)
Lapkričio 28 d. spektaklyje dainuos solistai, parengę operos premjerą, kuri, savo ruožtu, pelnė jiems pripažinimą. Tomas Pavilionis, sudainavęs ir suvaidinęs Kornetą „su Hario Poterio akiniais“ (pasak režisieriaus G. Varno), už šį vaidmenį pelnė Geriausio 2014 metų LNOBT operos solisto apdovanojimą. Jovita Vaškevičiūtė – prabangioji Grafienė ir Markizas – buvo nominuota Auksiniam scenos kryžiui.
Auksinį scenos kryžių pelnė kompozitorė O. Narbutaitė, „Korneto“ scenografė M. Šiaulytytė, o G. Varnas už šį darbą paskelbtas „Metų režisieriumi“.
Grįžtant prie solistų: po „Korneto“ visi įsiminė skaidrų Guntos Gelgotės koloratūrinį sopraną, taurią Liudo Norvaišo – Generolo – povyzą, puikų kvartetą – Regina Šilinskaitė, Vilija Mikštaitė, Mindaugas Jankauskas ir Egidijus Dauskurdis. Rilkę ir Korneto antrininką dainuoja Eugenijus Chrebtovas.
Vertėtų paminėti ir magiškas Rimo Sakalausko sukurtas vaizdo projekcijas.
Ypatingo žavesio suteikia instrumentininkų bei šokėjo dalyvavimas spektaklyje. Kipro Chlebinsko efektingai atliekamas Mirties šokis (choreografė Elita Bukovska) kaskart tampa vienu iš emocinių operos akcentų. Fleitininkas, trimitininkas, būgnininkas atlieka ne tik muzikines, bet ir vaidybines užduotis, o prie koncertinio fortepijono palinkusi pianistė Rūta Rikterė – tai ir muzikinis, ir vaizdinis simbolis.
Belieka pridurti, kad „Kornetas“ jau pradeda savo gyvenimą ir koncertinėje erdvėje. Neseniai vykusiame „Gaidos“ festivalyje nuskambėjo O. Narbutaitės kūrinio „kein gestern, kein morgen“ („jokio vakar, jokio rytoj“) premjera. Kūrinys parašytas pagal Korneto ir Grafienės meilės sceną, o dainavo J. Vaškevičiūtė ir T. Pavilionis.
Lapkričio 28 d. „Kornetą“ diriguos Robertas Šervenikas.