Nuo sauskelnių projekto iki spektaklio nagrinėjančio mirties baimę
Rugsėjo 9 ir 10 d. žiūrovų lauks jau dabar Menų spaustuvėje festivaliui besiruošianti estė Grete Gross, kurios pasirodymas „Kehakõne“ primins šiltą apkabinimą.
„Kažkuriuo metu supratau, kad „Kehakõne“ – tarsi didelis žaidimų namelis, kurį būdama vaiku statydavau iš antklodžių ir paklodžių. Šis kūrinys erdvėje turi tą patį saugumo ir beribių galimybių jausmą, o pirmieji įrankiai, su kuriais žaidžiu, yra oro akrobatika, ceremonijos, istorijų pasakojimai, muzika, džiaugsmas ir nuoširdumas“, – apie pasirodymą pasakoja Grete Gross.
Rugsėjo 10 d. įvyks ir „Teatrono“ naujausio darbo „Itch“ pristatymas. „Nerimas, skubėjimas kažką pasiekti, socialinis atsiribojimas, konfliktiškumas – tai tik maža dalelė dažnų mūsų laikmečio simptomų, kurie iš tiesų gali slėpti nerimą dėl mirties. Dabartiniame kontekste, kai mirtis yra taip lengvai pasiekiama, gali ištikti netikėtai bet kurį žmogų iš artimos aplinkos, kalbėti apie itin natūralią baimę yra tinkamas laikas“, – pasakoja spektaklio režisierius Gildas Aleksa.
Kitą trečiadienį, rugsėjo 11 d. dar viena lietuvių kūrėjų komanda „būda.collective“ žiūrovų lauks ir cirko spektaklyje „Maisto prekės“, kuris tyrinėja mums visiems gerai pažįstamos vietos, paprastos lietuviškos parduotuvės–krautuvės kasdienybę. Nors spektaklio pirmame plane – humoristinis maisto prekių parduotuvės vaizdas su joje esančiais veikėjais, spektaklyje yra kalbama apie potrauminius sutrikimus bei skirtingą žmonių požiūrį į tas pačias gyvenimo situacijas.
Tą pačia dieną bus pristatomas ir Marijos Baranauskaitė – Liberman „Sauskelnių projektas“. Menininkė, sukūrusi pasirodymą ne žmonių auditorijai, bet sofoms, pakvietusi tikras antis parke vietoj jos pasirodyti žmonėms, šįkart sukūrė šeimą ir „Sauskelnių projektą“. „Poreikis naudoti sauskelnes ne tik kūdikiui, bet ir sau po gimdymo, atėmė nemažai laiko skirto kūrybai, tad nusprendžiau, kad metas priimti sauskelnes kaip šio naujojo projekto režisierių“, – pasakoja Marija.
„Tik įsivaizduokite, kad buvo skraidanti sauskelnė… Ji sugėrė visą š**ą ir visiems viskas vėl buvo gerai“, – taip pristatomas spektaklis.
Rugsėjo 12 dieną Menų spaustuvėje bus galima išvysti ir „Taigi cirkas“ komandos naujausią darbą „inTENSE“, kuris įkvėptas „jėgų vizualizavimo“ principu, kurio išraiškas galima stebėti architektūroje, žmogaus anatomijoje ir visuomenės struktūroje.
„Visose šiose srityse ir struktūrose galima aptikti tempimo ir suspaudimo jėgų išraiškas, kurios arba yra pusiausvyroje – dinamiškai vienas kitą atsveria; arba siekia pusiausvyros – sukuria judėjimą. Kartu šios jėgos kuria prisitaikančią, atsparią struktūrą, kuri lenkiasi, o ne lūžta (geriausias ir labiausiai pažįstamas pavyzdys yra mūsų pačių kūnas). Šiame darbe tyrinėjamas buvimas pusiausvyroje, lūžio taškų siekimas ir grįžimas atgal į balanso būseną. Kurdami šį darbą sėmės įkvėpimo iš metamodernizmo judėjimo“, – pasakoja pasirodymo kūrėjai.
Baltijos šalių pasirodymų programą HELIUM festivalyje užbaigs rugsėjo 13 d. įvyksiantis lietuvių ir latvių kūrėjų „Art for rainy days“ bendras darbas „How a spiral works“, kuriame susitiks šokis bei akrobatika ant virvės. „Dabartiniame pasaulyje, kuriame viskas vyksta taip greitai, šiame kūrinyje galima rasti puikaus kontrasto, pasirodymas kupinas rūpesčio, trapios galios ir minimalizmo“, – teigia šiuolaikinio cirko menininkai.
Šiuolaikinio cirko festivalis HELIUM jau rugsėjo 8-19 dienomis, Menų spaustuvės erdvėse.