Į Klaipėdą atvedė Fortūna

Solistas Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro „Carmina Burana“ praėjusiais metais dainavo susiklosčius netikėtoms aplinkybėms: susirgus spektaklyje turėjusiam dainuoti baritonui, jis kone paskutinėmis dienomis turėjo įsijungti į naują pastatymą.

„Netikėtas Fortūnos įsikišimas (juokiasi). Gyvenu Vokietijoje, Augsburge, tačiau dėl koncerto Pažaislio festivalyje tuo metu buvau Lietuvoje. Prieš važiuodamas į koncertą gavau skambutį, kad reikia pagalbos: susirgo kolega, o kitą dieną pasirodymas. Pasiskolinęs automobilį iš tėvo, anksti rytą iš Jonavos išskubėjau į Klaipėdą, pakeliui su žmonos pagalba kartojau tekstą. Vos atvykus į Klaipėdos festivalį - kostiumo matavimasis, susipažinimas su scena, muzikinė repeticija, labai svarbus popiečio miegas ir pasirodymas. Jaudinausi, bet proto ribose, nes visi kolegos buvo labai malonūs ir pasiruošę padėti, paremti kuo tik galėjo. Kitą rytą laukė kelionė atgal į Vokietiją“, – dalijasi įspūdžiais M. Sedlevičius.

Solistui ne kartą teko dainuoti įvairiuose „Carmina Burana“ pastatymuose. „Esu dainavęs „Carmina Burana“ šešis kartus. Ne tiek jau ir daug, bet šiai kantatai, iš baritono perspektyvos tikrai pakankamai. „Carmina Burana“ techniškai labai sudėtingas kūrinys, iš atlikėjo pareikalaujantis labai daug. Dažniausiai man teko dainuoti koncertiniuose pristatymuose, turėjau tik vieną sceninę „Carmina Burana“ Vokietijoje, netoli Saarbrücken miesto. Čia scena, kaip ir Klaipėdos festivalyje, buvo gana monumentali, su daug šviesos efektų. Įdomu ir tai, kad tarp dalių kartais buvo rečituojami tekstai iš J. R. R. Tolkien „Žiedų valdovo“ knygos“, – pasakojo M. Sedlevičius.

Publikos Klaipėdos festivalyje labai laukiamas solistas sako, kad praėjusių metų „Carmina Burana“ jam paliko puikius prisiminimus, tad gerokai anksčiau gavęs pasiūlymą dainuoti mielai sutiko atvykti ir šiais metais. „Puiki atmosfera, nuostabi publika ir istorinis elingas. Nekantriai laukiu šių metų „Carmina Buranos“. Susitikime“, – kviečia M. Sedlevičius.

Įspūdinga karjera: dainavo su Placido Domingo

Modestas Sedlevičius gimė Jonavoje. 2010 m. baigė chemijos studijas Vilniaus universitete, o 2008 m. lygiagrečiai įstojo studijuoti vokalo į Lietuvos muzikos ir teatro akademiją, kur baigė parengiamuosius dainavimo kursus pas doc. Deividą Staponkų.

2011 m. baritonas įstojo į Manheimo (Vokietija) aukštąją muzikos mokyklą ir tęsė dainavimo studijas pas profesorius Rudolfą Piernay ir Snežaną Stamenković. Solistas taip pat tobulinosi meistriškumo kursuose, kuriuos vedė Renatas Bruzonas, Robertas Hollis ir kiti.

Sėkmė dainininką lydėjo daugelyje vokalistų konkursų, jis tapo laureatu XXI tarptautiniame Louiso Spohro (I premija, 2015), IX tarptautiniame „Lions Club“ (III premija, 2017), Klaudijos Taev (specialus prizas už F. Schuberto „Ave Maria“ interpretaciją, 2017), Tarptautiniame Karlsrūhės šiuolaikinės muzikos konkursuose (II premija, 2017), Tarptautiniame jaunųjų dainininkų konkurse „Debut“ (III premija, 2020). Lietuvos melomanų ir žiniasklaidos dėmesį dainininkas patraukė sužibėjęs 2017 m. tarptautiniame Virgilijaus Noreikos dainininkų konkurse. Jame baritonas ne tik pelnė antrąją premiją, bet ir tapo Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro favoritu.

Laimėjęs stipendiją, jis buvo priimtas į Milano teatro „La Scala“ akademiją (Italija, 2015–2016). „La Scala“ teatre jis debiutavo Papageno vaidmeniu W. A. Mozarto operoje „Užburtoji fleita“ (sutrumpintoje versijoje vaikams), vėliau atliko Antrojo pameistrio vaidmenį A. Bergo operoje „Vocekas“ ir Dodžo tarno vaidmenį G. Verdi operoje „Du Foskariai“, kur jo scenos partneriu tapo žymusis tenoras Placido Domingo. 2016 m. ten pat sukūrė Dandinio vaidmenį G. Rossini operoje „Pelenė“ bei Silvijo vaidmenį R. Leoncavallo operoje „Pajacai“.

Tarp kitų svarbesnių pastaraisiais metais jo sukurtų vaidmenų galima paminėti pagrindinį vaidmenį G. Rossini operoje „Vilhelmas Telis“ Berno miesto teatre (Šveicarija), Dandinis G. Rossini operoje „Pelenė“ Imlingo festivalyje Bad Endorfe (Vokietija), Arnoldas A. Ponchielli operoje „Lietuviai“ Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, Valentinas Ch. Gounod „Fauste“ Sankt Galeno teatre (Šveicarija), pagrindinis vaidmuo W. A. Mozarto operoje „Don Žuanas“ Esene ir Koblence (Vokietija), Fricas E. W. Korngoldo operoje „Miręs miestas“, Šonaras G. Puccini „Bohemoje“ ir Papagenas W. A. Mozarto „Užburtojoje fleitoje“ Enschedės „Nederlandse Reisopera“ (Nyderlandai), taip pat Figaras G. Rossini operoje „Sevilijos kirpėjas“, kurį jis dainavo Malmės operoje (Švedija), Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, Anhalto žemės teatre Desau ir Miuncheno kameriniame operos teatre (Vokietija). 2023–2024 m. sezone M. Sedlevičius sugrįžo į Vienos „Volksoper“ (Austrija) atlikti Dandinio vaidmens G. Rossini operoje „Pelenė“, į Anhalto žemės teatrą Desau (Vokietija) dainuoti Žoržo Žermono G. Verdi „Traviatoje“, o neseniai įvyko jo debiutas Bario „Teatro Petruzzelli“ (Italija), kur jis sukūrė Don Fernando vaidmenį Ludwigo van Beethoveno operoje „Fidelijus“.

Be vis didėjančio vaidmenų sąrašo Europos operos teatrų scenose, M. Sedlevičius aktyviai kaupia ir koncertinį repertuarą. Jame jau puikuojasi tokie pasaulio vokalinės muzikos šedevrai kaip G. Mahlerio „Keliaujančio pameistrio dainos“, R. Schumanno „Poeto meilė“, F. Schuberto „Žiemos kelionė“, taip pat daugelio kitų vokiečių, prancūzų, rusų kompozitorių dainos bei vokaliniai ciklai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją