„MMLAB ir LNDT kartu pristatomas spektaklis yra stipraus valstybinio ir nevyriausybinio sektoriaus bendradarbiavimo pavyzdys, suteikiantis galimybę kūrėjų idėjoms pasiekti nacionalinę sceną. Džiugu, kad teatro vadovybė pasitikėjo MMLAB kūrėjais ir sutiko spektaklį perkelti į LNDT sceną. Tikimės, kad MMLAB kūrybą atras dar daugiau žiūrovų“, – sako spektaklio prodiuserė Rusnė Kregždaitė.

Pasak teatro kritikės Godos Dapšytės, „Gyvenimas – tai sapnas“ savo ornamentiškumu lieka ištikimas puošniajai baroko dvasiai, besikartojantis sceninio lengvumo įspūdis, regis, pamažu tampa skiriamuoju G. Rimeikos režisūrinių interpretacijų bruožu.

Savo recenzijoje panašiai atsiliepė ir Viktorija Sinycina: „Spektaklis maloniai nustebino – jame džiaugsmo ras tie, kas išsiilgo teatrališkumo, bet lengvai plaukiančio, ne smaugiančiai dekoratyvaus. Perteikto šiuolaikinio žmogaus žvilgsniu, bet ne erzinančiai sušiuolaikinto.

Didysis iššūkis aktoriams – Calderóno eilutės – spektaklyje suskamba. Aktoriai nardo poetiniame tekste, pauzes ir guvias intonacijas išnaudoja personažų kandumui, situacijų komiškumui, tragizmui pabrėžti. <...> Koks puikus Estrelijos (Žygimantė Elena Jakštaitė) ir Astolfo (Povilas Jatkevičius) pataikavimo karaliui šokis – reveransai, rankų mostai ir grakštumas, išsitęsiantis iki pirštų galiukų (choreografas Pawelas Sakowiczius).

Ne ką mažiau įstabus vaidmuo tenka skvarbiai kompozitorės Agnės Matulevičiūtės muzikai, juodą scenos dėžutę jutimiškai praplečiančiai vargonų gausmu.“
Filosofinė drama „Gyvenimas – tai sapnas“ pasakoja apie karaliaus mėginimą išvengti likimo, siekį gyvenimą kurti remiantis savo valia, bet nepabėgant nuo dramatiškų padarinių.

Po pranašystės, kad Lenkijos princas, vienintelis sosto įpėdinis Sigizmundas atneš nelaimes savo šaliai ir atims sostą iš savo tėvo, karalius Bazilijas (aktorius Algirdas Dainavičius) įkalina savo sūnų bokšte. Sulaukęs pilnametystės, Sigizmundas (aktorius Laurynas Jurgelis) yra išleidžiamas iš bokšto ir sužino savo tikrąją kilmę. Jis susiduria su visiškai nepažįstamu pasauliu, kuris, jo akimis, tėra sapnas. Tai iškelia juodžiausius princo troškimus, sužadina jo godumą ir aistrą valdyti taip, kaip jis supranta. Bet jeigu visa tai tėra sapnas, ar turi būti atsakingas už savo veiksmus?

Žymiausio brandžiojo baroko ispanų dramaturgo Pedro Calderóno de la Barcos kūrinyje „Gyvenimas – tai sapnas“ persipina nuotykiai, filosofija, kerštas, garbės troškimas, meilė ir intrigos. Interpretuodami šią klasikinę pjesę, spektaklio kūrėjai analizuoja konfliktą tarp laisvos valios pasirinkimų ir lemties, gilinasi į egzistuojančios ir susikuriamos realybės priešpriešas, nagrinėja teisingumo ir išminties klausimus.

Režisierius Gediminas Rimeika teigia: „Pjesėje „Gyvenimas – tai sapnas“ skleidžiasi pamatinės temos, jau tapusios mūsų kasdienybės archetipais. Tai – garbės troškimas, meilė, kilmė. Calderónas vaizduoja tikrąja aistra degančius žmones ir parodo, kokius kelius jie yra pasiryžę nueiti vardan savo tikslo. Spektaklyje klasikinis teatras susilieja su avangardiniu teatru, taip suteikiant galimybę žiūrovui pasinerti į intrigų, meilės, nuoskaudų ir keršto kupiną sapną.“

Spektaklio muziką kūrė Agnė Matulevičiūtė, scenografiją – Oles Makukhin, Kostiumus – Sandra Straukaitė, šviesos dailininkas — Julius Kuršys, choreografas — Paweł Sakowicz, muziką atlieka Renata Marcinkutė Lesieur (vargonai), Vaidas Bartušas (vokalas).

Spektaklis „Gyvenimas – tai sapnas“ bus rodomas gruodžio 16 d. 19 val. ir 2024 m. vasario 23 d. 19 val. LNDT Naujojoje salėje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją