Nelikus bilietų į spektaklio premjerinius rodymus, norima suteikti žiūrovams naujų galimybių pamatyti spektaklį unikalioje lokacijoje. Artimiausi spektaklio rodymai kavinėje „Opera Social House“ įvyks spalio 23 ir 25 d.
Žiūrovai: tai daugiau nei spektaklis
Režisierius P. Markevičius su komanda pristatydami spektaklį trumpai reziumuoja: „tai spektaklis, kur gėrimai kartūs, kaip ir klausimai apie gyvenimo prasmę, tačiau pasirinkimai yra laisvi, o išėjimą reikės rasti pačiam“.
Panašu, kad išėjimas iš standartinio spektaklio rėmų, teatro įsiliejimas į kavinę, nelinijinis spektaklio veiksmas, kurio metu kiekvienas žiūrovas pats gali pasirinkti, kurias scenas stebėti, o tuo pačiu ir kokį bendrą spektaklio vaizdą susikurti, įstringa ir pakeri auditoriją. Ypač tą auditoriją, kuri nori kažko daugiau, kažko nestandartiško ir kažko kitaip.
„Spektaklis, kuris vyksta kavinėje, kuriame nėra įprastos scenos, kuriame nėra ribos tarp žiūrovo ir to, kas vyksta, kuriame legaliai gali klausytis svetimų pokalbių apie meilę ir kitas gyvenimo esmes, o juos kuria puikūs aktoriai“, – pasakoja menotyrininkė, meno kritikė Karolina Tomkevičiūtė.
„Būtina pamatyti ir išvaikščioti Pauliaus Markevičiaus naujausią kūrinį. Tai tikrai daugiau nei spektaklis, tai kvietimas pabūti kartu su savimi ir kitais, išgirsti save, pasikalbėti su kitu. Nuostabi aktorių komanda, aplinka ir atmosfera“, – savo mintimis po spektaklio dalijosi Gintarė Masteikaitė, festivalių „Naujasis Baltijos šokis“, „ConTempo“ vadovė.
Režisierius P. Markevičius neslepia, kad jam pačiam įdomus nestandartinis spektaklio formatas ir iš to kylanti nežinomybė, kur baigiasi spektaklis, o kur prasideda tikrovė. „Man patinka ištrinti ribą tarp aktorių ir žiūrovų. Taip atsiranda daugiau gyvybės, intrigos, nenuspėjamumo ir tuo pačiu – unikalumo. Visgi labai gerbiu žiūrovus. Nemėgstu jų įpareigoti, jie visada yra laisvi rinktis: pasyviai stebėti įvykius ar veikti aktyviau. Tiek vienas, tiek kitas pasirinkimas vis tiek nulems stiprią teatrinę patirtį“, – priduria P. Markevičius.
Sudomino tarptautinę žiuri komisiją
Egzistencializmo eros ir istorinių asmenybių įkvėptas spektaklis nepalieka abejingų. Temos atskleidimo ir pasirinktos lokacijos dermė sužavėjo ir tarptautinio teatro festivalio „Sirenos“ žiuri komisijos narius.
Rok Vevar, vienas iš komisijos narių, atkreipė dėmesį, kad „Café existans“ yra lyg menininko studija, rezidencija, kur susijungia kūrybiniai poreikiai, o idėjos tampa kūrybiniais procesais.
„Tam, kad galėtume įsivaizduoti ateities meno ir filosofijos formas, mums reikia beprotiško kūrybiškumo ir neįprastų žmonių smalsumo. „Café existans“ leidžia pamatyti kūrybinius procesus gimstant naujiems meno ir filosofijos pavidalams“, – teigė R. Vevar.
Išskirtinė spektaklio lokacija
Vieta, kurioje režisierius P. Markevičius sukūrė XX a. vidurio epochos atmosferą su neišsemiamais egzistencialistų pokalbiais ir klausimais, nėra įprasta. Tai „Opera Social House“ kavinė, istoriškai sukurta kaip ansamblio dalis kartu su Operos ir baleto teatru. 8-ajame ir 9-ajame dešimtmečiuose veikusioje kavinėje lankėsi ne vienas kūrėjas, artistas, solistas, kompozitorius ar dailininkas. Su P. Markevičiaus spektakliu erdvė tarsi iš naujo atgimsta.
„Įsiliejimas į kavinės „Opera Social House“ erdvę buvo iššūkis su puikiu rezultatu. Manau, kad šis spektaklis šiose erdvėse sukūrė ypatingą aurą. Tai tikrai unikali vieta. Todėl su malonumu tęsiame rodymus šiose erdvėse, bet neatmetame ir galimybės transformuoti spektaklį kitoms lokacijoms. Juk egzistencializmo ir gyvenimo prasmės klausimai niekur nedingsta, vietos keičiasi, bet klausimai lieka. Galbūt taip bus ir su šiuo spektakliu“, – sako režisierius P. Markevičius.
Spektaklio „Café existans“ rodymai kavinėje „Opera Social House“ (Lelevelio g. 4) įvyks spalio 23 ir 25 d.
„Café existans“ režisierius ir dramaturgas – Paulius Markevičius, aktoriai: Jolanta Dapkūnaitė, Indrė Patkauskaitė, Vytautas Kaniušonis, Vygandas Vadeiša, Aistė Lasytė, Karolis Norvilas, Viktorija Žukauskaitė, Šarūnas Datenis. Scenografė – Sigita Šimkūnaitė, kostiumai – Fausta Naujalė, grimo dailė – Karolina Rukšnaitytė, muzika – Jonas Narbutas, garso dizainas – Matas Samulionis, šviesos – Julius Kuršys, judesys – Greta Grinevičiūtė, režisieriaus asistentė – Justina Biekšaitė, dramaturgijos konsultantė – Marija Kavtaradzė, pjesės vertimas į anglų kalbą – Alexandra Bondarev, įvaizdinės kampanijos konceptas ir išpildymas – Not Perfect Vilnius, komunikacija – Indrė Lelevičiūtė, prodiuserė – Inga Galvanauskaitė, organizatorius – Tolyn Gilyn.