Kasmet įteikiama „JCDecaux premija“ - 3000-ų eurų dydžio. Tarptautinės komisijos sprendimu ji yra skiriama vienam parodoje dalyvaujančiam menininkui ar kolektyvui už pristatomo kūrinio meninės raiškos originalumą bei aktualumą.
Premijos parodų dalyviai išrenkami atviro šaukimo metu. Iš visų gautų pasiūlymų parodos kuratoriai atrenka 5-is projektus, iš kurių formuojama konceptuali grupinė ekspozicija. Kiekvienam projektui skiriamas produkcijos biudžetas ir kuratorinė parama.
„JCDecaux“ vadovė Žaneta Fomova džiaugiasi, kad kasmetinė premija jau yra tapusi gražia tradicija, gyvuojančia trečius metus iš eilės ir sulaukiančia vis daugiau dėmesio.
„Būti šio projekto bendraautoriu yra svarbu abiem pusėms – naujų idėjų paieška yra reklamos pasaulio varomoji jėga, o jauniesiems talentams reikalingas įvertinimas ir paskata. Tikime, kad bendradarbiaudami su Šiuolaikinio meno centru galime jiems sukurti tokią erdvę, padėti siekti savo tikslų, užtikrinti, kad jie būtų pastebėti, o jų talentas – tinkamai įvertintas“, - teigė Ž. Fomova.
Anot jos, skiriama premija – puikus būdas išreikšti palaikymą ir tikėjimą jaunais menininkais, savo kūriniuose originaliai ir kartais netgi sukrečiančiai paliečiančiais jautrias, aktualias, asmeniškas temas.
Šiuolaikinio meno centro direktorius Kęstutis Kuizinas taip pat džiaugiasi besitęsiančiu bendradarbiavimu ir galimybe populiarinti jaunųjų menininkų kūrybą.
„Labai džiaugiuosi jau tęstiniu tapusiu bendradarbiavimu su „JCDecaux“ organizuojant jaunųjų menininkų parodas ŠMC. Ši parodų serija yra puiki galimybė jauniems menininkams ne tik būti pamatytiems, bet ir įgyvendinti savo idėjas dirbant su profesionalia komanda.“
Kaip įprasta šiai parodai, kuratoriai, užuot siūlę temą iš anksto, pavadinimą rinko atsižvelgdami į parodoje dalyvaujančių menininkų – Gabrielės Adomaitytės, Mato Janušonio, Godos Palekaitės, Anastasijos Sosunovos ir kūrėjų kolektyvo „Pinigų uostas“ – kūrybinius procesus bei ambicijas, jų darbų pasakojimus ir formas. Tęsdami pasiruošimą lapkričio 30 d. Šiuolaikinio meno centre atsidarysiančiai parodai, kuratoriai nekantrauja pamatyti, kokia bus tolesnė šių kūrinių raida ir „Orumo“ istorija.