„Atlikėjai turi mokėti perteikti šiuolaikiniam klausytojui įvairių epochų muziką“, – yra sakiusi Rusnė Mataitytė. Smuikininkė noriai gilinasi ir į tradicinį smuiko repertuarą, ir į naujausią muziką: „Man ta muzika niekada neatrodė sunkiai suprantama, gal kiek sunkiau „suskaičiuojama“. Visada buvo natūralu ieškoti kontaktų su kompozitoriais. Juk tai irgi kūryba, kai į ką tik atsiradusį kūrinį įdedi daugybę savo individualių minčių ir emocijų. Tas procesas be galo įdomus.“
Kiekvienas muzikantas, o ypač smuikininkai, žino, kaip nelengvai „suskaičiuojama“ yra vengrų muzikos klasiku tapusio Bélos Bartóko muzika. Prieš kelerius metus Filharmonijoje virtuoziškai atlikusi šio kompozitoriaus Pirmąjį koncertą smuikui, savo jubiliejaus proga solistė publikai dovanos Antrojo koncerto interpretaciją. Tikėtina, kad tuo tik patvirtins geriausias turimas profesinio meistriškumo savybes, pelnytai kadaise įvertintas Davido Oistracho ir Louis Spohro smuikininkų konkursuose.
Muzikai sąžiningai atsidavusi R. Mataitytė yra koncertavusi tokiose salėse kaip Vienos „Konzerthaus“, „Carnegie Hall“ Niujorke, „St. John’s Smith Square“ Londone; ji dalyvauja pagrindiniuose Lietuvos ir užsienio šalių festivaliuose, yra „Kaskadų“ fortepijoninio trio narė, su šiuo ansambliu tapo Johanneso Brahmso kamerinių ansamblių konkurso nugalėtoja. Kompozitoriai Osvaldas Balakauskas, Algirdas Martinaitis ir Sadie Harrison jai dedikavo koncertus smuikui; smuikininkė įrašė ne vieną albumą, visada noriai reprezentavo lietuvių kompozitorių muziką įvairiuose tarptautiniuose forumuose, o Lietuvos publiką supažindino su mūsų scenose dar neskambėjusiais kūriniais.
Prie dirigento pulto stos mūsų publikai jau žinoma Keri-Lynn Wilson, Filharmonijos scenoje dirigavusi kelias įspūdingas programas.
Naujausi jos darbai – debiutas „Metropolitano“ operos teatre, diriguojant Šostakovičiaus operą „Ledi Makbet iš Mcensko apskrities“ ir debiutas Buenos Airių „Teatro Colón“ diriguojant Puccini „Toską“, sugrįžimas į Londono „Royal Opera“ (Verdi „Traviata“), koncertai su Tokijo NHK orkestru ir daugelis kitų. Šių metų balandį Keri-Lynn Wilson subūrė Ukrainos laisvės orkestrą (Ukrainian Freedom Orchestra), norėdama padėti šios šalies muzikantams.
Su šiuo kolektyvu gastroliavo Europoje, o pabaigos koncertas įvyko Niujorke.
Jubiliatės Rusnės Mataitytės muzikavimu bus galima grožėtis ir dar viename Filharmonijos rengiamame koncerte – lapkričio 20 d. numatytame jubiliejiniame trio „Kaskados“ koncerte „Rudens riturnelė“.
Net dvidešimt penkerius metus drauge muzikuojantys Albina Šikšniūtė (fortepijonas), Rusnė Mataitytė (smuikas) ir Edmundas Kulikauskas (violončelė) jau seniai tapo svarbiu Lietuvos muzikos reiškiniu, be kurio kažin ar įsivaizduotume gausias dabarties lietuvių autorių premjeras arba monumentalius pasaulinės klasikos ciklus, kurie liudija tam tikrą profesionalumo ir interpretacinės drąsos matmenį.
Ir šiame koncerte trio, pasikvietę koleges – Valstybinio Vilniaus kvarteto altininkę Kristiną Anusevičiūtę ir viešnią iš Danijos, jauną smuikininkę Justinę Maria la Cour – siūlys pasimėgauti prasmingais trijų epochų opusais, tarp kurių skambės ir vienas žymiausių lietuviškų kūrinių – Onutės Narbutaitės „Rudens riturnelė. Hommage à Fryderyk“.
Smuikininkės Rusnės Mataitytės jubiliejui skirtas orkestro muzikos koncertas Filharmonijos Didžiojoje salėje vyks lapkričio 12 d., šeštadienį, 19 val., o trio „Kaskados“ jubiliejinis koncertas – lapkričio 20 d., sekmadienį, 16 val. Visą LNF 82-ojo sezono programą rasite interneto svetainėje www.filharmonija.lt.