Koncertas vyko netradicinėje erdvėje – beveik prieš šimtmetį pastatytame Bronshojo vandens bokšte (Brønshøj Vandtårn), kuris, pastatui praradus savo pirminę funkciją, vietinės bendruomenės iniciatyva praėjusį dešimtmetį virto kultūrinių renginių vieta.

35 metrų aukščio, 28 metrų skersmens betoninis statinys, kadaise talpinęs 3000 kubinių metrų vandens, nuo pirmųjų akimirkų pačius atlikėjus nustebino įspūdingomis vidaus konstrukcijomis ir neįtikėtina akustika – daugiau nei 10 sekundžių sklindančiu aidu.

„Netradicinėse erdvėse chorams tenka koncertuoti ne itin dažnai, nes tai – papildomas darbas formuojant koncerto programą ir prisitaikant prie alternatyvios erdvės sąlygų. Dėl vandens bokšto aukščio, garso sklidimo trukmės ir vidaus oro vėsumos „Aidijos“ chorui teko susidurti su rimtu iššūkiu, tačiau suvaldyti šios puikios, bet kartu ir komplikuotos koncertinės erdvės akustikos specifiką pavyko puikiai. Ypatinga, sakralinė, magiška atmosfera – tai savo reakcijomis įvertino ir susirinkusi publika“, – įspūdžiais dalinasi Liana Ruokytė-Jonsson, LR kultūros atašė Švedijoje, Suomijoje ir Danijoje.

Bronshoj vandens bokštas Kopenhagoje / Foto: Laurynas Kamarovas

Atsižvelgdamas į ypatingą renginio vietos specifiką, choras „Aidija“ parengė specialiai šiai unikaliai erdvei pritaikytą programą „Vandens naktis“ („Water Night“), kurioje skambėjo Vaclovo Augustino, Broniaus Kutavičiaus, Onutės Narbutaitės, Antano Kučinsko, paties R. Gražinio ir kelių XXI a. užsienio autorių kūriniai.

Kaip pažymi choro meno vadovas R. Gražinis, archajiškumą su modernumu derinančioje programoje atspindimi įvairūs lietuvių muzikinėje kultūroje pasireiškiantys elementai, tarp kurių – ir liaudies dainų melodijos, ir tradicinės sutartinės, ir liaudies pamaldumo giesmės – vadinamosios „kantičkos“.

Koncerto pabaigoje skambėjo kompozitoriaus B. Kutavičiaus (1932–2021) oratorija „Iš jotvingių akmens”, skirta chorui bei netradiciniams ir liaudies instrumentams. Šiuo atlikimu siekta pagerbti vieno žymiausių lietuvių muzikos kūrėjų atminimą.

„Malonu pristatyti šiuolaikinę lietuvių chorinę muziką Danijos publikai, margai muzikos mylėtojų auditorijai. Nors oro temperatūra dėl statinio specifikos buvo neįprastai žema, klausytojai pamalonino šiltomis ir audringomis ovacijomis“, – pažymi choro direktorius Justinas Linkevičius.

Kamerinis choras „Aidija“ įkurtas 1989 m. M. K. Čiurlionio menų mokykloje R. Gražinio iniciatyva. Savitu skambesiu ir kūrinių interpretavimo bruožais išsiskiriantis jaunatviškas, nuoširdžiai klausytojų pamėgtas kolektyvas nuolat rengia ir atlieka naujas lietuvių ir užsienio kompozitorių kūrinių programas.

Romualdas Gražinis / Foto: Laurynas Kamarovas

Kasmet per 30 koncertų surengiančio choro repertuare – ir grigališkojo choralo laikus siekianti muzika, ir XXI a. kompozicijos: įvairių stilių chorinės miniatiūros, stambūs vokaliniai veikalai, kūriniai chorui a cappella, chorui su instrumentais. Choras „Aidija“ ypatingą dėmesį skiria Lietuvos muzikinei kultūrai, yra atlikęs daug lietuvių kompozitorių kūrinių premjerų.

Kamerinio choro „Aidija“ pasirodymas Kopenhagoje organizuotas bendradarbiaujant su vietos įstaiga „Noisy Beehive“ (projektų vadovas ir kuratorius Jokūbas Ragauskas) ir Lietuvos kultūros atašė Švedijoje, Suomijoje ir Danijoje Liana Ruokyte-Jonsson, Kopenhagos savivaldybe, o projektą parėmė Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos kultūros institutas ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją