„Naujausią režisieriaus Alberto Serra kūrinį būtų galima pavadinti Kanų ir Europos kino apdovanojimų komisijos numylėtinio Rubeno Östlundo „Liūdesio trikampio“ antipodu. Jis hipnotizuojančiai lėtas, verčiantis abejoti realybės suvokimu ir genialus. Jeigu reikėtų skirti savo širdies Auksinę palmės šakelę, skirčiau ją „Salų tylai“, – teigia festivalio programų koordinatorius Dmitrijus Gluščevskis.
Šįkart A. Serra pakviečia įsikurti ne karaliaus Saulės miegamajame arba libertinų karietose naktiniame miške, bet egzotiškoje Taičio saloje. Aplinka dirbtina ir dekoratyvi, joje grafiškai tiksliai išryškėja prieštaros ir įtampos, tvyrančios tarp buvusių kolonijų ir imperialistinio mąstymo persmelkto Vakarų pasaulio.
Režisierius nėrė į nenuspėjamą kinematografinį eksperimentą, įspūdingais vizualiniais sprendimais ir sąmojingomis įžvalgomis tyrinėjantį žmogaus prigimtį. Keletas politikų, keletas eilinių žmonių, viena kita tragiška scena ir užuomina apie atominius bandymus bei povandeninius laivus – neilgai trukus rožinį salos dangų pradeda temdyti paranoja. Riba tarp tiesos ir melo nyksta, atotrūkis tarp aukšto rango valdžios atstovų ir nieko nenumanančių gyventojų auga.
„Politika kaip diskoteka. Čia diskoteką pavadino „Rojumi“, kokie jie kvailiai. Jie ten visi tokie, šviesų nutviekstais veidais. Su stroboskopais tamsoje. Šviesos žybsi, jie klaidžioja pasimetę. Praranda pusiausvyrą, praranda atmintį. Jie viską praranda, netenka sveiko proto. Ateina ir nebeišeina. Ten diena susimaišo su naktimi. Laikas išnyksta. Tai ir yra politika: žmonės tamsoje, kurie jau nebežiūri vienas į kitą“, – tvirtina komisaras De Roleras, kviesdamas į nesibaigiantį vakarėlį hipnotizuojančio trilerio ritmu.
Filmas „Salų tyla“ (rež. Albert Serra) – nuo sausio 6 d. kino teatruose „Pasaka“, „Kino Deli“, „Arlekinas“, „Castle Lounge“, „Skalvijos“ kino centre, Kauno kino centre „Romuva“ ir kino centre „Garsas“.