„Norėjau, kad Kauno „Akropolio“ renginių aikštės erdvė pataptų tarsi meno oaze, meno sodu, kuris yra pasiekiamas visiems – net ir tiems, kurie galbūt užėjo ir nesitikėjo būti apsupti meno ir žaismingų gyvų spalvų. Noriu, kad šis sodas miesto šurmulio apsuptyje atnaujintų žmonių jėgas – jie jaustųsi tarytum menu, spalvomis ir formomis palaistyti augalai. Juk menas – lyg šaltinis, kuris niekada neišenka, praturtina mūsų sielą gyvastingumu, žingeidumu ir prasme“, – sako G. Mockeliūnaitė.
Psichologijos ir aktorystės studijas Niujorke baigusi menininkė tapyti pradėjo grįžusi į Lietuvą ir nuo 2018-ųjų derina šią veiklą su aktorės karjera. Pernai G. Mockeliūnaitė surengė pirmąją tapybos darbų parodą „Kind Of Blue“, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Tapyba man yra kulminacija viso meno, subrandinto viduje per ilgus metus patirties tiek vaidinant kine bei teatro scenose, tiek šiuolaikiniame šokyje mokantis prestižinėse Niujorko dramos mokyklose. Kaip menininkei man ypač svarbu, kad galiu pasidalinti dar vienu kūrybiniu aspektu, nes kiekviena sritis savaip papildo ir padeda dar labiau atsiskleisti“, – sako ji.
Parodai „Urban Garden“ G. Mockeliūnaitė specialiai sukūrė du 2 metrų aukščio ir 6 metrų pločio paveikslus.
„Šie paveikslai tai lyg tikri sodai pačiame miesto viduryje, apgaubiantys spalvomis bei kontrastais: chaotiška tvarka, ramiu garsumu, urbanistiškomis tekstūromis, kurios persilieja su klasikiniais tapybos mediumais. Jų idėja gimė sulaukus pasiūlymo surengti parodą Kauno „Akropolio“ erdvėse: žinojau, kad tai bus dideli kūriniai, skirti mano gimtajam miestui, eksponuojami pačiame jo centre. Juose atsiskleidžia utopinio miesto tema, tarytum skatinanti mus patiems susikurti savo individualų, paslaptingą, žaismingą ir asmeninį miesto sodą – pabėgimą“, – sako ji.
Iš G. Mockeliūnaitės studijos Vilniuje paveikslai į ekspozicijų erdvę atgabenti kaip drobės, o čia per naktį buvo pritaisyti ant porėmio ir šiuo metu jau eksponuojami renginių aikštėje. Pasak menininkės, simboliška, jog šie kūriniai gimė Kino studijos erdvėse, taip sujungdami abu jos pašaukimus – aktorystę bei tapybą.
„Tai absoliučiai skirtingos, visiškai priešingos pusės. Aktorystė – gan ekstravertiška profesija: darbo erdvėje visuomet esi apsuptas daugybės žmonių. Tapyba yra visiškai intravertiška – labai daug laiko leidi vienatvėje, su savimi, su drobe, su dažais, su pačia idėja. Bet tuo pačiu šios sritys papildo viena kitą: netgi galėčiau pasakyti, kad aš kaip aktorė pažinau save dar labiau ir būtent vaidybiniuose projektuose, kuriuos teko visai neseniai daryti, pajaučiau visai kitus kūrybinius vandenis, kurių galbūt nebuvau anksčiau pažinus pati savyje“, – pasakoja menininkė.
Įkvėpimo tapybai G. Mockeliūnaitė semiasi iš vaikystės.
„Daliai mano paveikslų įkvėpimu tapo mano vaikystės žaidimų kambario vaizdinys. Esu girdėjusi, esą menininkui nederėtų šnekėti apie vaikystę, nes tai – neprofesionalu, tačiau manau, jog yra keista, jei menininkas nebūtų įkvėptas ar paveiktas savo vaikystės prisiminimų, įvykių. Tai neatsiejamai formuoja mus kaip asmenybes. Grįžti į tai, pažadinti savo vaizduotę yra didelė dovana, ir aš stengiausi visa tai patirti, perteikti ir išgyventi vėl savo kūryboje. Mano naujieji paveikslai ir toliau tyrinėja šias temas ir kartu su senesniais darbais, taip pat eksponuojamais šioje parodoje, tęsia tuos pačius dialogus“, – sako G. Mockeliūnaitė.
Pasak jos, ypač simboliška, jog vaikystės prisiminimų inspiruota paroda atkeliavo į miestą, kuriame ši vaikystė ir prabėgo.
„Kaunas, kaip ir turbūt visa Lietuva, dėl mūsų klimato, ilgo žiemos, rudens ir pavasario laikotarpio, yra niūroki, be saulės. Dėl to aš nuo mažumės vaizduotės pagalba stengiausi sukurti sau šiltą, spalvotą, o svarbiausia, įdomią aplinką“, – pastebi menininkė.
Paroda „Urban Garden“ Kauno „Akropolio“ renginių aikštėje eksponuojama iki gegužės 12 dienos. Lankymas nemokamas.