Koncerto vietą nuspręsta pakeisti dėl visų laukiamo iškilmingo LNOBT sezono atidarymo su Giuseppe's Verdi „Aidos“ premjera. Teatro partneris mielai pasiūlė savo erdves Baroko muzikos koncertui.

„Valdovų rūmų muziejus džiaugiasi ilgamečiu bendradarbiavimu su LNOBT kartu rengiant Lietuvos ir Europos kultūrines jungtis pristatančias iniciatyvas. Gausų Baroko architektūros paveldą turinčiame Vilniuje svarbu turėti baroko muziką puoselėjančių entuziastų, todėl su malonumu prisijungėme prie teatro kvietimo surengti „Cappella Concertante Vilnense“ koncertą Valdovų rūmuose“, – teigia Valdovų rūmų muziejaus generalinis direktorius dr. Vydas Dolinskas.

„Svarbu paminėti, kad dėl pasikeitusios koncerto vietos anksčiau LNOBT bilietus į Baroko muzikos koncertą įsigijusiems žiūrovams teks juos pakeisti į Valdovų rūmų bilietus. Tai patogiausia padaryti kreipiantis el. paštu info@opera.lt arba atvykus į LNOBT kasas. Apgailestaujame dėl susidariusių nepatogumų tikėdamiesi, kad iškilmingas rekonstruotų teatro rūmų atidarymas su „Aidos“ premjera, pristatoma lapkričio 10 dieną, žiūrovams suteiks nepakartojamos šventės nuotaiką“, – sako laikinasis LNOBT generalinis direktorius Audrius Kundrotas.

XVII–XVIII amžių muzikos perlai

Valdovų rūmuose klausytojų lauksiančio baroko muzikos orkestro „Cappella Concertante Vilnense“ idėja kilo buvusiam LNOBT operos meno vadovui Sesto Quatrini. Bendradarbiaujant su Valdovų rūmų muziejumi, buvo suburtas naujas muzikinis kolektyvas iš LNOBT simfoninio orkestro muzikantų, besidominčių baroko muzika. Jo pavadinimas nėra atsitiktinis: žodis Cappella apibūdina konkrečiai vietai priklausančius muzikinius kolektyvus, žodis Concertante pabrėžia, kad kiekvienas kolektyvo muzikantas geba pasirodyti ir kaip solistas (kas itin svarbu baroko muzikoje). Na, o Vilnense – senoviniu stiliumi sulotynintas sostinės vardas.

Baroko muzikos gala koncerto programoje skambės kompozitorių Arcangelo Corelli (1653–1713), Antonio Vivaldi (1678–1741), Georgo Friedricho Händelio (1685–1759), Christopho Willibaldo von Glucko (1714–1787), Carlo Philippo Emanuelio Bacho (1714–1788), Tommaso Traettos (1727–1779) ir genialiojo Wolfgango Amadeus Mozarto (1756–1791) kūriniai.

Dvi skirtingos koncerto dalys

Programos sudarytojas smuikininkas Dimitris Karakantas pasakoja, kad klausytojų laukia dvi ganėtinai skirtingos koncerto dalys. „Pirmojoje dalyje garsus kontratenoras Jake'as Arditti, atliekantis pagrindinius vaidmenis barokinėse operose, pristatys arijų iš italų kompozitorių operų programą. Mano idėja buvo ją sukomponuoti taip, kad orkestro muzikiniai pasirodymai neliktų vien pertraukėlėmis, skirtomis solistui pailsėti, kaip dažnai nutinka žvaigždžių pasirodymuose. Norėjau, kad „Cappella Concertante Vilnense“ turėtų galimybių pademonstruoti savo pasiektą lygį, kad orkestro nariai gautų progų pasirodyti kaip muzikantai solistai. Na, o antroji koncerto dalis bus skirta jau į klasicizmą žengiančios epochos muzikai, visus uždegsiančiai savo energija“, – žada D. Karakantas.

Vilniuje jis kartu su baroko orkestru „Cappella Concertante Vilnense“ pasirodė ir prieš metus, sužavėdamas senosios muzikos gerbėjus nepriekaištingu stiliaus pojūčiu. Nuo 2015 m. graikų kilmės maestro yra Zalcburge veikiančio „Orchester 1756“ meno vadovas, solistas ir koncertmeisteris, o 2018 m., siekdamas nutiesti muzikinius tiltus tarp senosios ir šiuolaikinės muzikos, įkūrė jaunimo orkestrą „Nuovo Barocco“. Vienos muzikos ir scenos menų universiteto, Veimaro F. Liszto akademijos ir Zalcburgo „Mozarteumo“ diplomantas D. Karakantas griežia ne tik šiuolaikiniais, bet ir senoviniais Paolo Antonio Testore, Marcelio Pichlerio ir Ulderikuso Eberle gamintais smuikais.

Atvyksta kontratenoras iš Londono

Baroko muzikos gala koncerte dainuosiantis britų kontratenoras J. Arditti savo scenos karjerą pradėjo kaip reta anksti: dar būdamas vienuolikos, atliko Injoldo partiją Glaindborno operos festivalyje pastatytoje Claude'o Debussy operoje „Pelėjas ir Melisanda“. Vėliau pasirodė keliuose Anglijos nacionalinės operos pastatymuose, sėkmingai baigė Guildhallo aukštąją muzikos ir dramos mokyklą bei Londono karališkąjį muzikos koledžą. 2012 m. laimėjo prestižinį Insbruko baroko dainininkų konkursą.

Kontratenoro repertuare – pagrindiniai vaidmenys G. F. Händelio operose „Rinaldas“, „Kserksas“, „Ričardas Pirmasis“, o taip pat vaidmenys T. Traettos operoje „Antigonė“, Francesco Cavalli operoje „Elena“, Giovanni Legrenzi operoje „Pasaulio padalijimas“, Claudio Monteverdi operoje „Popėjos karūnavimas“ ir daugelis kitų. J. Arditti – dažnas svečias didžiosiose pasaulio koncertų scenose, kur pristato ne tik baroko, bet ir šiuolaikinės muzikos repertuarą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją