Būsimos premjeros „Nekrozė“ eskizas dalyvavo Dalios Tamulevičiūtės lietuvių autorių scenos meno kūrinių konkurse, vos kartą Klaipėdoje rodytas spektaklis „Psiche“ svečiavosi „Sostinės dienose“ Vilniuje, o netrukus, rugsėjo 7-ąją, Kauno miesto kamerinio teatro organizuojamo jaunųjų festivalio „Išeities taškas“ metu „Apeirono“ teatras seks „Šiurpes“ – teatralizuotas, laisvai interpretuojamas lietuvių liaudies siaubo pasakas.
„Šiurpės“, pirmą kartą pristatytos liepos mėnesį Klaipėdoje vykusiame etno veiksme „Pamatai“, bus įtrauktos į teatro repertuarą ir šį sezoną kartas nuo karto vis „šiurpins“ Klaipėdos ir kitų miestų žiūrovus.
Per trumpą gyvavimo laiką „Apeirono“ teatras spėjo tapti vienu labiausiai intriguojančių teatrų Lietuvoje. Ne tik dėl tvirtos ideologinės pozicijos. Šis teatras savitas vien jau tuo, kad vysto kolektyvinės dramaturgijos idėją, o šiuolaikinio teatro raiškos priemonėmis apmąsto ne vienadienes aktualijas, bet „amžinąsias“ temas.
„Tai ambivalentiškas, savo teatro kalbos, savo žiūrovo ieškantis teatras, – rašė teatro kritikas Andrius Jevsejevas. – Vienu metu ir liberalus, ir ultrakonservatyvus, ir intelektualus, ir tuščias, pseudomoksliškas, net grafomaniškas, ir be galo rimtas, ir žaismingai ironiškas, nevengiantis atlaidžiai šyptelėti vandens paviršiuje pamačius savo paties netobulą atspindį, ir atviras, neteisiantis, filosofuojantis, ir uždaras, hermetiškas, negailestingas žiūrovui ir sau pačiam.“
Pastarieji metai įtikino, kad Klaipėdoje (o ir Vilniuje) „Apeirono“ teatras savo auditoriją, kuri pamažu didėja, jau turi. Žiūrovų ratas plečiasi ne tik todėl, kad teatras vis aktyviau gastroliuoja, bet ir dėl to, kad „Apeirono“ teatras gana glaudžiai bendrauja su žiūrovais per edukacines programas, kurios 2016-2017 metų sezone užims dar tvirtesnes pozicijas teatro politikoje.
Teatro žiūrovai bus pakviesti dalyvauti bent trijose edukacinėse programose. „Teatro ląstelė“ leis susipažinti su teatru „iš vidaus“ (aktorių pasirengimas spektakliui, scenografijos gimimas, kostiumų dailininkų darbas), „Kalba visi“ taps aktyvios, atviros kritinės minties platforma, diskusijų klubu, kuriame, nevengiant kasdieniškų, aktualių temų, bus vertinami teatriniai procesai ir tendencijos, aptariami matyti spektakliai, o „Intelektualus bilietas“ suteiks galimybę pamatyti spektaklį už teisingą atsakymą į klausimą, paskelbtą internete.
Netrūks ir kitokių teatrinių iniciatyvų ir „reakcijų“. Viena jų – filosofo, teologijos mokslų daktaro Tomo Kiaukos moderuojamas atviras pokalbis-diskusija „Kultūros sostinė – su bankrutuojančia kultūra?“. Diskusija, į kurią kviečiami visi norintys ir galintys pasisakyti apie susiklosčiusią kultūrinę situaciją Klaipėdoje, vyks rugsėjo 20 dieną „Apeirono“ teatre.
Rugsėjo 29 dieną klaipėdiečiams bus pristatoma naujausia sezono premjera – spektaklis „Nekrozė“, kurį režisuoja Greta Kazlauskaitė ir Eglė Kazickaitė. Šį spektaklį, nestokosiantį paradoksų, netikėtumų ir stiprios intrigos, režisierės vadina absurdo komedija su ryškiais socialinio tragizmo buožais. Drauge su G. Kazlauskaite ir E. Kazickaite spektaklį kuria aktoriai Ričardas Bartašius ir Kristina Švenčionytė, kostiumų dailininkės Erika Jankauskaitė ir Pelkių Tyla, dekoracijas gamina amatininkų gildija „Krikragaa“ ir Mantvydas Vladas Vilys.
Spalį premjerinį spektaklį „Nekrozė“ turės galimybę pamatyti ir Kauno žiūrovai, su kuriais glaudesnį ryšį teatras ketina megzti visą teatro sezoną. Tapęs Kauno miesto kamerinio teatro rezidentu, „Apeirono“ teatras bent kartą per mėnesį čia rodys savo spektaklius, tad kauniečiai išvys visus jauniausio uostamiesčio teatro spektaklius. Netgi tuos, kurie dėl vienokių ar kitokių priežasčių kurį laiką nebebuvo rodomi.
Šį sezoną su naujomis aktorių sudėtimis ir nauja kokybe į „Apeirono“ teatro repertuarą sugrįžta du spektakliai – „Antišou. Likučiai po Dievo“ ir „Žinduolių perėja“. 2016-2017 metų „Apeirono“ sezonas bus judrus ir gyvybingas: gastrolės ir festivaliai, idėjų generavimas ir realizavimas, kūrybiniai eksperimentai ir susitikimai, premjeros ir, žinoma, daug darbo.