Šių metų programoje „Meistrai“ – daugiau neįprastų kino formų ir daugiau skirtingų požiūrių į kiną. Apie naujas ir neįprastas galimybes pasakojo „Kino pavasario“ vykdantysis direktorius Algirdas Ramaška: „Festivalio metu, mūsų žiūrovams, kurie negali ateiti į kino teatrą, kartu su partneriu „Telia“ pasiūlysime „Kino pavasarį“ namuose. Naujiena – vykstant festivaliui, tris šių metų programos filmus bus galima išvysti ir „Telia“ išmaniosios televizijos videonuomoje. Jie visi 2016 m. pristatyti Kanų festivalyje: „Šokėja“, „Vertikali būsena“ ir „Tai tik pasaulio pabaiga“. Minėtoje videonuomoje galima rasti ir daugybę praėjusių metų bei senesnių festivalio filmų.
Moralinės vertybės prieš tėvišką meilę
Po renginio buvo parodytas vienas iš šių metų festivalio perlų – rumunų kino genijaus Cristiano Mungiu darbas „Baigiamieji egzaminai“ (orig. „Bacalaureat“, ang. „Graduate“), kurį daugelis kino kritikų įtraukė į privalomų pamatyti filmų sąrašą.
Jaunus talentus šiemet ypatingai aktyviai palaikantis „Kino pavasaris“ pristatyti filmą „Baigiamieji egzaminai“ pakvietė režisierių Liną Mikutą, kurio filmas „Pakeleiviai“ 2015 m. tapo geriausiu festivalio lietuvišku studentišku darbu. L. Mikuta, kalbėdamas apie „Baigiamuosius egzaminus“, akcentavo sudėtingą pagrindinio herojaus moralinę dilemą.
Filmas pasakoja apie daktarą Romeo, visą gyvenimą auginusį dukterį su viltimi, kad kai jai sueis 18 metų, ji išvyks studijuoti į užsienį ir turės šviesią ateitį. Ji gabi mokinė ir išlaikyti egzaminą atrodė tik formalumas, tačiau netikėtas įvykis prieš pat egzaminus viską pakeičia. Tėvas žino vieną tamsų būdą kaip išspręsti šią problemą, bet ar dėl jos ateities galima išduoti metų metus dukrai puoselėtas moralines vertybes?
C. Mungiu už šį filmą Kanuose buvo pripažintas geriausiu režisieriumi. Dėl „Auksinės palmės šakelės“ praėjusį pavasarį varžėsi ir kitas rumunų Naujosios bangos meistras Cristi Puiu ir jo drama „Sieranevada“ („Sieranevada“). Abu šiuos filmus bus galime išvysti kovo 23-iąją prasidėsiančiame „Kino pavasaryje“.
Nuo kelionės į kruviną safarį iki politinės pažinties su P. Neruda
O štai iš Berlyno kino festivalio į „Kino pavasarį“ atkeliauja „Sidabrinį lokį“ už režisūrą pelniusio vieno žymiausių suomių kino meistro Aki Kaurismäki filmas aktualia pabėgėlių tema – „Kita vilties pusė“ (orig. „Toivon tuolla puolen“, ang. „The Other Side of Hope“).
Kino gerbėjai taip pat turės galimybę pamatyti geriausiu filmu San Sebastiano festivalyje pripažintą išskirtinės kino formos kūrinį „Aš nesu ponia Bovari“ (orig. „Wo bu shi Pan Jin Lian“, ang. „I Am Not Madame Bovary“), kurį sukūrė vienas populiariausių Kinijos režisierių Xiaogangas Fengas.
Nuolatinis festivalių dalyvis, originalusis kino meistras iš Pietų Korėjos Park Chan-wookas pristatys itin kinematografišką juostą „Tarnaitė“ (orig. „Ah-ga-ssi“, ang. „The Handmaiden“)
Programoje „Meistrai“ – dar vienas kino meistras iš Rytų – Japonijos režisierius Kiyoshi Kurosawa ir jo Prancūzijoje nufilmuota mistinė drama „Dagerotipas“ (orig. „Le secret de la chambre noire“, ang. „Daguerrotype“). Kitokią Prancūzija atskleis režisieriaus Bertrando Bonello provokuojantis trileris „Nocturama“ („Nocturama“).
Kontroversiškas temas mėgstantis austrų režisierius Ulrichas Seidlas pakvies drauge su austrų ir vokiečių turistais į žiaurų safarį dokumentiniame filme „Safaris“ (orig. „Safari“). „Po šio filmo nesinori nieko kito, tik atsukti šautuvo vamzdį į pačius trofėjų medžiotojus“, – pristatymo metu rėžė viena iš programos sudarytojų Aistė Račaitytė.
Festivalyje bus rodomas ir paskutinis kito austrų kino meistro Michaelio Glawoggerio filmas „Be pavadinimo“ (orig. „Untitled“); šiandien vieno įdomiausių Pietų Amerikos režisierių Pablo Larraino biografinis filmas „Neruda“ (orig. „Neruda“); „Kino pavasario“ publikos ypač mėgstamo turkų kilmės vokiečių kino kūrėjo Fatiho Akino jaunatviško maišto juosta „Bėgam iš Berlyno“ (orig. „Tschick“, ang. „Goodbye Berlin“).
Daugelis programos „Meistrai“ filmų bus rodomi „Telia“ kino salėje.