Pristatymo vakarą buvo parodyta vieną stipriausių balsų šiuolaikiniame kine turinčios prancūzų režisierės Claire Denis romantinė drama „Izabelė ir jos vyrai“ („Let the Sunshine In“). Išsiskyrusią ir tikros meilės ieškančią menininkę vaidina Juliette Binoche. Šių dviejų unikalių moterų duetas perteikia gaivų feministinį žvilgsnį į meilę ir aistrą.
„Jau ketvirtus metus pristatome šią solidžią, ilgametes tradicijas turinčią „Kino pavasario“ programą. Esame įsitikinę, kad ir šiemet ji sulauks daugybės žiūrovų dėmesio. Pagalvojome ir apie tuos kino gerbėjus, kurie neturi galimybės atvykti į kino teatrą, tad drauge su „Kino pavasariu“ siūlome alternatyvą – ištisus metus festivalio filmus žiūrėti namuose, „Telia“ televizijos videonuomoje. Čia galima rasti net 72 „Kino pavasario“ filmus. Festivalio metu videonuoma bus atnaujinta 7 naujausiomis „Kino pavasario“ juostomis, kurias bus galima žiūrėti tuo pat metu, kai vyks festivalis. Taigi kviečiame į festivalį jūsų namuose“, – sakė „Telia“ vadovas Kęstutis Šliužas.
Aistringa meilė skirtingais laikais
Šių metų „Meistrų“ programos filmų temos išskirtinai sukasi apie meilę. Ji yra ir minėtos dramos „Vadink mane savo vardu“ („Call Me by Your Name“, rež. Luca Guadagnino) naratyvo ašis. Filmas nukelia į aistringą 1983-ųjų vasarą Šiaurės Italijoje.
Nostalgiškoji juosta „Likimas – mano meilė“ („Mektoub, My Love: Canto Uno“, rež. Abdellatif Kechiche) panardina į aistringą paprasto gyvenimo ritmą, kuomet meilę jaunam scenaristui Aminui gali dovanoti tik likimas.
Didžiųjų humanistų, brolių Vittorio ir Paolo Taviani filmo „Intymi afera“ („Rainbow – A Private Affair“) centre – jaunas italų partizanas, kurio mintys ir jausmai blaškosi tarp rezistencinio judėjimo ir meilės jaunai moteriai Antrojo pasaulinio karo metais.
Ko gero, viena laukiamiausių naujienų – lietuviškų šaknų turinčio, „Kino pavasaryje“ 2015 m. viešėjusio režisieriaus Michelio Hazanaviciaus naujausias biografinis filmas „Manasis Godard`as“ („Redoutable“). Šioje juostoje M. Hazanavicius daro tai, kas jam geriausiai sekasi – kuria dar vieną odę klasikiniam kinui ir šįkart žvelgia į intymų kino genijaus, Jeano Luco Godard`o asmeninį gyvenimą, kuriame – kino aikštelėje užsimezgusi meilė jaunesnei aktorei Anne Wiazemsky.
Meistriška dokumentika
Vienų kaltinamas tėvynės šmeižtu, antrų – konformizmu, trečių – gerbiamas už nuoseklų ir kritišką žvilgsnį į Izraelį ir jo visuomenę režisierius Amos Gitai į „Kino pavasarį“ atvyksta su filmu „Į Vakarus nuo Jordano upės“ („West of the Jordan Rivers“). Tai savotiškas 1982 m. dokumentinio jo filmo „Karo lauko dienoraštis“ tęsinys, kuriame kalbama apie Izraelio ir Palestinos gyventojų pastangas gyventi jaučiant užsitęsusios okupacijos pasekmes. Laukia įdomūs susitikimai ir diskusijos su svečiu iš Izraelio.
Tuo tarpu garsus kinų menininkas ir aktyvistas Ai Weiwei filme „Migruojantys žmonės“ („Human Flow“) tyrinėja šokiruojančią pabėgėlių krizę ir jos neišvengiamą poveikį žmonijai. Per vienerius metus jis kamera užfiksavo galybę sukrečiančių istorijų 23-jose pasaulio šalyse.
Naujienos iš Berlyno kino festivalio
Programoje „Meistrai“ – ir filmai iš ką tik prasidėjusio Berlyno kino festivalio konkursinės programos. Atskiro paminėjimo vertas meistro Kim Ki-duko siaubo trileris „Žmogus, erdvė, laikas ir žmogus“ („Human, Space, Time and Human“), kuriame jis vaizdingai ir brutaliai prabyla apie atsakomybę už savo neapgalvotus poelgius. Tai ekstremalus filmas, skirtas stiprių nervų žiūrovams, kuriame, kaip sako pats režisierius, siekia susitvarkyti su asmenine neapykanta žmonėms.
Kritiškai, bet su juodo humoro doze Lenkijos visuomenę, jos prietarus ir konservatyvumą pristato režisierė Malgorzata Szumowska komiškoje dramoje „Veidas“ („Mug“). Festivalio programos sudarytojai Santai Lingevičiūtei šis filmas sukėlė baltą pavydą, kad mūsų kaimynams pasisekė taip profesionaliai ir nebanaliai šaržuoti pačius save.
Filipinų režisierius Lavas Diazas pristato istorinį epą „Šėtono laikas“ („The Season of the Devil“). Režisierius toliau tyrinėja siaubingas savo šalies traumas ir ieško naujų kino formų, kad dar labiau sudomintų žiūrovus. Šioje išskirtinėje roko operoje žodžius 33 dainoms parašė pats L. Diazas.
Kitose „Kino pavasario“ programose bus galima išvysti taip pat Berlyno kino festivalyje rodomus filmus: „Vienintelis vaikas“ („Last Child“, rež. Shin Dong-seok), „Dovlatovas“ („Dovlatov“, rež. Aleksey German Jr.), „Bokštas. Šviesi diena“ („Tower. A Bright Day“, rež. Jagoda Szelc) ir „Paveldėtojos“ („The Heiresses“, rež. Marcelo Martinessi).